דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשלונם של יחצני ההייטק - עינת מירון 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2401 פעמים ]

הבחירות הממוחשבות לפריימריז בליכוד ובעבודה הביאו את חברות ה-IT לקדמת הבמה. לעמודי החדשות. אותם שמות שהיו מוכרים רק לכמה עשרות אלפי עובדי היי-טק, ספקי שירותים חיצוניים, ולתא עיתונאים מצומצם, דוברו וסוקרו בהרחבה בפיהם של כתבים מדיניים, פוליטיים. נחשפו בעמודי החדשות ובלב הפריים טיים הטלוויזיוני.

אותן חברות שבימים כתיקונם עושות מאמצים גדולים מאוד להשיג את תשומת ליבו של הציבור הרחב בהשקעה גדולה של עשרות מיליוני שקלים בחסויות גדולות על אירועי ספורט, תרומה לקהילה, אירועי תרבות ועוד קיבלו על מגש של כסף את ההזדמנות. ופישלו בה.

ואולי בעצם הם לא בדיוק אשמים. הרי מלבד כסף רב שהם משקיעים בחשיפה שלהם, הם גם משלמים ממון רב למשרדי יחסי הציבור והדוברים שלהם. אנשי יחסי הציבור והדוברים אמורים להעביר את המסרים העסקיים של החברה באופן המיטבי. אם בשורה התחתונה, הביקורת הקשה מתמקדת בכישלונן של אותן חברות, האצבע המאשימה צריכה להיות מופנית אליהם. לא לטכנולוגיה.

הטכנולוגיה היא לא אויב. המלעיזים כנגדה, רצוי שיסתכלו סביבם ויבינו שאורח החיים המודרני לא יכול להתקיים ללא טכנולוגיה. לצעוק חמאס כנגד רעיון בחירות ממוחשבות ארציות זו טעות קשה, ומספיק להיזכר בשעות הרבות של הפטפטת הטלוויזיונית בהמתנה לתוצאות אמת ראשונות, כדי להבין שאנחנו חייבים לאמץ אותו וכמה שיותר מוקדם.

כדי להיות אופרטיביים אני מציעה ליח"צני מלם-תים שאמורה עוד לנהל את מערכת הבחירות המקדימות של מפלגת קדימה לשנות אסטרטגיה ומהר.

אתם חייבים לבצע פניה מסודרת לתא הכתבים הפוליטיים. לדבר, גם אם לראשונה, עם רביב דרוקר, רינה מצליח, עמית סגל ויתר הקולגות שלהם ולהסביר להם טכנולוגיה מהי.

הם מכירים "גוש חוסם", "דילים", "אינטרסים", "מקור בכיר בממשלה". הם לא מכירים את המילים "ממשק". הם לא יודעים מה ההבדל בין "ראוטר" ל"מודם". אין להם מושג מה המשמעות של "רשת אלחוטית" או "רשת סלולארית". וכשאין מושג, גם אצל אותם כתבים בכירים, אינטליגנטים, רהוטים ובעלי ידע כללי נרחב, יהיו טעויות. גסות. מביכות. ועוד לא אמרתי מילה על ההיסטריה והפחד מהטכנולוגיה ועל הנזק התדמיתי לחברות האלה ודומות להן.

זו ההזדמנות שלכם לקחת את הלקוחות שלכם צעד קדימה. להצדיק את הריטיינר. למנף את החשיפה התקשורתית העצומה שמופנית לכיוונכם לתועלתכם, לתועלת הלקוח שלכם.

תמונה של ביבי מאחורי פרגוד כשלוגו החברה המבצעת ממוקם גבוה, מתוך חשיבה שייקלט ע"י המצלמות, לא אומרת כלום לציבור אם אף אחד לא מסביר לו מה בעצם נעשה.

זו ההזדמנות שלכם, במיוחד עכשיו כשההייטק הישראלי נמצא על הגריל, להסביר לציבור, איתו אתם אמורים לנהל יחסי הסברה, באמצעות תא עיתונאים חדש שלא ידע את פרעה, מה זה הייטק . מה זה IT ולקחת את התחום הזה צעד אחד קדימה מדיון אחד ועקבי על רמות השכר שבו.
משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים. http://www.meyron-mc.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב