דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזונות מעוכבת 

מאת    [ 12/12/2008 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 4122 פעמים ]

יש להדגיש כי אף כאשר בית דין רבני מחליט על מתן פסק דין גירושין, עדיין נדרשים בני הזוג לעבור טקס מתן גט. טקס זה בלבד, המבוצע תוך רצון חופשי של בני הזוג, הוא אשר מנתק את הצדדים מחובות הנישואין שלהם. במצבים בהם קיים סירוב מצד הבעל לתת גט לאשתו (אישה מסורבת גט), אין כל סמכות חוקית שיכולה לחייב אותו לכך. אולם קיימים כלים ,באמצעותם בית המשפט יכול לנסות ולגרום לבעל לחזור בו מהחלטתו. אחד הכלים העיקריים הוא תשלום מזונות מסוג מעוכבת והם, בדרך כלל, גבוהים באופן יחסי.

כאמור, מזונות מעוכבת יהיו גבוהים, משום שמטרתם היא אחת - להניע את הגבר לתת גט לאשתו. באופן כללי, מזונות מעוכבת הם מעין "עונש" המוטל על הגבר בשל סירובו, סירוב היכול להימשך שנים רבות. במקרים אלו, תוצאת הסירוב היא שהבעל משאיר את אשתו נשואה ובמצב זה, כמובן, אין היא יכולה להינשא לאחר. מזונות מעוכבת נועדו כדי לדאוג שהאישה תוכל להמשיך ולקיים את תנאי מחייתה באופן רגיל ומספק ואין הם מחושבים בהתאם ליכולת ההכנסה של הבעל. במילים אחרות, במקרים אלו, פרנסתה של האישה עולה בחשיבותה על זו של בעלה ולכן תשלומי המזונות המגיעים לה יחושבו בלי קשר למצבו הפיננסי של בעלה.

יש להזכיר כי פרט לתשלום מזונות מעוכבת, קיימים מקרים בהם בית הדין לגירושין מחליט על שורת סנקציות כלפי הבעל בשל סירובו. סנקציות אלו מכונות "צו הגבלה" וכך, למשל, אפשר לעכב את יציאתו של הגבר מן הארץ, להטיל עיקולים על חשבונות הבנק שלו, למנוע ממנו חידוש רישיונות ולעיתים אף לגרום למאסרו. קיימים מקרים בהם ניתן גם להוציא צו הגבלה כנגד האישה, אולם ההבדל כאן טמון בכך שצו הגבלה לאישה ניתן רק על-ידי נשיא בית הדין הגדול ולאחר שהצדדים שטחו את טענותיהם השונות בפניו (וזאת בניגוד לצו הגבלה לבעל, שיכול להינתן באופן ישיר באמצעות בית הדין הרבני).

מזונות מעוכבת אינם מחושבים בהתאם להכנסות האישה מעבודה או בהתאם לנכסים כאלו ואחרים שיש ברשותה. בנוסף, כדי לזכות בתשלום מזונות מעוכבת, לא צריכה האישה למלא את חובותיה בהתאם להסכם הנישואין (כתב הכתובה מהנישואין).

מבחינת הפרוצדורה הכרוכה בהגשת תביעה של מזונות מעוכבת, האישה יכולה להגיש את תביעתה לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה. אולם במידה והבעל מקדים את אשתו ומגיש תביעה לגירושין, הוא כורך בכך את נושא המזונות ומונע מאשתו את האפשרות להגיש תביעה בבית המשפט לענייני משפחה. מסיבות אלו, נשים המעוניינות בקבלת מזונות מעוכבת, צריכות למהר ולהגיש את תביעתן בבית המשפט לענייני משפחה. בדרך כלל, הפסיקות בבית משפט זה, בכל הקשור לתשלום מזונות מעוכבת, הן גמישות וגבוהות יותר ולכן משרתות טוב יותר את צרכיה של האישה.

לסיכום, מזונות מעוכבת הן אחת השיטות הנפוצות שנועדו להניע גבר לתת גט לאשתו. מדובר בהפעלת לחץ כלכלי על הגבר, כדי שזה ישקול את החלטתו בשנית. יש לציין כי עבור נשים רבות, מדובר במקרים בהם הסירוב לתת גט יכול להימשך על-פני שנים ולכן יש בכך משום הכבדה משמעותית על חייהן.

נכתב ע"י seoisrael עבור משרד עורכי דין עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא מזונות מעוכבת, מזונות ,מסורבת גט ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב