דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב לוגו מנצח 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 4790 פעמים ]

 

עיצוב לוגו אפקטיבי ונכון, ללא ספק יכול להועיל לחברה או לשירות אותו הוא מייצג. אנו מוקפים בכמויות עצומות של לוגואים בכל מיני צבעים וצורות. כמעט בכל מקום בו תסתכלו תמיד תראו לוגו: על מסגרת המסך בו אתם צופים כעת, על השעון שלכם, הטלפון הנייד, במקרר - על מוצרי המזון שלכם, ברחוב- על שלטי חוצות, באינטרנט, בטלוויזיה ובמקומות רבים נוספים. אין ספק שאנו חיים בתוך יער של לוגואים.

דבר זה כמובן, הינו פועל יוצא של העובדה שאנו החיים בעולם המודרני אשר עתיר וגדוש בחברות, ארגונים, מוצרים ושירותים אשר לכל אחד יש עיצוב לוגו המזוהה עימו. לכן, יש משמעות רבה לגבי שאלת יעילותו של הלוגו עבור הגוף, המוצר או השירות אשר אותו הוא מייצג.

הלוגו הוא אמנם אלמנט גרפי, אולם ניתן לדמות עיצוב לוגו לנציג הגוף אותו הוא מייצג. אנשים עלולים להיתקל בלוגו במגוון סיטואציות כמו באתר האינטרנט, על כרטיס ביקור, על עלונים, שלטי חוצות ובכל מקום בו החברה מעוניינת לבוא לידי ביטוי. במקרים כאלו, עדיף שהלוגו יהיה לא רק נציג פאסיבי אשר מופיע בעלון החברה כאלמנט המעניק נופך אסטטי אלא, כנציג אקטיבי המעביר את המסר של החברה אותה הוא מייצג, ומקדם את מטרותיה - לוגו מנצח!

מאפייני הלוגו המנצח:

עיצוב לוגו טוב הוא לוגו שנחרט בזיכרון.

זה הוא למעשה הכלל הראשון והחשוב ביותר להצלחה בעולם הלוגואים המקיף אותנו - בכדי שלוגו לא סתם יעלם בתוך בליל הלוגואים, עיצוב לוגו אמור להיות כזה שנחקק בתודעה של כל מי שנתקל בו.

לוגו אפקטיבי אמור לענות על המטרה שלשמה הוא נועד

לוגו אמור לענות על מטרות כגון העברת מסר ותחושה לאנשים שצופים בו ולכן הגדרת מטרות יחד עם מעצב הלוגו טרם עיצוב לוגו, היא שלב חשוב. לוגו העונה על מטרות אלו ומצליח להגשימן יתרום לתדמית אותה מעוניינת החברה להשיג.

פשוט וקולע

רובנו זוכרים במידה זו או אחרת לוגואים בהם נתקלנו. סביר להניח שהלוגואים שאנו זוכרים הם אלו בעלי לוגו פשוט ולכן זה עוד מאפיין חשוב. נכון, יש גם לוגואים בעלי עיצוב מורכב אבל שנשארים בזיכרוננו אולם, במרבית המקרים, הפשטות של עיצוב לוגו היא זו שמנצחת.

לוגו יעיל נראה טוב גם בצבע אחד.

גם אם עיצוב לוגו הוא צבעוני במקור, חשוב שיראה היטב גם בצבע אחד. הסיבה היא פרקטית לחלוטין ונעוצה בכך שלעיתים צריך לוגו בצבע אחד בלבד למקרים כגון שליחת פקס או הדפסת חומר פרסומי בצבע אחד בלבד.

עיצוב לוגו צריך להראות טוב בכל גודל

חשוב שלוגו יראה טוב גם במקומות בהם הוא יופיע באופן גדול וגם במקומות בהם הוא יופיע באופן קטן. הכלל הוא שאם לוגו נראה בבירור בגודל בתוך תא שטח של 15/15 מ"מ אז סביר להניח שהוא תקין.

יחס האורך והרוחב של הלוגו צריכים להיות מאוזנים

עיצוב לוגו רחב או גבוהה מידי עלול להוות בעיה בשילובו במקומות שונים. על כן, לוגו עם יחס ריבועי או מלבני הוא המומלץ.

ירון תרשיש הוא מנהל אתר לוגו נט המספק שירותי עיצוב לוגו מקצועי ומיתוג.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב