דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזונות אישה 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 3363 פעמים ]

גובה המזונות המשולמים לאישה, נקבעים לפי רמת החיים שהייתה נהוגה בבית המשותף או לפי רמת החיים שהורגלה לה האישה בבית הורי האישה טרם חתונתה (הגבוה מבין השניים). כך, למשל, גם אם רמת החיים של בני הזוג ירדה, האישה עדיין זכאית לדמי מזונות גבוהים וזאת בשל העובדה שהיא נהנתה מרמת חיים גבוהה אצל הוריה. באופן דומה, אם רמת החיים של הבעל עולה על זו של הורי האישה, תהיה זכאית האישה למזונות בגובה "עושרו" או "כבודו" של בעלה. בהתאם לכך, יש לזכור כי בכל מקרה זכות האישה למזונות מגולמת במשפט העברי על-פי העיקרון "עולה עמו ואינה יורדת עמו".

יש להדגיש כי מזונות אישה משולמים מן הרגע בו הגישה האישה את התביעה עבורם. תשלום זה לא מבוצע באופן רטרואקטיבי וזאת במידה ולא סוכם אחרת (באמצעות הסכם הגירושין או כל חוזה אחר). בנוסף, בניגוד למזונות ילדים, למשל, תשלום מזונות אישה מבוטל אוטומטית ברגע בו בני הזוג מתגרשים. במילים אחרות, זכאות האישה למזונות חלה רק במידה ובני הזוג עדיין נשואים כדת וכדין (ולכן הם משולמים גם במידה ובני הזוג אינם גרים יחדיו).

ישנם מספר מקרים אפשריים שעלולים למנוע מן האישה תשלום מזונות. ראשית, במידה והבעל אינו יכול לפרנס עצמו עקב מחלה או אבטלה מאונס, יתכן והוא לא יחויב בתשלום מזונות אישה. שנית, קיימים מקרים שונים בהם התנהגות האישה עלולה למנוע ממנה את הזכות למזונות. מקרים כאלה, לדוגמא, הם ניאוף מצידה או הגדרתה של האישה על ידי בית דין רבני כאישה המורדת בבעלה (אישה מורדת). פרט לכך, הגבר לא ישלם מזונות אישה אם יצליח להוכיח כי אשתו עובדת וכי פרנסתה יכולה לשמש גם כמזונות.

בכל הקשור למוסדות המעורבים, חשוב להזכיר כי אם הוגשה תביעה עבור מזונות אישה לבית המשפט לענייני משפחה, יחליט גוף זה על גובה המזונות. אולם במידה והבעל הגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני, הכוללת את עניין התשלום עבור מזונות אישה, תהיה לבית דין זה הסמכות לדון ולהחליט בעניין (וזאת במסגרת מספר תנאים משפטיים שצריכים להתקיים).

לסיכום, מזונות אישה ייקבעו לפי רמת השתכרותם של בני הזוג, רמת החיים אליה הורגלה האישה בנישואין ורמת החיים של הגבר. קיימות עילות העלולות להביא לביטול תשלום המזונות וביניהן הזכרנו את בגידתה של האישה או את הגדרתה כאישה המורדת. קיימים מקרים נוספים, כגון עזיבת האישה את הבית או עניינים הקשורים בסירוב לתת (או לקבל) גט, בהם ישקול בית המשפט את זכאותה של האישה לתשלום המזונות. יש לזכור כי קבלת מזונות אישה היא עניין מורכב ובעל השפעות גם על ילדי המשפחה. כל תביעה לתשלום מזונות אלו נשקלת בכובד ראש ולעיתים הפסיקה בעניין יכולה להיות "חרב פיפיות" עבור המגיש אותה.



.

נכתב ע"י seoisrael עבור משרד עורכי דין עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא מזונות האישה, גירושיןועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב