דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון 

מאת    [ 10/12/2008 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2784 פעמים ]



בהמשך המאמר נפרט בנוגע להסכם ממון כזה. אך אם בני הזוג לא חתמו על הסכם ממון מוסדר כאמור, יהיה החוק אחראי על הסדרי הממון עבורם והחוק יהיה זה אשר יקבע את הסדרי חלוקת הרכוש עבורם בעת הצורך.

הסעיפים הנכללים בהסכם ממון

הסכם ממון מטפל בנושאים הכספיים בין בני הזוג טרם נישואיהם. הצורך בהסכם ממון נולד בדרך כלל כאשר ישנו חוסר איזון כלכלי בין שני בני הזוג, דהיינו, היה צד אחד בעל נכסים רבים יותר מהצד השני טרם נישואיהם. מטרתו העיקרית של הסכם ממון היא לקבוע כי הנכסים אשר היו שייכים לאחד מהצדדים טרם נישואיהם, לא יחולקו בין הצדדים במקרה של גירושים.

במקרים מסוימים, מרחיבים את הסכם הממון כך שיחול גם על הסדרי משמורות על הילדים ועל חלוקת הרכוש אשר יצברו במהלך נישואיהם. עם זאת, כאשר מדובר על רכוש אשר טרם נרכש וכאשר מדובר על משמורת על הילדים, קשה מאוד יהיה לקבע את הדברים באופן חד משמעי. הנאמר בהסכם הממון יהיה רק בגדר "מפת דרכים" עבור הזוג ויהיה נתון לשינויים בהגיעם למצב בו הם מבקשים להתגרש.

אישור הסכם ממון

על מנת שיהיה להסכם ממון תוקף משפטי, יש לאשר אותו בבית הדין הרבני או לחילופין בבית הדין לענייני משפחה. בעת הגשת הבקשה לאישור הסכם ממון, ייבדק ההסכם על ידי בית המשפט, תוך ווידוא הסכמתם של הצדדים לפרטי ההסכם, לרבות משמעותו ותוצאותיו. כמו כן יוודא בית המשפט שההסכם לא נכתב בכפייה, אלא בהסכמה חופשית של שני בני הזוג.

על פי חוק הנוטריונים משנת 1976, ניתן לאשר הסכמי ממון אשר נכתבו טרם לנישואי בני זוג גם אצל נוטריון. על הנוטריון לבדוק ולוודא שבני הזוג מבינים את הסכם הממון לפרטיו ואת תוצאותיו ומשמעויותיו וכן שהם חותמים על הסכם הממון מתוך הסכמה חופשית.

הסכם ממון- הדרך לשלום בית?

ניתן לומר כי על ידי חתימה על הסכם ממון בין בני זוג, ניתן לסלק מהדרך אי אלו חשדות וחששות אשר יכולות להתעורר בין בני זוג אשר עומדים להינשא. כאשר צד אחד הוא בעל ממון רב יותר מאשר הצד השני, עלול בעל הממון לחשוש כי בן או בת זוגו נישאים לו לא בשל אהבה בלבד, אלא מתוך שיקולים כלכליים. חתימה על הסכם ממון עשויה להפיג חששות כאלה ולאפשר לזוג דרך נינוחה יותר ללא דאגה לעתיד.

כאשר כל הדברים מונחים על השולחן ו"כל הקלפים פתוחים", אין צורך לחשוד ברצינותו ובמטרותיו של בן הזוג וניתן לחיות את החיים כזוג ללא דאגה לאינטרסים. מכאן ניתן ללמוד כי הקמת הסכם ממון תורמת רבות לחיי זוגיות תקינה ואף לשלום בית.

על אף כל האמור לעיל, במקרים בהם מגיעים בני הזוג למצב בו הם מבקשים להתחיל תהליך גירושין ומעוניינים לנסח הסכם גירושין, הסכם הגירושין יבטל את הנאמר בהסכם הממון והוא יהיה זה אשר על פיו יתבצעו חלוקת הרכוש או כל נושא אחר הכרוך בתהליך הגירושין.

נכתב ע"י seoisrael עבור עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא הסכם ממון, הסדרי משמורת, ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב