דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנית שיווקית בזמן מיתון- כואב (?) אבל צריך 

מאת    [ 10/12/2008 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2895 פעמים ]

תוכנית שיווקית בייחוד בזמן מיתון- כואב (?) אבל צריך!

מי שאמר ש"כל בית צריך מרפסת" שכח לציין (או שדווקא ציין אבל הקפדנו לא לשמוע) שכל עסק צריך תוכנית שיווקית. כן, כן לא משנה איזה עסק, גם עסק כמו שלך. גם עסק קטן. וביחוד עכשיו כשהמיתון כבר כאן וכולנו "שוברים את הראש": איך מגדילים את ההכנסות? איך מגיעים ליותר אנשים? 

אני לא צריך שיווק אתה אומר, שלא לדבר על תוכנית שיווקית, אני שונא לשווק!!!  מי שטוב מצליח גם ככה- והמיתון? נסתדר! 

אני מאמינה ב"מפה לאוזן" לוחשת אחרת. אבל עמוק בפנים אנחנו יודעים שזה לא מספיק. צריך לשבת, לתכנן, לקחת הרבה אויר ו...לבצע. ואולי אולי מי יודע, נמצא את עצמנו עוד נהנים מזה (ירחם השם ). 

אז איך עושים את זה??? איך מכינים תוכנית שיווקית??? 

מידע זה כוח

רובנו כבר הפנמנו. ללמוד. כמה שיותר. להכיר את תחום העיסוק שלנו, את המוצר, השוק, הלקוחות הפוטנציאליים ואת המתחרים. וכל המרבה הרי זה משובח. שימו לב, אין הכוונה להטביע את עצמנו בים של מידע משתק אלא להתכוונן למציאת המידע הנחוץ לנו להמשך עבודה וליצירת התוכנית השיווקית. 

יעדים עלינו, יעדים

לאחר שלמדנו את כל מה שניתן על תחום העיסוק שלנו הגיע הזמן להגדיר את היעדים השיווקים. דמיינו תמונה: מכונית הנוסעת במלוא הקיטור. יפה נכון? אלא מה? המכונית נוסעת לכיוון הלא הנכון. כאן יבואו לעזרתנו היעדים השיווקים ויסייעו לנו לכוון את "המכונית" שלנו לכיוון הרצוי- אל יעדים כתובים, ברורים, ניתנים למדידה שהשגתם תעשה במסגרת זמן ידועה מראש. 

אסטרטגיה שיווקית- לא לגנרלים בלבד

יפה, אתם אומרים למדתי. כתבתי. אני כותב/ת נפלא. והנייר כידוע, סובל הכול.  ומה עכשיו??? כעת עלינו להחליט מהי האסטרטגיה השיווקית שלנו או במילים אחרות מה עלינו לעשות כדי להשיג את היעדים השיווקיים שלנו. קיימים תחומים רבים עליהם יש לתת את הדעת במסגרת האסטרטגיה השיווקית בינהם:

פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור ועוד.

גם אם תאמרו שתחום הפרסום שמור לחברות בינוניות ומעלה ו"גדול עליכם", הרי שתחום יחסי הציבור נמצא גם נמצא בתחום האפשרויות שלכם. משום מה יחסי הציבור נוטים להיות מוזנחים על ידי עסקים קטנים, וזאת בשעה שעם קצת מחשבה ויוזמה יכול להיות גם העסק/המוצר שלך מאוזכר בעיתון, או באמצעי תקשורת אחר- ללא כל עלויות מצדך. 

ולקראת סיום

כמעט סיימנו לתכנן. אנו יודעים מה ברצוננו להישג ובאילו אמצעים נעשה זאת. עכשיו נשארו רק השלבים הפורמאליים.

קביעת תקציב השיווק,

קביעת לוחות זמנים

ואחריות לביצוע

ולבסוף לא נשכח את הבקרה והפיקוח על הוצאתה של התוכנית לפועל.  

מסובך? לא ממש. צריך רק להתחיל. צעד אחרי צעד. לאט. להציב יעדים ברי מימוש. לתכנן  ולחשוב. כל הזמן לחשוב.

בהצלחה. 

הכותבת הנה יועצת ארגונית ומאמנת עסקית ואישית, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב (MBA),
tamar.adler@gmail.com
http://www.tamaradler.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב