דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלנת שכר 

מאת    [ 10/12/2008 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 6148 פעמים ]


במאמר זה נרחיב אודות איסור הלנת שכר על השלכותיו וגדריו, על מנת לסייע לעובדים לעמוד בצורה מוצלחת ויעילה יותר על זכויותיהם.
חוק הגנת השכר
איסור על הלנה של שכר נקבע בחוק הגנת השכר. חוק זה קובע כי שכר הנחשב כמולן הינו שכר שלא שולם לעובד עד ליום הקובע. לפי הגדרות החוק, היום הקובע הינו היום התשיעי לאחר המועד לתשלום הקצבה או השכר. דהיינו, אם מעביד מתעכב מעבר לתשעה ימים בתשלום השכר לעובדיו, הוא נחשב כמלין את שכרם.
פיצויים וגובהם
גובה הפיצויים אשר המעביד נדרש לשלם לעובדיו עקב הלנת שכר נקבע בחוק הגנת השכר. אופן חישוב גובה התשלום משתנה בין השבוע הראשון לשבועות הבאים אחריו. בגין הלנת שכר של שבוע ימים המעביד נדרש לשלם 5% משכר שהלין. לתקופה של יותר משבוע ימים - 10% מהשכר שהמעביד הלין לעובדיו. בנוסף לפיצויים אלו, על המעביד לשלם את הפרשי ההצמדה בעבור תקופת הלנת השכר.
התיישנות תביעה בגין הלנת שכר
החוק מבדיל בין תביעת עובד לקבלת שכרו לבין תביעתו לקבלת פיצויים המגיעים לו בגין הלנת שכר. תביעת העובד לקבלת פיצויים תתיישן אם לא תוגש תביעה לבין הדין האזורי לעבודה תוך 60 יום מקבלת השכר הקשור לפיצויים או תוך שנה מהיום שמחשיבים את השכר למולן - חישוב תאריך ההתיישנות הינו לפי התאריך המוקדם מביניהם.
הלנת שכר בישראל
ניתן לקבוע כי בישראל, הפכה הלנת שכר למכת מדינה. לפי ארגוני הסיוע לעובדים, השנה נרשמה עלייה של 100% במקרי הלנת שכר לעומת אשתקד. חלק ניכר של מקרים אלו נרשם במגזר הפרטי, אך גם במגזר הציבורי נפוצה תופעת הלנת השכר. כמעט בכל חודש אנו שומעים בחדשות על רשות אחרת אשר מלינה את שכר עובדיה. למרות שהחוק קובע פיצויים נרחבים, ברוב המקרים המעבידים יוצאים מהמשפטים כשידם על העליונה. מצב זה גורם לאובדן הרתעה כלפי למעסיקים מלהלין את שכר עובדיהם.
הלנת שכר בעולם
מסתבר שישראל אינה נמצאת במקום טוב בתחום של הלנת שכר. מחקרים של ארגוני זכויות אדם וארגוני עובדים מצביעים על כך שבמדינות מערביות ומתפתחות מספר המקרים של הלנות שכר הינו נמוך וזניח. תופעה זו שכיחה בעולם השלישי. מחקרים אלו מראים כי אכיפה מוגברת והטלת קנסות כבדים על מעסיקים, יחד עם נורמות חברתיות ומוסריות מתוקנות, גורמים למיעוט התופעה.
ייעוץ משפטי במקרים של הלנת שכר
ישנם עורכי דין המתמחים בדיני עבודה בכלל ובמקרים של הלנות שכר בפרט. לאור הקשיים המוזכרים להלן בכל הנוגע לפסיקות פיצויים, אנו ממליצים כי בטרם תשכרו עורך דין, בצעו עליו מחקר ובדקו מה אחוזי ההצלחה שלו במשפטים הנוגעים לפיצויים. ניתן למצוא מידע רב אודות עורכי דין המתמחים בתחום ועל פסקי דין של בית הדין לעבודה בנושא ברחבי האינטרנט.
במקרים מסוימים כדאי לשקול לפרסם את דבר הלנת השכר בתקשורת. לעיתים רבות, מעביד יעדיף לשלם סכומים גבוהים ובלבד שלא יהיה נתון לפרסומים אשר יפגעו בתדמיתו ובשמו הטוב. גם בביצוע מהלך זה אנו ממליצים על שכירת שירותי עורך דין אשר מנוסה במקרי הלנת שכר.



אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.
http://www.seoisrael.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב