דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מולטידע סרטי ניהול - איך לנצח במרוץ בעת משבר 

מאת    [ 07/12/2008 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 2786 פעמים ]

מתגעגעים לימים שהכלכלה הייתה בריאה? ששטנו בהנאה ב"ים ארגוני" שקט וצפוי יחסית? רבים מאיתנו מתקשים אפילו להיזכר בהם. בימי משבר אלה מתחזקת התחושה שאותו "ים ארגוני" נעשה סוער ומסוכן. ארגונים רבים נאלצים להתמודד עם תחושת חוסר ודאות שהולכת ומקצינה ככל שגוברים הדיווחים על מיתון עולמי, נפילות בבורסה, פשיטות רגל וגלי פיטורים.

בעת משבר ארגונים אשר נקלעים לחובות נאלצים לקצץ בכוח אדם כדי לא לשקוע. זה מגדיל את מעגל האבטלה ומשמעות הדבר - פחות לקוחות ופחות רווחים. כל זה גורם לכך שהתחרות הופכת אינטנסיבית יותר והלקוחות תובעניים יותר.

תקופה זו מגדישה את החשיבות שבהתייעלות ובאיכות. מי שלא יבין זאת, לא יעמוד בתחרות וייבלע. סרט ההדרכה של מולטידע "מירוץ ללא קו סיום", שמתאים בין היתר לעוסקים ב- פיתוח מנהלים, מראה שרק ארגון שיצליח להשתנות ולהשתפר יוכל לשרוד.

אנשים וחברות הרוצים לשרוד חייבים להבין שניצחון במרוץ אינו רק הגעה לקו הסיום לפני האחרים, אלא שיפור מתמיד. המרוץ החדש אינו "אחד נגד השני", ואפילו לא נגד הסערה, אלא מרוץ של הארגון עם עצמו, כדי להפיק את המרב מכל אחד מהעובדים, ואז להתעלות מעל לתוצאה שוב ושוב. זהו מרוץ שאינו מסתיים לעולם.

סגנון ניהול בירוקראטי ששירת את מטרתו בעבר הפך לנטל. מנהלים לא יעילים נעלמים. כתוצאה מהבהלה שיוצר המשבר פועלים ארגונים רבים בחוסר תיאום. אלו שרוצים לשרוד חייבים להבין שעליהם להסתגל לתנאים המשתנים סביבם. הגיע הזמן להטיל ספק בדעות ובמנהגים שהיו מקובלים בעבר, אך אינם משרתים עוד את הארגון. במילים אחרות לעבור ל- ניהול אפקטיבי ולהתבונן על העולם החדש והרוגש במבט חדש:

? לאגור מידע ולנתחו בתשומת לב רבה יותר.
? לאמוד ולתכנן בדיוק רב יותר.
? לחשוב על הארגון ועל הלקוחות באופן שיטתי.
? להתנתק מהעבר ולתכנן לעתיד.
? לשאול: "האם המוצר שלנו הכי טוב שאפשר?" ולשפר אותו.
? לשאול: "האם האסטרטגיה שלנו להתמודד עם הסביבה הולמת?" ולשפר אותה.
? מעל לכל - לחשוב ולפעול כצוות:
o ללמוד מהשגיאות ולשמוח על הצלחות.
o לזהות בעיות ולהציע יחד שיפורים.

בעבר התייחסו אל העובדים כאל "ידיים עובדות", עתה יש לעודד אותם להיות "ראשים עובדים", הנדרשים לחשוב ולקחת אחריות כשמשהו לא מתרחש לפי התכנית. מילים כמו "העצמה", "מעורבות" ו"שיתוף פעולה" הופכות למרכזיות.
כאשר מתרחשת תקלה, מנהל אפקטיבי מצפה מ"העובדים החדשים" לקחת אחריות ולעבוד יחד כדי לטפל בה. עובדים שכבר התרגלו לדרך עבודה חדשה זו, חשים סיפוק מעבודתם. עבורם, שיתוף פעולה הפך לדרך חיים.

בסופו של דבר ארגונים ישרדו רק אם יבינו שתהליך השינוי והשיפור אינו מסתיים לעולם.
חלפו הימים בהם חיכו שמשהו יתקלקל כדי לתקן אותו -
שיפור תמידי הפך לצו השעה!
מולטידע מפעילה ספריה עדכנית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון.
09-9585907
multyeda@inter.net.il
ת.ד. 40 קיבוץ שפיים
ניהול | ניהול אפקטיבי | פיתוח מנהלים
ניהול זמן
פיתוח הדרכה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב