דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קילוף עור 

מאת    [ 07/12/2008 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 3174 פעמים ]

קילוף עור נועד ליצור מראה צעיר לעור הפנים ולטיפול בנזקי גיל ושמש.
קילוף העור אינו תחליף למתיחת פנים, אולם, לעתים נעשה כטיפול משלים לניתוח המתיחה.
את קילוף העור ניתן לבצע בארבע דרכים:
ו. קילוף מכני
2. קילוף ע"י לייזר CO2 LASER או Erbium Yag
3. קילוף באמצעות גלי רדיו
4. קלוף כימי.

קילוף מכני- קילוף מכני של העור יכול לעזור לעור פנים בלתי חלק, שבו אזורים בעלי בליטות קטנות, או אזורים בעלי שקעים המתפתחים לאחר פצעי בגרות או כתוצאה מאבעבועות רוח. פעולה זו נעשית בעזרת מכשיר חשמלי, שבקצהו אבן משחזת או מברשת מעוגלת והוא מסתובב במהירות גדולה.
בעקבות פעולת ההשחזה השכבה החיצונית מסולקת נוצר גלד והעור נרפא מהאלמנטים העמוקים שבו הקיימים מתחת לגלד. קיים ריפוי מלא לרב עד 0ו ימים מהקילוף. פעולה זו נעשית בהרדמה מקומית או כללית. את השיוף מבצעים לאחר הכנה מתאימה שכוללת זריקת הרגעה לפני תחילת הפעולה. לעתים יש צורך במספר פעולות של שיוף על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. לאחר הפעולה ניתן למרוח משחה אנטיביוטית ולעתים חבישת הפנים ע"י מסיכה מיוחדת העשויה מדף סיליקון דק ושקוף למשך מספר ימים. כאשר מטפלים בצלקות שטוחות ניתן להגיע למצב של עור שטוח וחלק אולם כאשר מטפלים בצלקות עמוקות נגרמת בד"כ השטחת הצלקות והן נעשות פחות בולטות לאחר הפעולה יש להימנע מחשיפה לשמש למשך מספר חודשים, או לחילופין יש להשתמש במסנני קרינה.

לייזר- הקילוף באמצעות הלייזר הינו הטיפול פופולארי בשנים האחרונות השימוש בטכניקת הקילוף המכאני פחת מאד בעקבות הופעת הלייזר. הלייזר קרן אור שעברה הגברה, מדובר באנרגית אור ולא בקרינה מזיקה. חשובלהגן על הרקמות הסמוכות באמצעי המיגון הנחוצים. היתרון של קרן הלייזר הינה השליטה על עומק החדירה, וסידור או הצערת סיבי הקולגן של העור. הפרוצדורה הזו מבוצעת בחדר הניתוח בהרדמה כללית או מקומית.

גלי רדיו- באמצעות גלי רדיו ניתן להרוס את שכבת התאים השטחית של העור שיטה חדשה משמשת לקילוף העור בעקר באזורים סביב הפה.

קילוף כימי- קילוף עור כימי (PEELING) הינה טכניקה בה יוצרים כוויה מדרגה שנייה מבוקרת של העור ע"י חומרים כימיים שונים.
הפילינג מבוצע ע"י מריחת חומרים על עור הפנים אשר תגרום לקילוף השכבות העליונות של העור. אותן שכבות תתחלפנה במהלך תקופת הריפוי בתאי עור אחרים ויוצר עור חדש ורענן. שיטה זו הינה טובה לסילוק כתמים שטחיים מהפנים ובעיקר לסילוק קמטים קטנים סביב הפה, באזור המשתרע בין שני החריצים הנזולביאלים וסילוק חריצים במקומות אחרים בפנים. החומרים העיקריים הנמצאים בשימוש הינם:

1. פנול (PHENOL) המשמש בעיקר לשיוף עמוק
2 תמיסת T.C.A המשמשת בעיקר לקילוף בעומק בינוני,
3. חומצה גליקולית המשמשת בעיקר לשיוף שטחי.

השימוש בפנול נעשה בזהירות שכן חומר זה נספג בגוף, לעתים עלול לגרום להפרעת קצב הלב. בהמשך מופרש החומר דרך הכליות על כן תבחן בריאות הלב והכליות .
את השיוף הכימי מבצעים ללא הרדמה. בעת מריחת התמיסה חש המטופל בצריבה אשר חולפת מהר. הנוזל הכימי עצמו פועל כחומר מרדים. לאחר התהליך כמו בשיופים הקודמים, יש לתת משחה אנטיביוטית או מסיכה מיוחדת. בכל סוגי הקילוף או השיוף יש לתת למטופל תרופה כנגד הרפס.

ההחלמה לאחר הפרוצדורה: כאשר הקלוף מבוצע על כל הפנים הם בשלב הראשון מתנפחים והעפעפיים כמעט ואינם נפתחים. לאחר הקילוף נוצר גלד המכסה את הפנים, עד להתפתחות עור חדש מתחתיו. אז נושר הגלד ומופיע העור החדש ן0ו -7 ימים). השימוש בקומפרסים קרים יכול להקל על הנפיחות ועל הרגשת הצריבה. כאבי הצריבה נשלטים בנקל ע"י תרופות מתאימות. לאחר הסרה עצמונית של הגלד מופיע עור חדש בעל גוון אדום כהה אשר באופן הדרגתי משתנה לוורדרד. העור מתחדש לגמרי לאחר מספר שבועות.
בשבועות הראשונים שלאחר הטיפול אין להיחשף לשמש ויש להגן על העור באמצעות מסנני קרינה. כ- 0ו ימים עד שבועיים לאחר הטיפול ניתן להשתמש בתכשירים קוסמטיים.

סיבוכים:
הופעת כתמים ושינויים בצבע העור- במיוחד אצל מטופלים בעלי עור כהה. ניתן להפחית את הסיבוך הזה ע"י טיפול מכין באמצעות RETIN A ו-הידרוקינון למשך כ- 6-~,שבועות, לעתים הטיפול בתופעה הינו קילוף נוסף.
צלקות- בקילוף העור יוצרים למעשה כוויה מדרגה שנייה, לעתים עלולה להתקבל גם כוויה מדרגה שלישית בעקבות עומק הקילוף או כתוצאה מזיהום המעמיק את הכוויה. אלו עלולים לגרום לצלקות, הפילינג אינו יעיל אצל אנשים עם עור שמן ויש להימנע בטיפול באנשים בעלי עור כהה,
אודם- יתכן ויישאר אודם למשך זמן ניכר עד למספר חודשים, בעקר בקלוף ע"י לייזר CO2.
החומר למאמר באדיבות ד"ר ווינברג - מנתח פלסטי מומחה בעל רשת מרפאות של ניתוחים פלסטיים בתל אביב וירושלים. בין היתר מתמחה ד"ר ווינברג בניתוחים ופרוצדורות שונות למתיחת פנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב