דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואת משכנתא - ששת הדיברות 

מאת    [ 07/12/2008 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 7379 פעמים ]

השוואת משכנתא זהו צעד מתבקש במיוחד בימים אלו של חוסר יציבות כלכלית, בימים בהם יש מגוון גופים המציעים הלוואות משכנתא המתחרים על כיסו ותשומת ליבו של הצרכן.
משכנתא הינה התחייבות כלכלית ארוכת טווח המלווה את הלווה שנים ארוכות. נטילתה נחשבת לאחד הצעדים הכלכליים פיננסיים הכי חשובים בחיים. שכן מדובר בסכומים גדולים ובהתחייבות שתלווה את רוב חייו הבוגרים של הלווה.
הודות לתחרות ולהפקעת המונופול של שוק המשכנתאות מן הבנקים ניתן כיום בקלות רבה לבצע השוואת משכנתא וליהנות מתחרות חופשית ומגיוון בריבית, היקף המימון, בהצמדות בביטוח נשכנתא וכו'. באופן כזה כמעט כל אדם יכול לבחור את המסלול והגוף המציע את מסלול המשכנתא הטוב ביותר עבורו.
אולם בטרם אתם אצים רצים לרכוש משכנתא יש כמה דברים שכדאי לבחון ולהבין: השוואת משכנתא, ריבית, קרן, ביטוח משכנתא, משכנתא מחשבון- כל אלה הם מושגים מעולם המשכנתאות שלא כל אדם מכיר וכדאי להתכונן ולקרוא קצת בטרם פונים הלכה למעשה לנטילת משכנתא מגוף זה או אחר. מדובר בנושאים המובנים בעיקר לבנקאים, אך על מנת שתוכלו לקבל את ההצעה הטובה ביותר עבורכם - מומלץ לקרוא מאמר זה.
השוואת משכנתא - גופים המעניקים משכנתאות
על מנת לערוך השוואת משכנתא יש צורך תחילה להבין אילו גופים מורשים לתת הלוואת משכנתא בסדר גודל כזה ולערוך ביניהם השוואה. בעבר רק בנקים הורשו לתת הלוואות משכנתא, אולם כיום הודות לועדת בכר שהנהיגה רפורמה בשוק ההון שתכליתה - להפחית את ריכוזיותם של הבנקים ויצירת גיוון במקורות מימון במדינה, גם גופים שאינם בנקים יכולים לספק משכנתאות.
כך שלמעשה כאשר אתם עורכים השוואת משכנתא תוכלו להשוות בין: בנקים מסחריים, בנקים למשכנתאות וחברות ביטוח. כל אחת מציעה מסלול שונה, ריביות שונות ותנאים שונים.
השוואת משכנתא - תנאים לקבלת משכנתא
השוואת משכנתא חכמה צריכה לקחת בחשבון את העובדה כי גופים המעניקים משכנתאות בישראל דורשים מנוטלי המשכנתא ערבויות. לכל גוף וגוף יש את סף תנאי הקבלה הייחודיים שלו. כל גוף מחליט את היקף המימון שהוא מעמיד לרשות הלווה: כלומר אחוזים משוויו של הנכס. על פי רוב קשה למצוא גוף שיממן את כל מאת אחוזי הנכס, אך כדאי להשוות בין אחוזי המימון המוצעים ללווים. בהתאם לכך, כאשר עורכים השוואת משכנתא צריך לבחון אילו בטחונות דורש כל גוף פיננסי: מספר ערבים חיצוניים שיש להעמיד לטובת ההלוואה, תלושי שכר וחסכונות.
השוואת משכנתא - השוואת ריביות והצמדות
אלמנט חשוב נוסף שיש לתת עליו את הדעת כאשר עורכים השוואת משכנתא בקרב הגופים המעניקים משכנתאות הוא : השוואת ריביות משכנתא. כיום ידוע לכל שניתן לשאת ולתת באשר לגובה הריבית אותה נושאת הקרן (ההלוואה). מרבית הגופים קובעים את אחוז הריבית כמספר אחוזים מן הקרן ורצוי לערוך השוואת ריבית משכנתא.
גם לבחירת סוג ההצמדה נודעת חשיבות כאשר נוטלים משכנתא. בעת השוואת משכנתא קיימת חשיבות לבחירת מסלול הצמדה המתאים ביותר עבור נוטל המשכנתא. הרעיון שעומד בסיס ההצמדה הינו שמירה על ערכו הריאלי ההלוואה. במקרים של אינפלציה היא מגנה על נותן המשכנתא ובמקרה של דפלציה היא מגנה על הלווים. קיימים מגוון של הצמדות לכל אחת היתרונות והחסרונות שלה. השתדלו לבחור את ההצמדה המתאימה ביותר עבורכם תוך לקיחה בחשבון שינויים, תחזיות ומגמות בשוק ההון והנדל"ן.
השוואת משכנתא - החזר משכנתא
אחד ההיבטים החשובים ביותר כאשר עורכים השוואת משכנתא נבונה היא בחינת גובה החזר ההלוואה. חשוב לבחור החזרים המתאימים לרמת ההשתכרות שלכם. לגובה ההחזר נודעת השפעה על איכות החיים של הלווה. חשוב להשוות בין החזרי המשכנתא החודשיים שכן אלו יקוצצו מן ההכנסה השוטפת של הוצאות הבית.
בהקשר זה גם חשוב לבחון תקופות המכונות "גרייס" או בעברית "תקופת חסד" בקרב הגופים השונים. קיימים גופים המאפשרים למשל החזר חודשי קטן יותר בתקופה הראשונית של החזרי המשכנתא.

* חישובי משכנתא: תוכלו להיעזר בכלי מחשבון משכנתא על מנת לחשב את גודל ההחזר החודשי שלכם.

השוואת משכנתאות - מחזור משכנתא

השוואת משכנתא צריכה לטמון בחובה השוואה בין הגופים באשר לתנאים בהם ניתן לפרוע את ההלוואה במועד מוקדם יותר. שינויים המתרחשים במשק יכולים להביא לכך שיהיה כדאי ללווה לפרוע את ההלוואה שנלקחה בריבית מסוימת ותחתיה לקחת הלוואה אחרת בריבית נמוכה יותר. בדקו היטב מה הם תנאי פרעון משכנתא מוקדם ומה עלות העמלה שנוטל הגוף עקב פעולה כזאת.

השוואת משכנתא - גרירת משכנתא

כאשר עורכים השוואת משכנתא ראוי לשים לב למדיניות הגוף המלווה ולתנאים במקרים בהם רוצים לגרור משכנתא מנכס א' לנכס ב'. לא פעם אנשים רוצים לשפר את איכות החיים שלהם ולעבור לבית גדול יותר, או אז יש צורך לעבור תהליך המכונה "גרירת משכנתא". בדקו היטב מה הם התנאים של כל גוף וגוף בנושא זה.

בחירת משכנתא מתאימה אינה פשוטה לעולם, השוואת משכנתא הוא הצעד הנכון במקרים אלו. ישנם אתרים המציעים מחשבון משכנתא שיסייע בבחירת משכנתא אם ברצונכם למצוא דירות למכירה.
בהצלחה!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב