דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגשמת ייעודך בחירת מסלולי הלימוד 

מאת    [ 06/12/2008 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 4088 פעמים ]

הגשמת ייעודך - בבחירת מסלולי הלימוד

יגאל אדר M.A. מנחה קבוצות ,מרצה ותיק ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה. מציע לכם הסטודנטים טיפים אלטרנטיביים כיצד להרפות מתח ולחץ בעזרת טכניקות מתחום הרפואה המשלימה לקראת שנת הלימודים החדשה.

כמו כל תחילת שנה מוצפים הסטודנטים החדשים והותיקים בכתבות על טיפים מתחום הפסיכולוגיה כיצד להתמודד עם הפחדים והלחצים על ספסל הלימודים בעיקר בהתחלה. אני מביא שורת עצות קצת אחרות השייכות לתחום הרפואה המשלימה. עכשיו נשאר רק לקרוא וליישם.

תחילת שנת הלימודים מביאה איתה שאלות, הנוגעות לעתיד ולייעוד האישי שלנו. המילים נשימה ונשמה בעלות אותו שורש. על פי התפיסה ההוליסטית קיים קשר הדוק בין גוף, נפש ורוח. המבטא את תובנות הנשמה מגלגולי החיים עד כה. מתוך תובנות גורל אלו נבחרים הייעוד ומסלולי החיים והלימודים, שעלינו לבחור בגלגול הנוכחי.

מדיטציית נשימה הינה טכניקה המסייעת לחיבור בין גוף נפש ורוח. המדיטציה הופכת לכלי יעיל בתקופת הלימודים, המביאה איתה לחצים, חששות, מתח ובמקרים מסוימים גם לחרדות ופחדים. תרגול המדיטציה פשוט ומתאפשר גם בחלל הכיתות בין השיעורים. כל שעליכם לעשות הוא לשבת בתנוחה נוחה ובפישוק רגליים ברוחב האגן, כך ששתי כפות הרגליים מונחות על הרצפה במגע מלא. הניחו את כפות ידיכם על הירכיים כך שהכתפיים רפויות. שמרו על גו זקוף והחלו בנשימה סרעפתית (מאזור הבטן), תוך התבוננות על מספר פרמטרים: האם הנשימה ארוכה או קצרה, התבוננו בכך מספר דקות. אח"כ התבוננו האם הנשימה מחוספסת, מקוטעת או חלקה. גם להתבוננות זו הקדישו מספר דקות. בשלב זה התבוננו בתנועת האוויר במעברי האף (הנחיריים) ונסו לחוש את תנועת האוויר היוצא והנכנס. שימו לב שהאוויר הנכנס הינו קר, בעוד היוצא חם. בשלב האחרון במדיטציה התבוננו בתחושות הגופניות מקודקוד הראש ועד קצות בהונות הרגליים ואצבעות הידיים. הסמינריון הכי קשה ייראה לכם קצת אחרת.

במהלך הלימודים תעברו שעות וימים של ישיבה ממושכת היוצרת מתח בגב ובכל חלקי הגוף. בתום שיעור ארוך מומלץ להניח את כפות הידיים מטה במורד הירכיים הברכיים השוקיים ומי שמגיע גם עד כפות הרגליים. יש לשהות עם הראש כלפי מטה מספר שניות ואז לחזור לישיבה הזקופה.

לשחרור מפרקי החוליות הצוואריות והשרירים באזור הצוואר, ממליץ על תנועת סיבובים וניעות איטיות מצד אחד לשני של הראש, בזמן הישיבה כשהידיים מונחות על הירכיים.

למי שהמתח של ההתחלה החדשה מקשה על הריכוז, עמידה על רגל אחת בתנוחת העץ של היוגה תורמת לשיפור הריכוז. התנוחה מהלצת את ההכרה להתמקד בנקודה אחת כדי לא לאבד שיווי משקל ונפילה, כך התנוחה מחנכת את המוח להתרכז ומונעת מהמחשבות להתפזר.

לסטודנטים המודאגים מהצלחתם בלימודים ומגיעים לשנת הלימודים עם חשש ואולי אפילו עם פסימיות, ממליץ תרגול בישיבה בתנוחת הלוטוס, תנוחה זו מאפשרת נשימה נינוחה יותר. יש להתרכז בנשימות מודעות ולדמיין איך שנת הלימודים הקרובה הופכת לשנה הטובה בחייך. תרגול חשיבה חיובית הנעשית תוך מדיטציה בדגש על נשימה, מרגיעה את גלי המוח, הגוף והמחשבות.
אז תפסו פיסת דשא באחת ההפסקות ויישמו את ההמלצות.
יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר.מנהל אקדמי ב"מרכז אלטרנטיבי" במרכז תקוותנו,רח' אחד העם,נהרייה.
yigala62@walla.com
co.il .יגאלאדר.www
0502796868



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב