דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ללמד חשבון לילדים בקלות ובמהירות 

מאת    [ 06/12/2008 ]

מילים במאמר: 331   [ נצפה 15116 פעמים ]

איך ללמד חשבון לילדים בקלות ובמהירות

מקצוע החשבון מבוסס על שלבים שבנויים אחד על גבי השני. חיסור וכפל מבוססים על חיבור, חילוק מבוסס על כפל, וכו'. הליכה לפי השלבים תבטיח הצלחה. דילוג על שלבים או על הבהרת מושגים, יגרום לקשיים, לאיטיות ולאיבוד שמחת הלמידה.

ניתן להתייחס אל החשבון כאל שפה. עלינו "לתרגם" שפה זו, שנראית כמו עברית - לעברית. לדוגמה, "לחלק" בשפת החשבון, אין פירושו לתת לחברים וגם להשאיר משהו לעצמך, או לתת לחבר הכי טוב שלך, יותר מלאחרים. כפל, פירושו - כמה פעמים מספר מסויים מופיע בתרגיל חיבור, שבו מחברים מספר אחד בלבד, הרבה פעמים. כל המשפט הארוך הזה מקופל במילה האחת, כפל.

שפת החשבון היא "שפה שלא איכפת לה": אם יש לי 3 יהלומים, או קיבלתי 3 נשיקות או שריטות, או שיש לי בחדר 3 יתושים - מבחינת שפת החשבון, בכל אחד מהמקרים יש לי 3. לשפת החשבון לא איכפת אם אני שמחה או עצובה שיש לי 3 דברים אלה.

אם "קיבלתי עוד" ("ועוד") יתוש אחד, או שיתוש אחד הסתלק, - משמעות הדבר היא שאני לא תמיד מצטערת שהפסדתי מה שהיה לי. לפעמים כשיש לי פחות, אני דווקא שמחה.

שיטה זו, שהיא אחת מדרכי הלימוד הרבות שיש באתר, מסייעת לתלמיד להתמודד עם שאלות מילוליות, וגם עוזרת להקל על הרתיעה הפסיכולוגית של ילדים רבים מתרגילי החיסור.

שיטות הלימוד שבאתר מבוססות על המחשה רבה, לפי הרעיון של "כעומק ההמחשה כך עומק ההבנה". אני משתמשת בבדידים רבועים בעלי צורה אחידה, כל בדיד הוא "יחידה". אנו מאמינים למה שאנו רואים יותר מלמה שאנו שומעים, אך כשאנו מחזיקים או תופסים את הבדידים, ולא רק רואים ציור שלהם, הלימוד נעשה הרבה יותר קל וברור עבורנו.

קל ללמד את משמעות חוק החילוף ע"י הזזה של בדידים מימין לשמאל או משמאל לימין, לדוגמה- כאשר יש לנו 3+4 או 4+3 , מסיעים פעם אחת את קבוצת ה-3 אל ה-4, ואת ה- 4 לכיוון קבוצת ה-3, ואז ברור מאוד שלא השתנתה הכמות. קל גם להדגים שבחיסור חוק החילוף אינו מתקיים, או להראות את חוק החילוף והפילוג בכפל, בעזרת הבדידים הרבועים, אבל כדי להסביר כיצד לעשות זאת, יש להתבונן בשרטוטים שבאתר...
באתר לימוד ילדים , או - שלומית אולצ'יק שלומדים, מפורטת שיטה ללימוד חשבון בקלות ובמהירות.  הלימוד נעשה באמצעות מצגות פאוורפוינט, ובאמצעות קבצי וורד המפורטים לפי שלבים.  השיטה מתחילה ממצב של אי ידיעת חשבון בכלל, עד לכפל,



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב