דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתלות שיניים: גישה טבעית - הוליסטית 

מאת    [ 05/12/2008 ]

מילים במאמר: 1238   [ נצפה 4110 פעמים ]

השתלות שיניים הן פיתרון הולם, נוח, אסטטי ומאפשר תפקוד הקרוב יותר לשיניים טבעיות, אך האופן החודרני של פעולת ההשתלה גורם לחששות בקהל הרחב ובמיוחד האי נוחות שלאחר ההשתלה והסיכון לחוסר קליטת השן.

שילוב של השתלת שיניים קונבנציונלית בשיטות ריפוי הוליסטיות מאפשר למזער ואף לבטל את תופעות הלוואי הלא רצויות של ההשתלה ולהכין את הגוף הפיזי ואת הגופים העדינים האנרגטיים לקבלה קלה ומאירה של השתל.

השתלות שיניים

תחום השתלות השיניים התחיל לפרוץ ממש בשלושים שנה האחרונות ומביא איתו המון דעות קדומות ולא מעט פחדים: "זה כואב, זה ניתוח קשה, זה מתנפח אחר כך, זה לא תמיד מצליח, ומה זה בכלל?"

שתל בהגדרתו הוא מכשיר שמכניסים לגוף לשימוש האדם. כשמדובר על שיניים, אנו מכניסים שתלים בשיניים כדי לשקם ולהחליף שיניים חסרות בלסת - שיניים שלא ניתן או שלא כדאי להחליף בצורה אחרת.

שן חסרה עקב מחלת חניכיים או דלקות מתחת לשורש גורמות לחוסר איזון גדול: 2 השיניים הסמוכות מתעקמות לכיוון החור והשן הנגדית בוקעת (בגלל חוסר המגע) כלומר איבוד כושר הלעיסה של כ-4 שיניים (השן החסרה ועוד 3 שיניים הסמוכות). על כל שן חסרה – והנזק הולך וגדל עם השנים ומספר השיניים החסרות.

שיקום שיניים - חלופות

האמצעים המסורתיים לשיקום שן חסרה :

  • גשר - שלושה כתרים מחוברים: המחייב להשחיז את 2 השיניים הסמוכות ולבנות עליהן כתרים מחוברים כאשר החלק האמצעי מחליף את השן החסרה. החסרונות בהקמת גשר:

    • להרוס את 2 השיניים הסמוכות, להשחיז אותן ולעיתים לעשות להן גם טיפולי שורש ללא צורך רפואי.
    • לפעמים השן החסרה היא האחרונה בלסת ואין עוד שן מאחורה כדי לבנות גשר.
  • תותבת נשלפת: מתקן פרותטי שמוחזק עם ווים על השיניים הסמוכות. הוא דורש הוצאה וניקוי בין פעם לפעמיים ביום. החסרונות:

    • נוחות הלעיסה נמוכה יותר משיניים טבעיות.
    • מחליש את השיניים שהווים נשענים עליהן.
    • יציבות בפה נמוכה יותר משיניים טבעיות.

אפשרות אחרת - שתלים. שתל עשוי מתרכובת של טיטניום, תרכובת המתאימה לגוף מבחינה ביולוגית. הוא בנוי בצורה כזו שהוא מחליף את השורש של השן החסרה. בונים מעליו מבנה וכתר והשן הבנויה נראית ומתפקדת כמו שן טבעית, נוח לאכול איתה, השתל לא הורס את השיניים הסמוכות, קבוע בפה ואסטטי.

השתלת שיניים - טיפול קונבנציונלי

פרוצדורת ההשתלה דורשת הכנה עם אנטיביוטיקה , שטיפות פה ותנאים סטריליים להשתלה. כל נגיעה בעצם הלסת הרגישה, ובמקרה של השתלה, החדרת בורג מטיטניום, גורמת לתגובת ראשונית של ריפוי המתבטאת בנפיחות וכאבים.

פרוצדורת ההשתלה בראייה הוליסטית

כל שן ושן קשורה לאיבר מסוים בגוף, לזוג מרדיאנים, לתחומי חיים מסוימיים וכן לחוויות רגשיות (הרחבה: אנרגיה ורגשות בשיניים). כל שן חסרה גורמת לחוסר איזון אנרגטי בגוף, ומסיבה זו מנסים ככל האפשר לשמור על השיניים בפה.

כשהשיניים חסרות ואין עליהן תחליף, מקום החניכיים והעצם לא מגורה מבחינה פיזית (לחץ הלעיסה בונה עצם) ואז גם העצם מתחילה לאבד את תכונותיה הפיזיות (עובי, גובה, דחיסות) וגם אנרגטיות ורגשיות: עמידות, יציבות רגשית, כושר להתמודד מול מצבים הדורשים " עמוד שדרה".

ההשתלה היא טראומתית לעצם הלסת והחניכיים שצריכות לקבל גוף זר ולקלוט אותו כמו חלק חדש ומבורך כי הוא בא להחליף בכל הרמות את השן החסרה.

הסיכון בהשתלת שיניים קונבנציונלית

זה שהשן נעקרה זה כבר אומר שיש במקום משקע רוחני-רגשי (ראה: אנרגיה ורגשות). המקום עצמו – הוא מקום שסוחב חוויה רגשית כלואה. שסוחב מטען רגשי-אנרגטי שלילי, וברגע שבאים להשתיל שם – לא תמיד השתל נקלט – וגם אם הוא נקלט ייתכנו הרבה תופעות לוואי שנמשכות ימים ושבועות. או שיש התנגדות של הגוף (ואז מקבלים נפיחויות וכאבים חזקים אחרי השתלה) או שהגוף יוצר דלקת ודוחה את השתל, ואז השתל נופל מהמקום.

השתלות שיניים - טיפול הוליסטי תומך

בטיפול הוליסטי – אנו באים לקראת הגוף, לא בצורה אגרסיבית ופולשנית אלא תוך קבלת אישור של הגוף. יש סיכוי גדול יותר לקליטה מוצלחת של השתל על ידי הגוף, והרבה פחות כאבים, נפיחויות, וחוסר נוחות.

בגישה הוליסטית, ניתן לתמוך רבות בביצוע השתלת שיניים מוצלחת. כמה מהשיטות שבהן אנו משתמשים:

  • מודעות: מבהירים מה הוא החלק החסר ומה משמעותו האנרגטית, רגשית ופסיכולוגית. במקרים מסוימים של אזורים שעברו הרבה טיפולים עד העקירה, ניתן לעשות טיפול אנרגטי טרום השתלה. מטרת הטיפול היא לשחרר מבחינה אנרגטית את המשקע הרגשי השוכן כדי "לנקות את המקום" מכל פסולת באזור אנרגטית-רגשית ולאפשר השתלה קלה יותר. בנוסף ניתן להוריד את רמת החשש שחלק מהאנשים חשים לפני פרוצדורות אלו.

  • הכנה וטיפול הומיאופאתי: פיתחנו, יחד עם בית מרקחת ראשונים, פורמולות הומיאופאתיות מיוחדות המסייעות לגוף למזער את הטראומה ואת עודף תגובת הריפוי הראשוני (נפיחות וכאבים) בנוסף וכמובן Rescue Remedy

  • טיפול אנרגטי לאחר ההשתלה: ניתן במרפאה טיפול אנרגטי דקות ספורות אחרי ההשתלה. מטרת הטיפול הינה: לאזן את הגוף מבחינה אנרגטית, להזרים אנרגיה טובה למקום ההשתלה ולמלא את המצברים האנרגטיים לקראת מאמץ הריפוי. הטיפול האנרגטי ניתן באמצעות שיטת B.A.T , שבנויה על בסיס נקודות תדר אנרגטיות, העלאת תכנים מהאתת מודע והילינג משולב עם דימיון מודרך. לעיתים, מעדיפים להיעזר באנרגית מגן דוד ( רייקי יהודי), שיטה אשר פותחה ע"י רה- אלי קמחי.

כל הטיפולים הנ"ל מסייעים מאוד בהורדת האי נוחות ( נפיחות וכאבים) של הימים הראשונים שאחרי השתלה ובהאצת במהירות הריפוי עד לשיקום סופי.

עדויות

מדווחים רוב המטופלים: " קצת עייפות ורגישות מסוימת באזור ההשתלה ביום-יומיים הראשונים, אין צורך לרוב במשככי כאבים ( או מעט מאוד ), אין נפיחות או לא מורגש ולמחרת חזרה לתפקוד מלא ."

השתלת שיניים הוליסטית - סיכום

השתלות הם פיתרון הולם, נוח, אסטטי ומאפשר תפקוד הקרוב יותר לשיניים טבעיות. אך האופן החודרני של פעולת ההשתלה גורם לחששות בקהל הרחב ובמיוחד האי נוחות שלאחר ההשתלה.

שילוב של השתלת שיניים קונבנציונלית בשיטות ריפוי הוליסטיות מאפשר למזער ואף לבטל את תופעות הלוואי הלא רצויות של ההשתלה ולהכין את הגוף הפיזי ואת הגופים העדינים האנרגטיים לקבלה קלה ומאירה של השתל.

ד"ר יהודית-ולרי יסקין
הודנט - מרפאת שיניים טבעית הוליסטית
hodent.co.il

בהודנט תמצאו את הפתרון הבטוח לביצוע כל סוגי טיפול השיניים, תחת קורת גג אחת. החל בסתימות לבנות נטולת כספית - מחומר קרמי חזק במיוחד, דרך יישור שיניים ואסטתיקה, מניעת טיפול שורש או ביצועו בצורה בטוחה, וכלה בהשתלות שיניים, תותבות, שיקום פה או ניתוח.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב