דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נהיגה בשכרות - גזירה משמיים או תיק פתוח ? 

מאת    [ 03/12/2008 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2414 פעמים ]

 

קודם כל צריך להבין את משמעות העניין. שוטר רשאי, על-פי החוק לדרוש מכל נהג או מלווה (אם מדובר בנהג חדש) להיבדק בבדיקת שכרות, וזאת ללא כל סיבה. כן, זה החוק. סירוב להיבדק נחשב בראש ובראשונה לנהיגה במצב של שכרות. כלומר, החוק מניח שאם סירבת לבדיקה, אזי החוק יראה אותך כשיכור לכל דבר ועניין. ובנוסף, מהווה עצם הסירוב עבירה בפני עצמה.

 

שיטות הבדיקה הם שונות, אבל, חשוב לזכור, שרק סירוב לבדיקת מכשיר המכונה "ינשוף" או סירוב לבדיקת דם לגילוי אלכוהול מהווה עבירה. בלא מעט מקרים, מבקשים השוטרים מנהג הרכב לנשוף לתוך בלון המכונה "נשיפון", כבדיקה מקדימה בלבד וכאינדיקציה למצב של שכרות. ה"נשיפון" איננו מוגדר בחוק ולכן מותר לסרב להיבדק בו. עוד נוהגים השוטרים לבצע לנהג החשוד בנהיגה בשכרות, בדיקת מאפיינים שהיא מבחן ביצוע בשטח של הליכה על קו ישר, הבאת אצבע לאף בעיניים עצומות ועוד. גם בדיקה זו איננה רשומה בחוק ואין הנבדק חייב לבצעה. הבדיקה עלולה לחזק את תוצאת בדיקת מכשיר ה"ינשוף".

 

רבות דובר, ועוד ידובר, בעניין קבילותו של מכשיר ה"ינשוף", כלומר האם הוא אמין והאם ניתן לבסס עליו ממצא מרשיע. אולם, נכון ליום כתיבת דברים אלו (3.12.08), המכשיר קביל ועומד בדרישות החוק. אולם, על דרך ההפעלה שלו, על רמת התחזוקה שלו ועל אמינותו של המכשיר המסוים בו נבדקת ניתן להתווכח. כלומר, לדרוש מהתביעה המשטרתית להוכיח דברים אלו בבית המשפט.

 

מניסיוני, לא מדובר בגזירה משמיים, בטלתי כבר, פעמים רבות, כתבי אישום שהוגשו נגד נהגים שיכורים והבאתי לזיכויים בבית המשפט מאחר והצלחתי לעורר ספק סביר בקשר לאמינות הבדיקה, מיומנות מפעיליו והממצאים האחרים, כולל זיכוי כפול של אדם שנתפס באותו המקום בהזדמנויות שונות כאשר בדמו כמות של פי 4 ופי 3 אלכוהול מהמותר בחוק.

 

ישנם נהגים שאינם פונים לייעוץ משפטי של עו"ד מומחה בתעבורה ובעל מומחיות מיוחדת בתיקי שכרות מאחר והם מאמינים שיוכלו לייצג עצמם נאמנה בבית המשפט ללא עזרתו של עו"ד, הנחה שהיא כמובן שגויה - בית המשפט הוא זירת קרב בעל חוקים נוקשים ויש למילים הנאמרות באולם בית המשפט משמעות קריטית עבורנו. ניהול האסטרטגיה המשפטית, הטיעונים והחקירה הנגדית הם עניין של מומחיות אמיתית והן להקל בכך ראש. בתיקי שכרות נכונים הדברים שבעתיים מאחר והחוק קובע שמי שהורשע בבית המשפט בנהיגה בשכרות ייפרד לשלום מרישיון הנהיגה שלו לתקופה שלא תפחת משנתיים כאשר לאחר מכן יידרש ע"י משרד הרישוי לעבור תיאוריה וטסט מחדש על מנת שיוכל לנהוג שוב. ברור, שתוצאה זו היא קשה. לאנשים לא מעטים מהווה הרישיון מקור פרנסה (נהג מונית, אוטובוס, משאית, סוכן נוסע וכו'). לאחרים מהווה חוסר ברישיון נהיגה בעיה ממשית ומוחשית שתקרקע אותם ותקשה על חייהם באופן בלתי מתקבל על הדעת לשנתיים הקרובות.

 

כתב אישום או דו"ח על נהיגה בשכרות איננו גזירה משמיים וניתן, ואף רצוי, לטפל בו ולהילחם עליו, כל עוד נעזרים במומחה בתחום.
עורך דין יניב מנור בעל מומחיות וניסיון רב בתחום דיני תעבורה בכלל ותחום הנהיגה בשכרות בפרט. לעורך דין יניב מנור פינה קבועה בתוכנית הרדיו של גבי זוהר ברדיו ללא הפסקה בנושאי תעבורה ודין פלילי וברדיו חיפה השתתף בדיון עם מנכ"ל עמותת אור ירוק בנושא נהיגה בשכרות. על שמו של עורך דין יניב מנור נרשמו הצלחות רבות בתחום מומחיות זה, הצלחות שהובילו לזיכויים, ביטול כתבי אישום והפחתה משמעותית בתקופת פסילת רישיון הנהיגה. http://www.psilat-rishayon.info/ כתובת המשרד: העצמאות 43 חיפה טלפון: 04-8661323, 054-9980339 manorlaw@actcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב