דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסיפור מאחורי הקרקעות החקלאיות - מאת יורם קראוס 

מאת    [ 30/11/2008 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2480 פעמים ]

יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, מנסה להשיב על השאלה האם כדאי להשקיע בקרקע חקלאית

"כידוע, קרקע חקלאית היא קרקע זולה, יחסית לקרקעות המותרות לבניה. לכן, מאוד מפתה להשקיע ולהפוך במחיר סביר לבעלי כמה דונמים בארץ ישראל.
"מצד שני", אומר יורם קראוס, "רכישת קרקע חקלאית היא כמו לקנות כרטיס של מפעל הפיס. כולם יודעים שמדובר בהימור, בו מקווים הקונים שיום אחד הקרקע הזו תופשר ואפשר יהיה לבנות עליה ולהתעשר בין לילה.
"האם הייתי ממליץ לכם להשקיע בקרקע חקלאית? שואל יורם קראוס, "התשובה היא - רק במידה ויש לכם כסף פנוי וגם אז - לא כל קרקע חקלאית, אלה רק קרקע כזו שעשיתם עליה כמה בדיקות חשובות. כי התשובה האם הקרקע תופשר לבנייה תלויה בכל כך הרבה גורמים, שכל ניסיון לקבוע מסמרות נועד לכישלון ויישאר בגדר נבואה. מצד שני, וכאן טמון הבונבון - במידה והקרקע תופשר, אתם יכולים להתעורר בוקר אחד עשירים מאוד, על אחת כמה וכמה אם הקרקע הזו נמצאת באזורים אטרקטיביים מבחינה נדלנ"ית".
"באופן טבעי, כמו בכל תחום הנוגע בהימורים, הנישה של קרקעות חקלאיות מושכת אליה הרבה נוכלים הפועלים בשוק", מזהיר יורם קראוס. "לכן, טוב תעשו אם דבר ראשון תבדקו מי הבעלים הרשום של הקרקע. תמיד תעדיפו לקנות ישירות מבעלי הקרקע האמיתיים ולא באמצעות איזשהו מיופה-כוח, ולא משנה אלו מסמכים הוא מציג למולכם.
"הצעד הבא שעליכם לעשות, ממשיך יורם קראוס, "זה לגשת לוועדה לתכנון ובנייה ברשות המקומית, או במשרד מהנדס הרשות, כדי לבדוק מהי התוכנית החלה היום על הקרקע ומהן התוכניות העתידיות למקום. לגשת למנהל מקרקעי ישראל ולבדוק שם מה רשום לגבי הקרקע, וכן למושב או לרשות המקומית שבאזורה נמצאת הקרקע.
"פרט חשוב שעליכם לדעת, מוסיף יורם קראוס, "הוא שהרבה מהקרקעות החקלאיות בארץ עדיין לא הוסדרו סופית מבחינת הרישום שלהם. לא במינהל מקרקעי ישראל, לא בטאבו וכמעט לא בשום מקום אחר, פרט אולי למזכירות המושב. ייתכן ואפילו תאלצו לנבור במסמכים עתיקים בארכיון הישוב, כדי לברר מה באמת מעמדה של הקרקע הספציפית אותה אתם מבקשים לקנות - אל תתעצלו ואל תתנו לבירוקרטיה להתיש אתכם".

"אחרי שעשיתם שיעורי בית לגבי מסמכי הרישום וההיסטוריה של הקרקע, לכו לבקר במקום עצמו. אף פעם אל תקנו קרקע על הנייר. אין כמו להתרשם במו עיניכם מהסביבה והאזור, לעיתים תגלו הרבה דברים שלא צצו במסמכים".
"במידה ובכל זאת החלטתם להשקיע ולקנות קרקע חקלאית, חפשו קרקע אטרקטיבית. כלומר, שטח שיהיה קרוב כמה שיותר לשטח בנוי, שסביבו כבר הופשרה קרקע לבנייה", ממליץ יורם קראוס. "ברור מאליו שהסיכויים שהקרקע שלכם תופשר, עולים ככל שהיא קרובה יותר לשטח שנראה כפוטנציאלי לפיתוח ושבו, לדוגמא, כבר ניבנו בתים למגורים. ככל שאתם מתרחקים מסביבה בנויה, כך יורדים הסיכויים שהקרקע החקלאית שקניתם תופשר.. אבל גם אז - שום דבר לא מובטח, כי כמו שאמרנו בתחילת המאמר- בסופו של דבר, הרי מדובר בהימור..."
יורם קראוס
www.sms-projects.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב