דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טונר הלייזר והדפסה במדפסת לייזר 

מאת    [ 28/11/2008 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 3270 פעמים ]





למרות שרוב האנשים מחזיקים ברשותם מדפסות הזרקת דיו - ה"מהפכה" כבר כאן ובקרוב טכנולוגית הלייזר תיכנס למגרש המשחקים של המשתמשים העסקיים הקטנים והצרכנים הביתיים .



כל זאת בזכות ירידת מחירי המדפסות,מגוון הדגמים החדשים של היצרנים המובילים והיצע הטונרים החלופיים/ממוחזרים בשוק.



מיכל הטונר הוא המתכלה המשמש כדיו למדפסת הלייזר .



מדפסת לייזר הינה מדפסת בה אחד השלבים המרכזיים בפעולת ההדפסה מבוסס על שימוש בקרן לייזר. הומצאה בידי גרי סטארקוות?ר במרכז המחקר זירוקס פארק. אופן פעולת מדפסת הלייזר דומה מאוד לאופן פעולתה של מכונת צילום, היות ששתיהן מבוססות על טכנולוגיית הזירוגרפיה.



הדמות המיועדת להדפסה מועברת לזיכרון המדפסת, מעובדת ומותמרת לרצף של נקודות (פיקסלים) ברזולוציה שבין כמה מאות לכמה אלפי נקודות לכל אינץ?, כאשר לכל נקודה נקבע בנפרד האם היא מיועדת להשחרה על גבי הנייר או שעליה להשאר לבנה, בהתאם לדמות המקור.
המדפסת כוללת מקור לייזר המותאם לסרוק באופן שיטתי נקודה אחר נקודה (פיקסל אחר פיקסל) תוף (צילינדר) מסתובב המצופה חומר פוטו-מוליך. קרן הלייזר ממותגת עבור כל נקודה ונקודה נסרקת, כך שהיא מוארת או מוחשכת עבור כל נקודה על גבי התוף בהתאם לנקודת דמות המקור שהיא מייצגת. פעולה זו גורמת לכך שכל נקודה ונקודה של הדמות המיועדת להדפסה מבוטאת על גבי התוף באמצעות מטען חשמלי נקודתי המתאים להארה או אי-הארה נקודתית של קרן הלייזר הסורקת את התוף.
כתוצאה מפעולת הלייזר על הציפוי הפוטו-מוליך נוצרת על גבי התוף מעין תמונה של המידע שנשלח להדפסה - פיקסלים כתובים מקבלים מטען חשמלי, ופיקסלים ריקים נשארים נייטרליים.
התוף משיק למערכת טונר. טונר הוא אבקת חומר פלסטי הנמשך אלקטרוסטטית אל עצמים הטעונים חשמלית. תוך כדי סיבוב התוף נצמדים חלקיקי אבקת טונר אל הנקודות הטעונות שעל גבי ציפויו, וכך יוצרים על התוף העתק אבקתי של דמות המקור.
נייר מוזן למערכת, ועובר בצמוד לתוף תוך כדי סיבובו. מהירותו הקווית של הדף המוזן שווה למהירות המשיקית של התוף הסובב. מתחת לתוף מתוח תיל מוליך המחובר למקור מתח גבוה של כמה מאות או אלפי וולטים. תיל זה נקרא "קורונה" (Corona). המתח הגבוה מפעיל משיכה אלקטרוסטטית חזקה על חלקיקי אבקת הטונר הצמודים לתוף, ואלה מתנתקים ממנו ונצמדים בחזקה אל דף הנייר החוצץ בינם לבין ה"קורונה". על ידי כך מועבר ההעתק האבקתי של דמות המקור מן התוף אל הנייר.
בהמשך מסעו עובר הנייר ב"תנור", העשוי בדרך כלל משני גלילים ביניהם עובר הנייר. הגלילים צמודים זה לזה בלחץ, ואחד מהם מכיל גוף חימום המביא אותו לחום של כמה מאות מעלות. החום והלחץ גורמים להתכה של החומר הפלסטי ממנו עשויה אבקת הטונר ולקיבועה של הדמות על גבי הנייר. הדף יוצא מבין גלילי התנור אל מגש איסוף בו נערמים הדפים שהדפסתם נסתיימה.
קורונה נוספת הממוקמת בהמשך המסלול הסיבובי של התוף "מוחקת" את שאריות המטענים החשמליים שעל גביו ומחזירה אותו למצב נייטרלי לקראת הדפסת הדף הבא.
התהליך הוא בדרך כלל רציף וסימולטני, כלומר בה בעת שאזור אחד של הצילינדר נסרק באמצעות מערכת הלייזר, אזור אחר שנסרק קודם לכן צובר את אבקת הטונר בהתאם לדמות, ומאזור נוסף כבר מועברת הדמות אל הנייר באמצעות הקורונה. במדפסות מודרניות מהירות בעוד מסתיים "קילוף" הדמות מן התוף עבור דף אחד, כבר מקובעת תחילתה של הדמות אל הנייר באמצעות התנור, וכבר סורקת קרן הלייזר אזור אחר של התוף עבור הדפסת הדף הבא.
לא בכל מדפסת לייזר קיים תוף צילינדרי קשיח. ישנן מדפסות בהן התוף עשוי רצועה סגורה של חומר גמיש המתוחה בין גלילי הסעה בצורה המזכירה מסוע.
בחלק מהמדפסות התוף והטונר מופרדים, ובנוסף לעלות הטונר שמתכלה אחת לכמה אלפי דפים, יש להחליף גם תוף .



למרות שטונר הלייזר יקר בהרבה ממחסנית הזרקת הדיו, בחישוב PER PAGE ההדפסה בהזרקת דיו יקרה פי כמה מהדפסה בטכנולוגית הלייזר .



יתרונותיה של מדפסת הלייזר
מהירות הדפסה גבוהה יחסית למדפסות אחרות.
רזולוציית הדפסה גבוהה, המתבטאת באיכות הדפסה גבוהה.
אמינות גבוהה יחסית למדפסת הזרקת דיו.
יכולת לעבוד עם מידע משתנה.
יכולת לעבוד עם פרופילי צבע.
מהירות הפקת עותק גבוהה.
למרות כל האמור לעיל מדפסות הזרקת הדיו עדיין שולטות בשוק ההדפסה הקלה עד בינונית בזכות עלויות הרכישה הנמוכות ומגוון המתכלים החלופיים/ממוחזרים .



לטווח הארוך ההשקעה הכלכלית במדפסת הלייזר עדיפה, איכות ההדפסה כתוצאה מהעדיפות הטכנולוגית גבוהה יותר ופונקציות השליטה בהדפסה גדולות יותר .



* בכל פעם שתקנו טונר תחסכו כסף רב ......



דרך קלה לחיסכון היא רכישה מקוונת באינטרנט או בחנויות מפעל וחנויות המתמחות בפתרונות הדפסה.

רק המקצוענים והמומחים בתחום יכולים להעניק לכם את הדילים הטובים ביותר עם אחריות לטיב המוצר, שרות מעבר לרכישה ויעניקו לכם ייעוץ בהתאמת סוג המדפסת לצרכים .



הדפסה נעימה וחכמה !!!
שלמה אלון
פרינט טונר ישראל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב