דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור בזמן משבר כלכלי - לא לוקסוס 

מאת    [ 27/11/2008 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2131 פעמים ]

בחודשים האחרונים אנו עדים למשבר כלכלי עולמי בהיקף שאיננו רגילים להתמודד עמו. הבורסות והבנקים הנופלים גוררים איתם אווירת הפסד והיערכות למצב של האטה ומכאן, כדור השלג הכלכלי-פסיכולוגי תופס תאוצה.

בזמנים כאלו, כל מנהל שיווק בחברה גדולה נדרש לקבל החלטות קשות - כיצד לחלק את תקציב השיווק שיתכן ואף קוצץ? כיצד לשמר את הלקוחות ולא לאבד את המשקיעים?

דווקא בתקופות קשות, יחסי הציבור הם מצרך שלא ניתן לוותר עליו - ויתור על יח"צ משמע ויתור על השליטה בתדמית הציבורית של העסק.
השקעה כספית ביחסי ציבור תופסת חלק קטן יחסית בתקציב השיווק ולעומת זאת, נותנת את התמורה הגדולה ביותר ואף יכולה לסייע רבות בהתמודדות עם המשבר הכלכלי.

תכנון אסטרטגי נכון של יחסי הציבור והתאמתם לתקופה, יכול בהחלט לעשות את ההבדל ולסייע לכם. הנה רק חלק מהדרכים כיצד:

א. שליטה והכוונה - הפסקת הזרמת מידע באופן שוטף מהעסק למדיה משדרת מיד "משבר!". מאותו רגע ואילך אתם עלולים לאבד את השליטה על המסר המועבר דרך העיתונות ללקוחותיכם הקיימים ואלו הפוטנציאליים. גם יכולת תגובה על המידע המתפרסם עליכם נפגעת ואין להקל ראש בכך. שמירת הקשר עם המדיה תסייע לכם בשימור התדמית והקו אותו הובלתם עד כה.

ב. הקניית תחושת ביטחון למשקיעים - חברות רבות נסחרות בבורסה ותלויות במשקיעים שלהן. גם אם החדשות שיש לכם לספר הן לא תמיד טובות, עדיף להוציא את המידע באופן מסודר ומוסדר ובכך לחזק את אמון המשקיעים אשר יבינו כי יש מי ששולט במצב ודואג ליידע אותם בכל התפתחות, לחיוב או לשלילה.

ג. זיהוי וניצול הזדמנויות - תקופת משבר יכולה גם להיות תקופה של הזדמנויות עסקיות ותקשורתיות, לדוגמא: הפכו עצמכם למובילי דעה בתחומכם בכל הקשור למשבר - כתבו טורי פרשנות לכלי התקשורת השונים על המשבר ומשמעויותיו מהזווית ומהסקטור שלכם.
בנוסף, דווקא בתקופות כאלו, העיתונות תשמח למעט חדשות טובות. הודעות זכייה בעסקאות או השקת מוצר חדש, גם אם כאלו שבעבר לא היו מושכות את התקשורת, יגררו יותר תשומת לב תקשורתית ויתנו את ההרגשה שלמרות הכל, החברה שלכם ממשיכה להתפתח ולצמוח.

ד. יח"צ פנימיים - אווירת המשבר היא לא רק מנת חלקה של ההנהלה אלא גם, ואולי בעיקר, של העובדים שלכם שחוששים לעתידם. ידיעה חיובית על החברה בתקשורת תגביר את ביטחון העובדים ותשפר את האווירה בארגון.

אם כן כפי שניתן לראות, בזמן משבר יחסי ציבור הופכים קריטיים עבור העסק שלכם ויסייעו לכם לעבור אותו בשלום. אולי הם אף טומנים בחובם הזדמנות למנף את המשבר לטובתכם ובכך ללוות אתכם בבטחה עד יעבור הזעם.



עודד מזרחי
קולטורה PR
oded@koltura.co.il
www.koltura.co.il
077-9108884



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב