דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמירת הריון חלקית מזכה בגמלה 

מאת    [ 26/11/2008 ]

מילים במאמר: 295   [ נצפה 4085 פעמים ]

תשלום גמלה עבור שמירת הריון חלקית 

כאשר האישה ההרה נדרשת לשמירת הריון, עולה השאלה האם גמלת שמירת ההיריון תשולם לה רק במקרה של שמירת הריון מלאה, דהיינו שמירת הריון מוחלטת או האם ניתן לקבל גמלת הריון גם כאשר שמירת ההיריון היא חלקית?

בית הדין לעבודה פסק כי גמלה תשולם גם במקרה של שמירת הריון חלקית, באופן יחסי לחלקיות המשרה. ביה"ד לעבודה (בל 6967/04 וינברג נ' המוסד לביטוח לאומי), פורסם בנבו, עסק בסוגיה זו.

התובעת, עו"ד במקצועה, עבדה במשרד עורכי-דין. המעסיק הוא שותפות של עורכי דין שהשותפים בה הם חמה ובעלה של התובעת.התובעת הרתה ב-  3.8.03 וילדה את ביתה ב- 15.5.04. במהלך הריונה נדרשה התובעת ע"י רופאה לשהות בשמירת הריון מיום 1.3.04 ועד 20.4.04. למרות זאת החליטה התובעת לעבוד 13 ימים במהלך תקופה זו, אך רק בהיקף של 20% משרה. התובעת עבדה כפי יכולתה והרגשתה.

התובעת הגישה בקשה לקבלת גמלת הריון בשל היעדרות חלקית מעבודה. לדבריה בשל אילוצי עבודה דחופים וצרכים שונים, לא הייתה לה אפשרות לעבוד מהבית . 

ביה"ד קיבל את תביעת התובעת ופסק כי:

סעיף 59 לחוק קובע כי מבוטחת המצויה "בשמירת הריון" שלושים ימים רצופים לפחות תהיה זכאית לגמלה.סעיף 58 לחוק קובע כי היעדרות מעבודה בשל "שמירת הריון" תהיה בהתאם לאישור רפואי בכתב. ואכן התובעת צירפה לתביעתה אישור רפואי כנדרש בחוק.

עוד קבע ביה"ד כי כבר נפסק בעבר שהיעדרות חלקית מזכה בגמלה (בענין משעני בל 0-121/98). התובעת נדרשה ע"י רופאה להיות בשמירת הריון ובשל כך היה עליה להיעדר מהעבודה תוך שהתובעת נוטלת על עצמה ועל עוברה סיכון, היא הגיעה לעבודה במשרה חלקית ע"פ יכולתה. ביה"ד פסק כי אין להעניש את התובעת על כך ולשלול ממנה את כל הגמלה, אך התובעת לא תקבל שכר עבור זמן העבודה החלקי (20%).

ביה"ד פסק כי מתן גמלת שמירת הריון מתקיימת גם במצב של היעדרות חלקית מהעבודה ופסק לתובעת דמי גמלת שמירת הריון בגין התקופה שמיום 1.3.04 ועד ל- 20.4.04, באופן יחסי לחלקיות (80%).    

רחל שחר, עו"ד ומגשרת מוסמכת. מנהלת פורום זכויות נשים בהריון באתר http://www.doctors.co.il עו"ד שחר עוסקת, בין היתר, בייעוץ משפטי ראשוני בתחום דיני העבודה במסגרות שונות. בעלת ניסיון של ייעוץ וטיפול משפטי בעובדים בכלל ובנשים עובדות בתחומי דיני העבודה השונים בכלל ועבודת נשים בפרט ובכלל זה: הפרת זכויות עבודה במהלך טיפולי פריון, פיטורי נשים עובדות בהריון ולאחר לידה.
משרדה של עו"ד שחר מספק, בין שאר תחומיו, הכנת חוזים אישיים וייעוץ משפטי בתחום דיני עבודה הן בסקטור הפרטי על כל רבדיו והן במגזר הציבורי. בזכויות עובדים ע"פ חוזים אישיים/צווי ההרחבה במשק ו/או דיני המגן הכלליים. בתחום עבודת נשים מעניקה עו"ד שחר: ליווי מפוטרות בהריון בהליך במשרד התמ"ת; יצוג והגשת תביעות בבית הדין לעבודה וייצוג התובעות במהלך



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב