דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לי רעיון- רעיון מהסוף להתחלה 

מאת    [ 26/11/2008 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 1961 פעמים ]

  הדוד " איך "
בדמיון הכל אפשרי, זה גם המקום בו מתחילה כל פעולה. רעיון / מיזם נוצר תחילה בדמיון, ככל שהמרחבים שלו יותר גדולים כך קיימות יותר אפשרויות. כשאני מדבר על "איך" אני מתכוון לעיסוק בדרך בה אני מתכוון ליישם את הרעיון או עונה לשאלה "איך אני הולך לעשות זאת - " .  ה"איך" הוא חשוב ולכן יש לו מקום מרכזי ומכובד בהמשך הדרך. בזמן פיתוח הרעיון, יש לי דוד "איך" דמיוני, שאומר לי "המשך לפתח את הרעיון שלך, אני אדאג לאיך" ומשאיר לי מרחבים גדולים ליצירה. המצא לך דוד "איך" משלך, תן לו חזות, צבעים, קול, ריח ואפילו, טון וסגנון דיבור.

מהסוף להתחלה
לרוב אנו מתכננים צעדים מהמקום בו אנחנו עומדים למקום בו אנו רוצים להיות. קבע למיזם שלך סוף שכולל זמן ברור ורשימת סעיפים שיוכיחו כי המיזם נמצא. צור דרך מהעתיד להווה וכתוב בכל צעד מה צריך לקרות במציאות. היתרון הגדול הוא, שאתה צועד באותה דרך פעמיים ! פעם אחת מהסוף להתחלה תוך כדי הבחנה בפרטים שצריכים להתקיים, פעם שניה כשאתה צועד במציאות על פי הצעדים שקבעת. למרות שכל פיתוח מיזם הוא שונה מקודמו, אני צועד בדרך מוכרת, כי דמיינתי אותה מהקיום שלה, להווה.

צעד ראשון
לעיתים אנו כבני אדם מרגישים כי נכנסנו לדרך חזקה מאיתנו, מן שביל שלוקח אותנו במלוא עוצמתו. דבר זה אכן קיים ויכול להיות השחקן שלך במיזם ! חשוב על צעד משמעותי ראשון שיוכיח כי נכנסת למן שביל חזק שכזה, בצע צעד ראשון והרשה לעצמך להרגיש כמו אסטרונאוט שיוצא פעם ראשונה לחלל, בלי לדעת בדיוק לאן. צעד רשאון אינו כזה שגובה מחיר יקר, לא במטבע ולא ריגשי. דוגמא לצעד ראשון שעשיתי היא קניית דומיין לאתר שרציתי ליזום. אם הגעת לכאן בקריאתך, אתה בטח יכול לנחש למה הפך הדומיין.

למד מאלו שכן
ובאותה נשימה אני אומר גם למד מאלו שלא. אם המיזם שלך גלובלי, למד מכאלה שעשו זאת בעצמם כיצד פעלו ובמה האמינו. תשאיר מאחוריך כל דבר שבא בסתירה עם הרעיון שלך. דוגמא לעניין הוא שכיר או עצמאי, כאשר אדם עובד כל חייו כשכיר והוא אומר לך "עצמאי זה מסוכן" ייתכן והוא צודק, לגבי עצמו באותו רגע נתון. חפש הצלחות ולמד אמונות ומעשים שיכולים לקדם אותך. האינטאציה שלך יודעת תמיד את התשובה הנכונה, סמוך עליה.

מצא את המשמעות
כמו שכבר ציינתי, כל מיזם נולד כדי לשרת בני אדם, לכן חייבת להות בשבילו משמעות שמחברת אותו לערכים שלך. ענה והרחב את תשובתך לשלאה " מה המיזם שלי יעשה לעולם - לחברה - למדינה - " תנועה מתוך מקום של "אני משמעותי" פירושה - להיות בלתי ניתן לעצירה.

מחברת מחשבות
עשה לך מחברת מחשבות ושא אותה עימך לכל מקום, רשום בה כל קצה של רעיון ותרשה לעצמך לפתח אותו, תרשה לעצמך גם להשאיר רעיונות פתוחים ולא לפתחם, זה בסדר. אחרי הכל רעיונות נולדו כדי להעלות אותם ולהוריד אותם כמה שנרצה. אספר לך, שברשותי יותר מ-20 מחברות עם שפע של רעיונות.

" זה שלך, זה שלי "
למד להגיד את המשפט הבא  " זה שלך, זה שלי " .  בטח נתקלת בזוללי אנרגיות למיניהם, כאלה שלספר רעיון לידם זה כמעט לוותר עליו לגמריי. אל תכעס, אין בכוונתם להזיק. כל אדם מדבר מתוך תפיסות העולם שלו, האמונות שלו והידיעות שלו. מה שנכון למישהו אחר, אינו בהכרח נכון לך ולהפך. זכור - " זה שלך, זה שלי " ניתן אפילו להוסיף תנועה שתלווה אותך ותשמור על הרעיון שלך.

אמיר שמעוני - אמן
http://www.amir-shimoni.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב