ניתן לראות מגמה דומה בין קהל היבואנים המתחילים וקהל היבואנים הוותיקים בכל הקשור לנסיעה לארץ הספק טרם ביצוע היבוא.
הסיבה העיקרית בשלה נוסעים יבואנים מתחילים לסין הינה לאיתור ספקים בעוד שיבואנים וותיקים נוסעים לסין לביצוע בקרות איכות למוצרים אותם הם רוכשים מספקים קיימים או חדשים.
כיום בעידן האינטרנט , ניתן לאתר בקלות יחסית מוצרים רבים באתרים כגון: ALIBABA , GLOBAL SOURCES ועוד רבים אחרים, לעיתים ישנו קושי מסוים באיתור מילות המפתח של המוצר (איתור שם המוצר בלועזית) אך לשם כך ניתן להסתייע בחברות חיצוניות היושבות בארץ האם של היבואן לאיתור הספק וביצוע הרכישה.
לנושא בקרת האיכות: קיימות חברות מספר בעלות מוניטין עולמי בהם ניתן להשתמש לסוגיה זו, כגון: SGS, TUV ועוד מספר לא קטן היושבות באזורי הנמל של ארצות בעלות תעשיות ייצוא מפותחות, המבצעות בדיקות שונות ומשונות בהתאם לבקשתו של הספק, מבדיקות ויזואליות: בדיקת התאמת הדוגמה לסחורה , ספירת מוצרים , משלוח תמונות וכו... ועד בדיקות מעבדה למכשירים טכנולוגים: בדיקות טווח, מתח, רכיבים אלקטרונים וכו...
אז מתי בכל זאת מומלץ לנסוע לסין?
נסיעה לסין מומלצת משתי סיבות עיקריות:
א. חיפוש אחר מוצר חדש:
כאשר אנו מבקרים בתערוכה אנו נחשפים לכמויות עצומות של מוצרים חדשים שהיצרנים מעלים על מדפיהם, יש לנו אפשרות להתרשם מהם ומאופן פעולתם , בדרכים שהאינטרנט או קטלוג מודפס אינם מאפשרים.
חשוב יותר: ניתן לראות את תגובות קהל המבקרים בתערוכה ועל ידי כך לקבל אינדיקציות לביקוש המוצר.
ב. ביצוע עסקת רכישה גדולה או לשם התחלת יחסים ארוכי טווח עם הספק:
עלות נסיעה ממוצעת לסין הינה 2500$ בקירוב, על מנת להפוך נסיעה זו לכלכלית או במילים אחרות: כדי שהנסיעה תחזיר את עצמה, משתלם לעשות זאת כאשר מדובר בעסקאות רכש גדולות,בד"כ מעל 15,000$ בהם בחירת ספק שגויה יכולה לעלות ביוקר רב ויחד עם זאת הוספת מרכיב עלות הנסיעה תותיר את מחירו של הסופי של המוצר תחרותי.
מקרה נוסף בו יש לשקול נסיעה בחיוב הוא במידה ואנו מעוניינים ליצור יחסים ארוכי טווח להזמנות חוזרות מספקים: כאשר אנו מתחילים מערכת יחסים ארוכת טווח למטרות רכישה אנו גם נשתדל ליצור מערכת ארוכת טווח למטרות מכירה ועל מנת ליצור מצב בו כל הצדדים בעסקה המתמשכת הינם שבעי רצון, ביקור אצל הספק יואיל בבחינת איכות מוצריו, אופן שירות הלקוחות והשירות הטכני אותו הוא מספק, יכולת הייצור במידה וישנו צורך לענות על ביקושים הולכים וגדלים, גודל המפעל וקווי הייצור שבו.
לסיכום:
יבואן מתחיל יכול להסתייע במספר חברות המפעילות שלוחות בסין ויכולות להקל את כל תהליך הרכישה, היבוא ונושא הפחתת סיכונים, לעומת זאת לחברה המבצעת רכישות גדולות רצוי לדאוג לנוכחות פיזית לפרקים באתר הספק ובמקרה הצורך אף שתהיה קבועה.
הסיבה העיקרית בשלה נוסעים יבואנים מתחילים לסין הינה לאיתור ספקים בעוד שיבואנים וותיקים נוסעים לסין לביצוע בקרות איכות למוצרים אותם הם רוכשים מספקים קיימים או חדשים.
כיום בעידן האינטרנט , ניתן לאתר בקלות יחסית מוצרים רבים באתרים כגון: ALIBABA , GLOBAL SOURCES ועוד רבים אחרים, לעיתים ישנו קושי מסוים באיתור מילות המפתח של המוצר (איתור שם המוצר בלועזית) אך לשם כך ניתן להסתייע בחברות חיצוניות היושבות בארץ האם של היבואן לאיתור הספק וביצוע הרכישה.
לנושא בקרת האיכות: קיימות חברות מספר בעלות מוניטין עולמי בהם ניתן להשתמש לסוגיה זו, כגון: SGS, TUV ועוד מספר לא קטן היושבות באזורי הנמל של ארצות בעלות תעשיות ייצוא מפותחות, המבצעות בדיקות שונות ומשונות בהתאם לבקשתו של הספק, מבדיקות ויזואליות: בדיקת התאמת הדוגמה לסחורה , ספירת מוצרים , משלוח תמונות וכו... ועד בדיקות מעבדה למכשירים טכנולוגים: בדיקות טווח, מתח, רכיבים אלקטרונים וכו...
אז מתי בכל זאת מומלץ לנסוע לסין?
נסיעה לסין מומלצת משתי סיבות עיקריות:
א. חיפוש אחר מוצר חדש:
כאשר אנו מבקרים בתערוכה אנו נחשפים לכמויות עצומות של מוצרים חדשים שהיצרנים מעלים על מדפיהם, יש לנו אפשרות להתרשם מהם ומאופן פעולתם , בדרכים שהאינטרנט או קטלוג מודפס אינם מאפשרים.
חשוב יותר: ניתן לראות את תגובות קהל המבקרים בתערוכה ועל ידי כך לקבל אינדיקציות לביקוש המוצר.
ב. ביצוע עסקת רכישה גדולה או לשם התחלת יחסים ארוכי טווח עם הספק:
עלות נסיעה ממוצעת לסין הינה 2500$ בקירוב, על מנת להפוך נסיעה זו לכלכלית או במילים אחרות: כדי שהנסיעה תחזיר את עצמה, משתלם לעשות זאת כאשר מדובר בעסקאות רכש גדולות,בד"כ מעל 15,000$ בהם בחירת ספק שגויה יכולה לעלות ביוקר רב ויחד עם זאת הוספת מרכיב עלות הנסיעה תותיר את מחירו של הסופי של המוצר תחרותי.
מקרה נוסף בו יש לשקול נסיעה בחיוב הוא במידה ואנו מעוניינים ליצור יחסים ארוכי טווח להזמנות חוזרות מספקים: כאשר אנו מתחילים מערכת יחסים ארוכת טווח למטרות רכישה אנו גם נשתדל ליצור מערכת ארוכת טווח למטרות מכירה ועל מנת ליצור מצב בו כל הצדדים בעסקה המתמשכת הינם שבעי רצון, ביקור אצל הספק יואיל בבחינת איכות מוצריו, אופן שירות הלקוחות והשירות הטכני אותו הוא מספק, יכולת הייצור במידה וישנו צורך לענות על ביקושים הולכים וגדלים, גודל המפעל וקווי הייצור שבו.
לסיכום:
יבואן מתחיל יכול להסתייע במספר חברות המפעילות שלוחות בסין ויכולות להקל את כל תהליך הרכישה, היבוא ונושא הפחתת סיכונים, לעומת זאת לחברה המבצעת רכישות גדולות רצוי לדאוג לנוכחות פיזית לפרקים באתר הספק ובמקרה הצורך אף שתהיה קבועה.
הכותב הינו סמנכ"ל שיווק ב-namneman.co.il : חברת און ליין המבצעת טיפול כולל בכל נושאי היבוא: מאיתור מוצרים דרך רכישה בטוחה מספקים ועד הגעת המוצר לדלת הלקוח
http://www.namneman.co.il
http://www.namneman.co.il