דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק בעידן חדש 

מאת    [ 24/11/2008 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 2270 פעמים ]

שיווק בעידן חדש

רשתות חברתיות הן הדבר החם ביותר ברשת בשנים האחרונות. פרט לעובדה שמיליונים פוקדים אותן מידי יום, נוכחותן מגוונת את אמצעי הפרסום והשיווק המסורתיים שהיו נהוגים עד כה.

ניוזלטר GONOGO סוקר את אפשרויות הפרסום החדשות באתרים בהם הפרט מרכז בידיו את עיקר הכוח



אתרי הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לשגרה היומיומית של מיליוני גולשים ברחבי העולם במסגרתם הם מתקשרים עם חברים חדשים, חולקים תמונות, קבצי מוזיקה וקבצי וידאו. כיום, אין כמעט תחום אשר לא מאוגדת סביבו רשת חברתית כזו או אחרת כגון רשת סטודנטים (facebook), רשת אנשי עסקים (themarker caf? ו - linkedin) ה - CIA והרשימה עוד ארוכה. כמו כן, אם בעבר קהל היעד העיקרי של הרשתות הללו היה מבוגרים הרי שכיום ישנן רשתות חברתיות רבות הפונות לילדים.

כעקרון, הרשתות החברתיות עונות על הצורך של הפרט להרגיש שייך. עם זאת, כאשר בוחנים אותן במבט עסקי מדובר באתרים המאגדים אנשים החולקים תחומי עניין זהים מה שהופך את השיווק והפרסום בהם לאטרקטיבי במיוחד עבור חברות עסקיות קטנות כגדולות.

אחד האתגרים השיווקים הגדולים הוא כיצד חודרים לאותן רשתות מאחר וחוקי הפרסום באתרים אלה שונים מהאתרים המסורתיים. הרשתות נתפסות כסביבה אינטימית והגולשים בהם רגישים לשימוש במרחב שלהם למטרות שיווק. אי לכך, ברוב המקרים, פרסומות רגילות אינן מתקבלות בהן בברכה ואמצעי הפרסום הנפוץ כל כך בכל אתר אינטרנט, הבאנרים, כמעט ואינו קיים באתרים אלו. ההסבר לכך טמון בעובדה שפעילות הגולשים באתרים אלו מתבטאת יותר באינטראקציה בין אנשים ופחות בחיפוש אחר מוצר, כתוצאה מכך הסבירות שיקליקו על באנר או לינק כלשהוא נמוכה.

ראיה נוספת לרצון להימנע כמה שיותר מאפשרויות הפרסום הרגילות הינה החלטת אתר שיתוף קבצי הוידאו הגדול בעולםYoutube (שאינו מהוה אומנם אתר רשתי במלוא מובן המילה), אשר פרסם לאחרונה כי בכוונתו לשלב החל מהשבוע, בראשונה מאז הקמתו, פרסומות ריץ מדיה - מודעות חצי שקופות (layover) אשר יוצגו בתחתית הסרטונים כך שיכולת "ההפרעה" שלהן לצופה תהיה מינימלית. במידה והצופה לא יקליקו עליהן, הן תעלמנה תוך כ - 10 שניות. מנגד, במידה והצופה כן יקליק עליהן הסרטון המוצג ייעצר והצופה יצפה בפרסומת במסך מלא. התשלום הצפוי, אגב, על מודעות אלו יהיה לפי מודל pay per eyeball על כל 1,000 חשיפות ללא קשר להקלקה.

בנוסף, יכולות חברות המעוניינות לפרסם ברשתות חברתיות לבחור באחת או יותר מהאפשרויות הבאות:

1. רכישת דפי פרופיל וירטואליים - אתרים דוגמת Myspace ו - Facebook מציעים לחברות לרכוש דפים בהם הם יכולים לעלות תכנים פרסומיים לפי צרכיהן. אמצעי זה הינו קרוב ביותר לאפשרויות הפרסום המסורתיות.

2. הכנת סרטון והעלאתו לאחד מאתרי שיתוף הווידאו - כיום עם ההתפתחות הטכנולוגית ואמצעי הצילום המקצועיים הנגישים כל כך, גם עסקים קטנים יכולים להפיק סרטונים בעלות מינימלית. עם זאת, יש לזכור כי מידי יום מועלים באתרי השיתוף הגדולים כמה עשרות עד מאות אלפי קבצים ויתכן גם מצב בו הסרט שהכנתם יהיה "זרוק" באתר מבלי שיצר את ה"באזז" הרצוי.

3. זיהוי קבוצות צרכניות פוטנציאליות ושליחת מוצרים אליהן ע"מ שאלה יכתבו על חוויית ההתנסות שלהן. במקרה של "התלהבות" מהמוצר ייווצר שיח רחב היקף באתר על המוצר והוא עשוי לזכות לפופולאריות בזמן קצר. מחקרים מראים כי גולשים רבים מבקשים לקבל חוות דעת לפני ביצוע רכישות גדולות מחבריהם ברשת. מנגד, ישנם מקרים בהם נכתבו באתרי רשתות ביקורת גרועה על מוצר מסוים ולחברה המייצרת נגרם נזק תדמיתי רחב. ישנן דוגמאות רבות של מיילים העוברים בתפוצה מאסיבית הקוראים לפסילת מוצר כזה או אחר בטוענה מסוימת כאשר אמיתות הידיעות הללו לא תמיד נבדקת לעומק אחת מהן היא המייל שהועבר לאחרונה בו נטען כי תנובה ממחזרת חלב.

4. שיתוף הגולשים בפעילות המאדירה את המותג - פעולה המהווה למעשה פרסום סמוי של המוצר. רגע לפני ההכרזה על הזוכה בגמר "כוכב נולד" שנערך לפני מס' ימים שודרה בטלוויזיה פרסומת עבור המותג "דוריטוס" אשר בוימה ע"י אחד הצופים במסגרת תחרות שנערכה באתר "קשת". התוצאה העסקית של המהלך הוגדרה כהצלחה גדולה, יותר - 400 איש הכינו סרטונים עבור המותג ולמעלה מחצי מיליון איש צפו בפרסומות שקבלו את הדירוג הגבוה ביותר עוד לפני שידור תוכנית הגמר.



יש לזכור כי החלטה על פרסום ברשתות חברתיות בדומה לכל החלטה פרסומית שיווקית צריכה להיבחן בקפידה כחלק מהתוכנית העסקית של החברה כאשר היא מגובה בזמני ביצוע, יעדים ואמצעים לבחינת אפקטיביות המהלך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב