מה ההבדל בין מכירה אגרסיבית למכירה דפנסיבית?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה ההבדל בין מכירה אגרסיבית למכירה דפנסיבית? 

מאת    [ 24/11/2008 ]
מילים במאמר: 308   [ נצפה 5243 פעמים ]

 
 


מה ההבדל בין מכירה אגרסיבית למכירה דפנסיבית? / מאת יואב ברנזון



מכירה אגרסיבית

מכירה אגרסיבית היא מכירה תוקפנית ומאומצת שבה המוכר מנסה למכור בכוח ולאלץ את הקונה לרכוש מוצר או שירות.

מכירה אגרסיבית מלווה במאמצי שכנוע, באיומים, בלחץ נפשי, בהטרדות חוזרות ונשנות, בטקטיקות הטעייה ובהבטחות שווא. לדוגמה, טלמרקטינג אגרסיבי שבאמצעותו פונים לאנשים שוב ושוב בטלפון בהצעה של שירות או מוצר שהם אינם זקוקים לו בהנחה שבסופו של דבר חלק מהלקוחות "יישברו" וירכשו את המוצר.


מכירה דפנסיבית




מכירה דפנסיבית היא מכירה "רכה" ונינוחה שה המוכר אינו מנסה כלל לדחוף את השירות או המוצר שלו בכוח ללקוחות אלא מניח להם לרצות לבצע רכישה.

מכירה דפנסיבית אינה מלווה במאמצי שכנוע אלא היא בנויה על פיתוי ודחייה וכן על ונטיעת האמונה אצל הלקוחות שהמוצר עצמו הוא מעולה. לדוגמה, מועדון לילה ש"דוחה" את הלקוחות הפוטנציאלים שבאים אליו ומסנן אותם בכניסה, כתוצאה מכך לקוחות רבים מתגודדים מרצונם החופשי בכניסה למועדון בניסיון להיכנס מבלי שמישהו אילץ אותם לעשות זאת.


מכירה אגרסיבית היא יותר קשה



מכירה אגרסיבית היא מכירה קשה מאוד, הוא כרוכה במאמצים רבים, בהשקעות לוגיסטיות רבות ובמשאבים, היא מאולצת ומזוייפת והיא אינה מחזיקה מעמד לאורך זמן.

מכירה אגרסיבית היא מכירה שבה המוכרים נשחקים מאוד מהר, התחושה שלהם היא תחושה של זיוף ורמייה, הלקוחות עצמם אינם נהנים מחוויית הקנייה ובדרך כלל מספר הלקוחות הלא מרוצים מהמוצר או השירות הוא גבוה.


מכירה דפנסיבית היא יותר קלה



מכירה דפנסיבית היא מכירה קלה יחסית, היא אינה דורשת מאמצים מיוחדים או השקעת משאבים אדירה, היא אמיתית, נינוחה וזורמת והיא יכולה להחזיק זמן לאורך שנים כי היא בנויה של שם, מוניטין ואיכות המוצר ולא על החדרת מוצר אגרסיבית.

מכירה דפנסיבית היא מכירה שבה המוכרים אינם נשחקים בכלל, התחושה שלהם היא תחושה של גאווה, ביטחון ואוטנטיות, הלקוחות עצמם נהנים מחוויית הרכישה ובדרך כלל מספר הלקוחות המרוצים והממליצים הוא גבוה מאוד.



וטיפ לסיום: לאורך זמן, יותר חכם, יעיל וזול לבסס עסק על אסטרטגית מכירה דפנסיבית מאשר על אסטרטגיית שיווק אגרסיבי.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב