דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצים שינוי 

מאת    [ 23/11/2008 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 2413 פעמים ]



מאת: אלי וינוקור

אנשי הסאונד כבר קיפלו את הרמקולים שבהם הידהד נאום הניצחון הסוחף. כותבי הטורים והפרשנים הנלהבים, כבר התחילו לחפש אחר אייטם חדש. עוד רגע,תתחיל הספירה לאחור. שעון החסד של ברק אובאמה, הנשיא הטרי של ארצות הברית, כבר מתקתק, והעולם מצוי באחד המשברים העמוקים ביותר בתולדותיו. משבר שדורש הרבה יותר מאשר סיסמאות יפות על שינוי וכריזמה. הרי לפניך, נשיא יקר, חמש עצות קבליות שמנסות לפרוט את המילים השחוקות למעשים של ממש.

גלובליזציה

טוב, היום זה כבר כמעט טריוויאלי, אבל נאמר בכל זאת: העולם הוא עגול (או שטוח, כפי שאמר תומאס פרידמן). בעידן הגלובליזציה 3.0 כולנו קשורים זה לזה. אם ברצונך להציע "ניו דיל" לאמריקה של המאה ה-21, עליך להבין שיש לך "עסק" עם אנושות שלמה. הנחת היסוד של כל תוכנית חילוץ, תהיה אשר תהיה, חייבת להתבסס על ההבנה שכולנו תאים בגוף אנושי אחד, ושגורלה של כל מדינה תלוי בגורלן של שאר אומות העולם. לטוב ולרע.

רגולציה לאגו

הסיבה המרכזית למשבר הכלכלי הנוכחי, ועל כך אין עוררין, הוא האגו המופרז של המשתתפים במשחק. וכאן, אני מתכוון לכולם. החל בברוקר הממולח שהיתל במכשירים פיננסיים מתוחכמים, דרך סוכן הנדל"ן שנתן לאזרח הקטן הלוואה שהוא לא יכול היה לעמוד בה וכלה באותו אזרח בדיוק, שהבין את מצבו הכלכלי לאשורו, אך העדיף ללכת ובגדול על החלום האמריקני. למה אני אומר את כל זה? משום שבמציאות שבה החלטה אגואיסטית של יחידים קובעת את גורלן של מדינות, פיקוח נקודתי על גופים פיננסיים הוא פתרון מיושן. כדי ליצור שינוי משמעותי בעולם עליך, נשיא יקר, להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותך כדי לגרום לכל אדם להבין שעליו להיות רגולטור על האגו שלו. בעידן הגלובלי, הדאגה לאחר, היא היא הדאגה לעצמך. אולם כיצד ניתן לעשות זאת?

מערכת חינוך גלובאלית

הקמפיין הנוכחי הראה בבירור כי שימוש מושכל בתקשורת הוא המפתח להצלחה. לכן, עליך להמשיך ולמנף את הכלי הזה לשם יצירת שינוי חיובי בעולם. רשתות המדיה הגדולות יהיו חייבות להבין שעתידה הטוב של אמריקה תלוי באיכות המסרים שהן מעבירות, וכי עליהן לטפח ערכים ורעיונות המועילים לשלומה של החברה, ולא רק לחשבון הבנק הפרטי. לצד זאת, גם בתי הספר וההורים צריכים ללמוד וללמד את עקרונות הקיום של העולם הגלובאלי. עליהם להפנים את הרעיון שהאנושות פועלת כמו גוף אחד, וכי הצלחתנו תלויה במידה שבה נהפוך למרכיבים פעילים וחיוביים בתפקודו.

לקחת בחשבון את רשת האינטרנט

הכוכב האמיתי של מערכת הבחירות היה רשת האינטרנט. פלטפורמות חברתיות כמו YouTube, myspace ו-,facebook עשו את ההבדל והן גם ימשיכו לעשות את ההבדל אם אתה, נשיא נבחר, לא תסתפק במערכת הבחירות ותשתמש בהן כמכשיר לשינוי חיובי ביחסים בין אנשים. האינטרנט קושר בין בני אדם ומאפשר להם להתגבר על הבדלים תרבותיים, מכשולי שפה ומרחק, ועל כן עליו להפוך לפלטפורמה שמטפחת אפשרויות לחיבור אנושי אמיתי. להפוך לכור היתוך, לבית, לסביבה חברתית אליה יוכל להיכנס כל אדם ולהרגיש כמו במשפחה.

להשיב את האמון למערכת

אחת מההשלכות של המשבר היא אובדן אמון כללי בין גופים, מדינות ואזרחים. כצעד ראשון, עליך להחזיר את האמון לשווקים. ואמון מסוג זה יוכל להיווצר רק אם המרכיב התועלתני יוסר לאלתר מן המערכת. רק אם מוסדות פיננסיים כמו גם אנשים פרטיים יבינו כי פגיעה בגורם אחד עתידה לחזור אליהם כמו בומרנג, תוכל להיווצר מערכת בריאה. או אז ישוב האמון, משום שכל אחד ירגיש שהדאגה הכנה לאדם אחר, היא הערובה לביטחונו האישי, ולהצלחתה של המערכת כולה.

"היום שאחרי" עומד להפציע מוקדם מהרגיל, מיסטר פרזידנט, ואין לנו זמן. חוקי המערכת הגלובלית שאליה נכנסנו מחייבים אותנו לשנות גישה. מעתה, במקום להעמיד את "האני" במרכז, עלינו להעמיד שם את האנושות בכללה.


אלי וינוקר, העורך הראשי של המגזין "קבלה לעם", דוקטורנט במדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב - תחום התמחות: קבלת המאה העשרים.
"קבלה לעם" מטעם קבוצת המקובלים "בני ברוך" הוא עיתון הכתוב "בגובה העיניים" ושואף להעביר את חכמת הקבלה האותנטית בשפה פשוטה, קלה ומדעית. "קבלה לעם" הוא עיתון א-פוליטי, לא מסחרי ומטרתו היא להפיץ בצורה חופשית וללא תשלום את הידע העצום הטמון בחכמת הקבלה

להמשך קריאה:

איך לגדל ילדים מאושרים?



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב