דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ממיתון לשפל כלכלי - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 23/11/2008 ]

מילים במאמר: 760   [ נצפה 2109 פעמים ]

מצבה של וולסטריט אף פעם לא היה עגום יותר. התחזיות לשנת 2009 מצביעות על מיתון כלכלי שהוא הרבה מעבר לציפיות. הממשל בארה"ב ער לכל הבעיות ופועל יחסית במהירות אך לא בנחישות. השילוב של משבר כלכלי ובחירות הוא אסון. היתרון של כלכלת ארה"ב הוא שהכלכלה אחרי הבחירות. בישראל אנחנו לפני הבחירות ולכן אנחנו עדיין לא בעיצומו של המשבר בשוק ההון.

ניתוח מאקרו כלכלה
נתוני המאקרו אשר צופים כלכלני גולדמן זאקס הם חסרי תקדים. יש צפי לעלייה באחוז הבלתי מועסקים ל- 9% בשנת 2009. זה יהיה שיא בנתון אשר מצביע על שפל כלכלי עמוק בדומה לשפל הכלכלי בשנות השבעים. הנתון למעשה קובע כי מחירי המניות מסוגלים לרדת עוד ועד לפרסום ידיעות חיוביות בנוגע לכלכלות העולם. נכון להיום המשבר יותר עמוק וחזק מפעולות הממשלה עד היום. יש צורך בפעולות מהירות ואגרסיביות על מנת למנוע פיטורי עובדים, בלימה בעיקולי הבתים, ספסוד עלויות ייצור במפעלים, הורדות ריבית גלובליות והזרמת ביקושים ראליים לכלכלה.
בשבוע שעבר פורסמו נתוני מאקרו המצביעים על התאוששות קלה במספר התחלות הבניה מול עליה במספר דורשי אבטלה. נתוני האינפלציה מצביעים על ירידה באינפלציה כצפוי.
בשבוע הבא יפורסמו נתוני נדל"ן מהותיים אשר יקבעו האם ישנה התאוששות בסקטור או שפל חדש בשוק הנדל"ן האמריקאי.

ניתוח שוק המניות
שוק המניות שבר את התמיכה המשולשת ונפל כמו אבן לתהום. המדדים ירדו השבוע בין 6% ל- 9%. המדדים שברו את התמיכה ועלו ביום שישי לבדוק את רמת התמיכה שהפכה לרמת התנגדות. ההגעה לרמת ההתנגדות היא איתות כניסה לשורט על המדדים. בעקבות הודעה של סיטי בנק, התאגיד הבנקאי הגדול בעולם, שיפטר כ- 53 אלף עובדים ברחבי העולם (!) ושמועות על מכירת הבנק או חלוקה של הבנק, המדדים בוולסטריט קרסו אחד אחרי השני. חולשה ניכרת במניות הטכנולוגיה (נאסד"ק 100) הובילו את המדדים לשבירה של התמיכה הטכנית. הודעה של מטה אובאמה על החלפת שר האוצר והתוכנית לשיקום שוק העבודה איפשרה לסוחרים להרגיש קצת באופטימיות שתתחלף בשבוע הבא, כנראה, לפאסימיות. במהלך סוף השבוע עוד 2 בנקים אמריקאים נסגרו ע"י הרשות הפדרליות וסה"כ 22 בנקים נסגרו במהלך המשבר וכנראה שיהיו עוד.
שוק המניות מצביע למשקיעים כי הציפיות לבלימה של המשבר תתעקב לפחות עד סוף השנה.
הבנקים המרכזיים לא הצליחו לשמור על רמת התמיכה מול שיטפון המוכרים, יש צורך בפעולות מיידיות ואגרסיביות אשר יבלמו את המשבר ואת השווקים הפיננסים הגועשים.
מהזווית הטכנית, ניתן לראות כי מספר המניות מעל ממוצע 200 נבלם ב- 5.23% בלבד ומעל השפל מאוקטובר. זהו סימן חיובי אשר מצביע כי הירידות אומנם חזקות אך יש עדיין סקטורים אשר מחזיקים מעמד.
ראה נספח

ניתוח שוק האג"ח
שוק האג"ח הקצר ממשיך לצנוח כאשר התשואה הקצרה צנחה לשפל היסטורי של 0.02% בלבד לשנה. השווקים נמצאים במגננה חסרת תקדים וקונים אג"ח ממשלתי קצר עד לסיומו של המשבר.
כל יום של ירידות בשוק המניות מוביל לכסף נוסף אשר נכנס לאג"ח הממשלתי.
האג"ח הארוך מציג ביצוע מושלם עם תשואה שבועית מעל 8% (!) בשבועות האחרונים הזכרתי את האג"ח ככלי לגידור תיק מנייתי ולצורך השקעה ספקולטיבית.
שוק האג"ח מצביע על המשך המשבר כאשר התשואה הקצרה שוברת את השפל של אוקטובר והמחיר של האג"ח הארוך פורץ את ההתנגדות מאוקטובר.
עקום התשואות נמצא בתרחיש פוטנציאלי (!) מסוכן. עקום התשואות נמצא בתרחיש המצביע על כלכלה במצב קיצוני של משבר כלכלי עמוק וארוך. בפעם האחרונה שעקום התשואות היה בתרחיש השלילי שבו התשואה על האג"ח הארוך נמוכה מהתשואה על האג"ח ל- 10 שנים הייתה בשנות השבעים. ההתאוששות הכלכלית ושל שוק המניות החלה רק בתחילת שנות השמונים (!)ראה נספח

ניתוח שוק החוזים העתידיים
שוק החוזים העתידיים שלילי. המוכרים דומינטיים בשוק החוזים העתידיים כאשר הפקיעה בחודש דצמבר מתקרבת. מדד ה- VIX שבר את הדשדוש כלפי מעלה ומאותת על פאניקה נוספת בשוק המניות. ביום שישי המדד נבלם בקו המגמה העולה וצפוי להגיע לרמת השיא מאוקטובר.
ביום שישי האחרון הייתה פקיעה של אופציות על מניות ומדדים. אני מזכיר הפקיעה על מניות ותעודות סל היא לפי שערי סגירה בניגוד למדדים. ביום שישי היה אחד המהלכים המציגים את שוק האופציות במיטבו. שוק האופציות טומן בתוכו הפתעות רבות למשקיע ולסוחר. האם ניתן להרוויח אלפי דולרים ויותר בשעת עבודה? בשוק האופציות כן!

אופציה קול על תעודת סל SPY העוקבת אחרי מדד ה- SPX במחיר מימוש 78$ נסחרה במהלך היום בין 6$ ל- 10$ בשעה 21:30 - 22:00 שעון ישראל ונסגרה בשווי של מעל 150$ ליחידה. 1500% בשעה.
השקעתם 200$ שזה נניח 20 אופציות בסגירה אחרי שעה השווי היה 3000$. ראה נספח

באופציות על תעודת סל QQQQ עוקבת אחרי נאסד"ק 100 היה מהלך אדיר. בשפל האופציה הייתה ב- 2$ והגיע לשיא של 80$ לקראת הסגירה - 4000%. קניתם אופציות בעלות של 200$ סה"כ 100 אופציות ומכרתם ב- 80$ עשיתם 8000$.

סיכום
הסיכויים למשבר כלכלי עמוק ראלי לחלוטין ויתכן שאחרי המשבר הבורסות יהיו "קפואות" למשך שנים ארוכות. ההיסטוריה מלמד כי הכלכלות מול שינוי מגמה היסטורי ורק נס ממשלתי יציל את כלכלות העולם מקפאון כלכלי. זה הזמן לנחישות, אגרסיביות ולהחזרת האמון בשווקים הפיננסים.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב