בשנה האחרונה שמעתי על מספר תאונות בהן נספו רוכבי אופניים ומן הותיקים והמנוסים והמקצועיים ביותר בתחום. תאונות אלו אינן משמיים והיו יכולות להמנע ללא ספק אם הרוכבים היו רואים שעומדים לפגוע בהם ובורחים לצד הדרך ויורדים מהשוליים ולא סומכים על הנהגים בדרך שיראו אותם. אין רוכב אופניים שאינו מכיר את התחושה המפחידה שחולפת על ידו מכונית במרחק סנטימטרים בודדים מבלי ששמע אותה קודם וחושב מה היה קורה אם בדיוק הייתי סוטה מעט שמאלה. כאשר אנו רוכבים עם כוון התנועה אנו מפקירים את גורלנו בידי הנהגים האחרים בכביש! נהג שמוריד עיניו לשניה מהכביש או סתם מדבר בסלולרי או מתרכז בתנועה הנגדית יכול באלפית שניה לרדת לשולי הדרך ואם אנחנו שם אין לנו שום סיכוי לשרוד. זכרו את הסיסמה מפעם : "באין מדרכה לך תמיד בשמאל הדרך" כלומר כשפניך מול התנועה. מבחינת המכונית אנו מטרה נייחת בגלל הפרש המהירויות אין משמעות אם יפגע רוכב האופנים ב75 קמ"ש או 125 קמ"ש (100+-25). הסכוי היחיד של רוכב האופנים הוא לרכב נגד התנועה בשולי הכביש ולראות מי מגיע מולו ולברוח שמאלה מן המכונית הסוטה מולו במקרה הצורך!במקרה של מפגש עם רוכבים ממול (שעדיין אינם מבינים כי הם בגדר מתאבדים) - יש לשמור את הימין לרוכבים כי באפשרותנו לראות את התנועה ממול ואל לנו לגרום להם לעלות על הכביש משום שבדיוק עלול לחלוף רכב ובגלל סטייתם לפגוע בהם. אני ממליץ לכל רוכב אופניים לנסות זאת . אחרי שתנסו לא תבינו איך סיכנתם את חייכם עד היום . כותב כתבה זו רוכב מזה כ 3 שנים בכביש 4 מחיפה לעין כרמל וחזרה. בזמן רכיבתו חווה מספר מפגשים עם מכוניות שירדו לשוליים על מנת "לחתוך" את הסיבוב,נסעו ממש על הקו הצהוב בגלל תנועה נגדית ומשאיות טרקטורים או מחפרונים שנסעו על השוליים כדי לא לעכב את התנועה ואם לא היה רוכב מולם אין ספק שלא היה יכול לכתוב את המאמר הנוכחי!מלבד זאת 90% מהרוכבים אתם נפגש בעת רכיבתו רכבו מולו. רבים מהם נוסעים בזוגות או בדבוקות דבר שמסכן אותם הרבה יותר. חושף אותם לפגיעה ע"י מכונית חולפת וכן לכך שפגיעה ברוכב אחד תגרום לאפקט דומינו ורוכבים אחרים יפגעו. יש להקפיד לרכב אך ורק זה אחר זה . גם אם יש רכב מלווה מאחור הסכנה עדיין קימת כי הטור מתארך עקב הבדלים במהירויות הרוכבים ונהג שנוהג בסמוך לטור אינסטיקטיבית יפנה ימינה כאשר יש רכב מולו ולא בטוח שיוכל למנוע תאונה כי הוא מתרכז ברכב מולו ואינו רואה את הרוכבים לידו. לדעת כותב המאמר יש לדאג לחקיקה שתסדיר את הנושא .