דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלוש גישות באסטרולוגיה (ומה ביניהן) 

מאת    [ 02/03/2006 ]

מילים במאמר: 1196   [ נצפה 3784 פעמים ]


שלוש גישות באסטרולוגיה
ומה ביניהן


תורת האסטרולוגיה קיימת אלפי שנים; כל המידע שיש בידינו - קיבלנו מקודמינו, ותוך כדי חקירה ודרישה בלתי-פוסקות פיתחנו הבנה יותר ויותר דקה ויותר ויותר עמוקה של התורה המופלאה הזו. ועוד הדרך ארוכה.
אני מבחינה היום בשלוש אסכולות עיקריות בתורה זו, אשר לצורך העניין נכנה אותן: קלאסית, פסיכולוגית-מודרנית, וכארמטית-רוחנית.
ההבדל העיקרי בין האסטרולוגיה הקלאסית לחדשה נובע מן ההבנה החדשה של נפש האדם, שפתחה בה הפסיכולוגיה לפני 126 שנה, ומגילויים של אוראנוס, נפטון ופלוטו. ככל שהלכה והתפתחה תורת הנפש וקיבלה מבנה והגדרות, כך הלך והתגלה הקשר ההדוק בין רצונותיו הגלויים והסמויים של האדם והמטען הנפשי שלו עצמו - לבין סיפורי חייו והארועים המתרחשים בהם.


אסטרולוגיה קלאסית

האסטרולוגים העתיקים, מעבר לכך שידעו את מסילות הכוכבים והשפעותיהם - הבינו לנפש האדם, הבינו את כוחה של 'אמונה שמגשימה את עצמה', הבינו מהי כארמה. הם הבינו זאת בחוש, בין אם היו-או-לא-היו המושגים הללו ברורים ונאים להם כמו לנו. לאסטרולוגים העתיקים, ולדורשים אליהם, היה עוד משהו שלנו אולי קצת חסר היום: כבוד לנסתר. הם חיו בעולם שנתן כבוד לעוצמתו של הטבע, לכוחות עליונים, הם חיו בעולם בו האדם היה יותר כנוע כלפי מעלה ויותר נוח להאמין, ולא מסוחרר מעוצם כוחו וידיעותיו ושליטתו בעולם, אף לא הרשה לעצמו לקרוא תגר כלפי שמיים, כדרכו החופשית של האדם המערבי בן ימינו.
משום כך המסר שהועבר לאנשים שפנו ליודעי הכוכבים בעבר היה: "כך כתוב - כך יהיה", ללא הסברים מיותרים של למה ומדוע. בכך הפך האדם חסר-אונים בידי גורלו, ולא היה עליו אלא לקבלו בהכנעה, מבלי שיבין את חלקו שלו בחייו.
כמו כן נתנה האסטרולוגיה הקדומה מקום רחב לגורלן של אומות וכוחם של המעמדות, תוך שהיא מבטלת את כוחו ויכולתו של היחיד לשנות ולהשפיע. לעומת זאת הזמנים החדשים נותנים מקום רחב לאינדיבידואל ולאפשרויות הפתוחות בפניו. (בסוגריים נעיר כי בכך היתה היהדות שונה ומתקדמת, ומכאן המשפט "ישראל מעל הכוכבים" - משום שהיהדות נתנה כלים בידי האדם לשפר עצמו, נתנה מקום להשתדלות הפרט. הרצון להתעלות נתן למאמין יכולת לשנות את גורלו ולהיטיבו במו מעשיו וכוח רצונו).
כך פיתחה האסטרולוגיה הקלאסית דיוק רב ביכולתה לאמוד ארועים עתידיים - שכן לא נתנה מקום גדול מדי לחופש הבחירה; יתרונה: היא פיתחה יכולת לראות בצורה ברורה תכונות טובות ושליליות - שכן לא נתנה מקום לאפשרויות השינוי הבאות ממודעות ולימוד; וכך הפכה האסטרולוגיה הקלאסית כלי מדוייק לניבוי וזיהוי מצבים ללא כחל וסרק, שטעה לעיתים רחוקות. אולם היום, כאשר כן לוקחים בחשבון התפתחות אישית ובחירה אישית - מקומה של האסטרולוגיה ככלי ניבויי הפך לה דווקא לרועץ והוריד מכבודה, וכך נדחק מן ה'מיין סטרים' כלי חשוב ביותר להבנת עצמנו והעולם בו אנו חיים...
אם כן, עיקר כוחה של האסטרולוגיה הקלאסית היא . היא מאפשרת לזהות ברורות מצבים, ארועים, אופי, אומץ, כישורים, יכולות, נתונים בלתי משתנים - שבסך הכל שלהם יוצרים את סיפורו וגורלו של אדם, ללא יותר מדי מרווחי סטייה.


אסטרולוגיה עכשווית-פסיכולוגית

המסר שמעבירה האסטרולוגיה המודרנית לפונים לעזרתה היום, הינו גמיש ומורכב הרבה יותר מאתמול: האסטרולוג המודרני רואה עצמו כמאבחן ומטפל. הוא מוצא ומגדיר את הסיבה הטמונה באדם עצמו, המביאה לכך ששוב ושוב עסקיו אינם צולחים, או מערכות היחסים שלו עולות על שרטון, או שבריאותו אינה משתפרת או שילדיו אינם מאושרים. ובכך מסיר האסטרולוג את האחריות מ"גורל" ו"מזל", ומעביר אותה אל כתפיו של האדם עצמו. לא עוד גזירת גורל הבאה מלמעלה. מעתה ניתנו לנו כלים לבודד ולזהות את המניע הבא מלמטה, מן האדם, ולהבחין כיצד אופיו, אמונותיו, פחדיו, תשוקותיו, תבניות המחשבה וההתנהגות וסך כל ההיסטוריה הפסיכולוגית שלו - צרים את צורת חייו.
כמו בגישה הקלאסית, גם הגישה המודרנית מבינה את הקשר שבין אופיו של האדם לגורלו. אולם היא מציעה לאדם דרכים להבין ולהשתנות, עוזרת לו להיות מודע לעצמו ולזהות איפה וכיצד הוא עצמו לש, כמו אמן המפסל, את חייו, ונותן להם תבנית זו ולא אחרת.
ומכיוון שהוא עצמו עושה - הוא עצמו יכול לשנות. בכך נותנת האסטרולוגיה המודרנית תקווה ואפשרויות בחירה, ומקומה הנכון הינו בצד הפסיכולוגיה. האסכולה העכשווית קושרת כל דבר בחיינו לרגש ופסיכולוגיה, ומציעה לפתור כל דבר באמצעות טיפול נפשי ורגשי. אסטרולוגים מודרניים רואים במפת הלידה כלי אבחוני מצוין, ולרוב עושים עבודה טובה מאד. אף שהכל מסכימים שביקור יחיד אצל אסטרולוג אינו תחליף לליווי הזהיר והתומך הניתן בטיפול פסיכולוגי אר?ך-זמן - אדם בריא יוכל להמשיך לעבוד עם הדברים שקיבל בינו לבינו, להכיר טוב יותר את מורכבותו הרגשית, וללמוד לדעת איך עב?רו ונטיותיו משפיעים על המתרחש בחייו, ולשנותם לטובה.


אסטרולוגיה כארמטית-רוחנית

אסכולה שלישית, שהגורו שלה הינו ג'ף גרין והוא אשר טבע עבורה את השם "מסע התפתחות הנשמה", ממשיכה את האסכולה הפסיכולוגית ומרחיבה אותה, ולמעשה משלבת בין הגישה הקלאסית והגישה המודרנית.
בדומה לגישה הקלאסית, אסטרולוגיה כארמטית רואה את החלקים במפה שהם בעצם בדומה ל'גזירת גורל' עבור האדם בגלגולו הנוכחי, משום שהם נבחרו טרם לידתו, משרטטים נתונים בלתי-ניתנים לשינוי, כמו מקום הלידה, התרבות, הגוף, ההורים, מצב כלכלי, כישורים - אלא שהאסטרולוגיה הכארמטית מחברת נתונים אלה לסיפור החיים הקודם, שהביא אותם, והאדם בוחר מה יוכל ללמוד ולהפיק מהם, במקום לקבלם באדישות, בצער או בכעס.
גישה רוחנית זו רואה במפה את תבנית הכארמה של האדם, וביכולתה לספר לאדם מדוע הוא נשוי דווקא לבת-זוג זו, מה היו זה לזו בעבר - מצב המסביר לפעמים את הקשיים והמשיכה שיש במערכת היחסים ביניהם היום; או מדוע הוא עוסק דווקא במקצוע זה וזה או נמצא במקום זה; או את נושא ההורים והמשפחה, שהרבה פעמים נראה 'לא צודק' כשאנו עוצרים בילדות הנוכחית ובתוצאות הפסיכולוגיות הלא קלות שלה. האסכולה הכארמטית מאפשרת להסביר את מהות הקשרים, מעבר למוכר והידוע.
בדומה לגישה הפסיכולוגית, המאפשרת צמיחה בזכות הבנה ומודעות, גם הגישה הכארמטית מאפשרת צמיחה בזכות הבנה ומודעות יתרה. אלא שהיא הולכת קצת יותר אחורה מבית 4 ומצב הירח במפה, וחופרת גם אל פלוטו ובית 8 ומחפשת שם את מקור הנשמה, את תהליך התפתחותה המתמשך על פני גלגולים, ובאלה מוצאת את התשובה למבנה המיוחד והתנאים המסוימים אליהם נולד אדם בגלגולו הנוכחי, ובכך מרחיבה את אפשרויות התגובה שלו. מכל אלה מתברר, למי שרוצה בכך, מהו השיעור והייעוד הנוכחיים שלו - דבר המאיץ את תהליך הלימוד.
וההבנה הזו, המאפשרת לי להבין - אם אני מעוניין ואם מתאים לי - לאן אני הולך בעצם ומה עלי ללמוד מכל מה שאני עובר, הבנה זו מאפשרת לי גם לקצר את זמן הלימוד ולהעמיק אותו, לצמצם את הסבל, לקחת את גורלי בידי במידה המקסימלית האפשרית, ולקבל בהבנה והשלמה את מה שעדיין אי אפשר.


שילוב

אני מאמינה שהדרך הנכונה היא לשלב בין כל שלושת הגישות:
ידיעת האסטרולוגיה הקלאסית מאפשרת לזהות מצבים, ארועים וגורל, ומסבירה בדייקנות מהם הנתונים, מהי הדרך, מה יש.
האסטרולוגיה המודרנית, השמה דגש על פסיכולוגיה, מאפשרת למצוא את המניעים בתוכנו, את החלקים הלא-שלמים, נותנת לנו דרך לאפשר לבעיות רגשיות לעלות אל האור וכך להתמודד איתן טוב יותר, והאדם לומד כי בסך-הכל שינוי גישה רגשית וטיפול בנושאים לא פתורים - ישנה וישפר את חייו.
האסטרולוגיה של התפתחות הנשמה תיתן, למי שרוצה בזה, את התמונה הרחבה עוד יותר של חייו וגורלו בהקשר לדרך הארוכה הממשיכה עוד מגלגוליו הקודמים, ותעזור לו להבין מהו השיעור המרכזי ומהו הרעיון המרכזי אותו עליו ללמוד בגלגולו הנוכחי.
מכל השלוש ביחד יוכל כל אחד, כמידת יכולתו והנכונות שלו להשקיע, להגיע למידת המודעות והשליטה המירבית בחייו ובגורלו.
ויש לשוב ולומר, פעם ופעמיים ושלוש: אין האסטרולוגיה, על כל שלוש גישותיה לעיל, כלי האמור לצייר בפני האדם עתיד מובנה ותסריטים סגורים ומאורגנים. לו היה זה כך, לא היה בה שום צורך, כיוון שהדבר היה מבטל את הנושא המרכזי בחיי האדם - בחירה חופשית, אומץ ומאמץ אישי . אלא תפקידה להצביע על תמרורים ומהמורות שבדרך, לפתוח אפשרויות, ולעזור לאדם להגיע בעצמו - דגש על בעצמו - לבחירות אותן יבקש לעשות עבור עצמו.

n

מגי אדם
מרצה ומלמדת באסטרולוגיה ומאחוריה 30 שנות ניסיון וידע רחב ועשיר.
לכניסה לאתר: www.Megi.Destiny.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב