דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקשורת חיובית בעסקים 

מאת    [ 19/11/2008 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2533 פעמים ]

אנו כאנשי עסקים מרבים לפגוש אנשים אחרים. מציאות זו מחייבת אותנו להיות גמישים וממוקדים, אבל גם רגישים לתגובותיו של הצד השני.

הדבר הראשון שמעצב את הרושם על האחר הוא ההופעה החיצונית שלו. הכוונה היא לשיער, לפנים, ללבוש ולטיפוח אישי. שניות ספורות קובעות את תחושתנו ואת יחסנו כלפי האדם שמולנו מבלי שהוציא אפילו מילה אחת מפיו. מספר שניות אחר כך נוספים לכך גם הקול שאנו שומעים ושפת הגוף. המראה הויזואלי, צורת הדיבור, איכות הקול והאופן שבו אנו מחזיקים את גופנו ומניעים את עצמנו קובעים תוך כשלושים שניות את הרושם הראשוני ואת התנהגותנו כלפי האחר. מה נגיד ואיך, למה נשים לב וממה נתעלם, מה נרשה לעצמנו וממה נעדיף להימנע, ובעצם את כל אופייה של התקשורת בין האנשים.

המטרה שלנו כאנשי עסקים הינה ללמוד במהירות את האדם כדי להבין מה סוג הקשר שניתן לפתח עימו. לכן, חשוב שנחדד את חושנו ואת היכולת שלנו לקלוט, מה בדיוק משדר האדם שמולנו. לשם חיזוק יכולת זו התרגול הטוב ביותר הוא פשוט כל הזמן להסתכל על אנשים מהצד וללמוד איך הם מתנהגים בסיטואציות שונות. במיוחד כדאי להתמקד על פניהם ועל מה שהן מביעות.

פעמים רבות איננו חשים נוח בקרבת אדם מסוים, אבל איננו יודעים למה. התשובה לכך נמצאת בצרוף של הופעה חיצונית, של תקשורת בלתי מילולית ומילולית ושל התנהגות וגם בחוויות שלנו מהעבר. יש לציין שחשוב לא לתת לתחושה הראשונית להשתלט על אופי התקשורת עם האחר, כי יש סיכוי שככל שתכירו יותר את האדם שמולכם תלמדו דברים שישנו את התפיסה שלכם עליו. מכל מפגש ניתן להוציא משהו שיתרום לשני הצדדים, גם אם לא נראה שיתקיים מפגש נוסף.

מה שאני טוענת כאן הוא, שכל קשר בין שני אנשים ניתן ללמוד ממנו ולהתפתח ממנו, כי כל אדם הוא עולם שלם של חוויות שהן שונות משלנו ויכולות להעשיר את תפיסת עולמנו רק אם נהיה מוכנים לכך.  המתנה שנוכל לתת לעצמנו כאנשים בכלל וכאנשי עסקים בפרט היא היכולת שלנו ללמוד ולהחכים מכל מפגש עם האחרים סביבנו.

אם נקבל את האחר כפי שהוא, נוכל לאסוף מגוון רעיונות ותפיסות עולם, ובעזרתם להעשיר את העשייה ואת החשיבה שלנו, ובסופו של דבר ליצור דברים חדשים ולהרחיב את האפשרויות שלנו על ידי הכוח שקיבלנו מהאחרים. חשוב להבין שככל שאנו עושים משהו לאורך זמן, אנו נכנסים לדפוס פעולה מסוים שמראש פוסל אפשרויות אחרות או ממקם אותן כפחות רלוונטיות.

במילים אחרות, עבודה עם אנשים דורשת גמישות בלוח הזמנים, אבל גם ביכולת המחשבתית שלנו, וככל שנאמן את עצמנו בתשומת לב לאחרים סביבנו נצליח ליצור תקשורת חיובית יותר ולהגדיל את הישגינו.  

ג'ני פרמינגר יעוץ תדמית ותקשורת
052-5655815
jenny@jptadmit.com
http://www.jptadmit.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב