דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרהורים על שיווק רשתי 

מאת    [ 18/11/2008 ]

מילים במאמר: 987   [ נצפה 2280 פעמים ]


כה רבות כבר נאמר ודובר על שיווק רשתי. אלו שניסו ולא הצליחו יספרו לכם שזו פירמידה, רמאות, אנשים שמחפשים לעשות כסף קל על חשבונם של אנשים אחרים, מכירות ועוד לעז כזה ואחר. אלו שלא יודעים ישתמשו לא אחת בשמועות ובבורות כמגן מפני מה שכבר ידוע היום כשיטת העסקים הבאה בעולם , כשיטה העסקית שמחוללת מהפכה חברתית שקטה.

לא צריך להיות כלכלן או גאון גדול בכדי להבין שמדובר כאן באחד העסקים ההוגנים שקיים על-פני הפלנטה שלנו. למה? מכיוון שזהו עסק של WIN-WIN כלומר אני מנצח- אתה מנצח.
בעולם העסקים התחרותי של היום בו אדם לאדם זאב, אתה כבעל עסק/ מנהל בחברה / שכיר חייב תמיד להיות טוב יותר מהמתחרה שלך, או מהקולגה שלך באותו התחום, או אפילו מעובד שעובד מתחתיך או בקובייה שלידך. אתה צריך לתפוס ראשון את הלקוח, לסגור עסקה ולהרוויח, למכור כמה שיותר....
אם אתה עו"ד אתה יודע שבבית המשפט תמיד יש מנצח ומפסיד. כרופא אתה זקוק לחולים! כמוכר אתה צריך קונים- ובינינו בעולם המכירות, כשרוצים לשבח את יכולת המכירה של מישהו אומרים עליו: "הוא מסוגל למכור קרח לאסקימוסים" - כלומר, לא תמיד הלקוח באמת צריך את מה שאתה מוכר לו. כבעלים של משרד פרסום אתה חייב להקדים את המשרד השכן... וכך הלאה והלאה יש דוגמאות רבות.

אז מה המשמעות של WIN-WIN בעסק הזה?
ב עסק הזה אנחנו לא נמצאים בתחרות! אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם השותף שצרף אותנו לעסק ועם השותף שהצטרף אלינו בשלב מאוחר יותר. יתרה מכך, אנחנו גם משתפים פעולה עם הקולגות מהרשת השכנה. לכולם שוויון הזדמנויות מלא. לכולם יש בדיוק את אותו הפוטנציאל להצליח ולהרוויח בגדול בעסק הזה. לא משנה היכן אתה ממוקם בארגון: בתחילת הרשת או כמספר 1,000 אתה תמיד יכול להרוויח כמו ואף יותר מזה שנמצא הראשון ברשת, או מזה שצרף אותך לעסק! זו לא סתם הצהרה, ניתן למצוא הרבה דוגמאות וסיפורים בתחום הזה שנקרא שיווק רשתי. ואם אתם לא מאמינים לי אתם מוזמנים לבדוק את זה בעצמכם...

Other People Success
עיקרון מרכזי נוסף ב שיווק רשתי, בעיני העיקרון הכי חשוב בתחום הזה, נקרא: Other People Success ומשמעותו היא שההצלחה בעסק הזה מבוססת הרבה מאוד על הצלחתם של אנשים אחרים. בעיני אין בונוס גדול יותר מלראות אדם שהבאתי לעסק עם תמונת חיים קודרת עולה על הבמה לקבל דרגה או הכרה על הצלחה- הצלחה שאתה יודע ששינתה לו את החיים, נתנה לו תקווה, העניקה לו חיים חדשים.

מנהיג אמיתי ניכר לא בגודל הצ'ק החודשי אלא בכמות האנשים בארגון שלו שמרוויחים סכומים משמעותיים, בתמיכה בהדרכה וביכולת להוביל אנשים להצלחה.
הדרך היחידה להצליח ב שיווק רשתי היא ע"י יצירת הצלחה אצל האנשים שאתה מצרף כשותפים ל עסק. עכשיו, תראה לי איזה מנכ"ל ירצה שהפקיד החדש שהצטרף היום למחלקת הדואר יצליח בדיוק כמוהו? או איזה קופירייטר ירצה שהפקידה שלו תצליח בדיוק כמוהו ואולי אפילו יותר ממנו? הרי בעולם העסקים המסורתי אם זה שמתחתיך יצליח יותר ממך הוא יגנוב לך את העמדה....
בעולם השיווק הרשתי אני מלמד את השותף החדש שלי לעסק לעשות את העסק הכי טוב שהוא יכול, אני מלמד אותו את כל הכלים והפעולות שהוא צריך כדי להצליח בגדול. אני מעודד אותו לצמוח, אישית, רוחנית וכלכלית, נותן לו עזרה בפועל בתמיכה מול האנשים שלו, אם זה בטלפון ואם זה במצגות עסקיות. יש לי מטרה אמיתית-לגרום לו להצליח כמה שיותר. ואם הוא יצליח יותר ממני הרי שרק ארוויח מזה יותר.

צמיחה אישית
קשה לתאר זאת למי שלא התנסה אבל ההנאה והכיף שבלראות אדם שצרפת ל עסק מצליח ופורח. הדמעות שעולות לעיניים כשאתה רואה אותו צומח ומשתנה ברמה האישית אפילו לפני הכלכלית.
כן כפי שאומר ג'ים רון (מרצה מפורסם בתחום) אם אתה רוצה להרוויח יותר אתה חייב להפוך ליותר. כלומר צמיחה אישית היא הראשונה במעלה. לשנות דפוסי מחשבה, להגדיל את הנדיבות, לפעול מתוך שיתוף פעולה, להגדיל את ההתחשבות, הפתיחות, השמחה, ההשראה. במילים הפשוטות ביותר פשוט להפוך לאדם טוב יותר. כל אלה מגדילים את זרימת השפע אל תוך חיינו.
רכישת הערכים של חברות, שיתופיות, עזרה לזולת מקבלים דחיפה משמעותית בעסק הזה.

אז בעסק הזה צריך לעבוד, ללמוד ולגדול! צריך להיות מוכן לצאת מאזור הנוחות, ולבצע פעולות שיביאו אותך להצלחה. לרוב מדובר בסידרת פעולות פשוטות שחוזרות על עצמן.
כן, אתה צריך להיות מוכן ליצירת שינוי בחיים, לשנות תבניות מחשבה ולוותר על אמונות מגבילות.
אין מקום למילים "אני לא יכול" במקומן באות המילים "אני יכול!", "מגיע לי, אני שווה את זה!".
אנחנו נדרשים לבחור ולהתחייב ל הצלחה.

האינטרס האמיתי
כבר שמעתי את המקטרגים אומרים: "הרי אם לא היה לך אינטרס כלכלי, לא היית עוזר לאותו האדם".
אכן יש כאן אינטרס כלכלי. אבל בואו נודה רגע: לשם מה אנחנו יוצאים מהבית לעבודה? לשם מה אנחנו בונים עסק? בשביל להרוויח כסף... הנקודה היא שבעסק הזה אנחנו עוזרים לאנשים ומרוויחים כסף במקום לרמוס אותם ולעשות כסף. בעיני זה המון.

ארוחה או חכה?
ועוד נקודה למחשבה; פילוסוף סיני אמר: " תן לאדם דג והאכלת אותו ליום אחד, למד אדם לדוג והאכלת אותו כל חייו" וטים סיילס (מאמן מפורסם בשר"ש ומיליונר מבניית עסק בשר"ש) אומר: "למד אדם לדוג והאכלת אותו כל ימי חייו, למד אדם ללמד את ילדיו לדוג ושמת קץ לרעב העולמי". אני יכול רק להפנות את השאלה אליכם: כשאנחנו באים לעזור לאדם רעב, מה עדיף? לתת לו דג ולהרגיל אותו לקבץ נדבות (להפוך אותו לנכה) או לתת לו חכה וללמד אותו לדוג - כך ילמד להשיג את המזון שלו בכבוד ובהצלחה ?

אני מוצא שהעיסוק שלי בשר"ש מחייב אותי לנקוט בפעולות שמעמידות אותי מול הפחדים שלי: הפחד להיכשל, הפחד מדחייה ועוד... אבל היציאה החוצה ועשיית הפעולות כנגד המחסום של הראש גורמת לי לצמוח ולהשתנות - גורמת לי להתחזק!!! לדרוש את החיים שמגיע לי לחיות. לחיות את ה חלומות שלי ולא להתפשר על פחות.

והמסר שלי?
שכולם, אבל באמת כולם ידעו שברגע שבוחרים בהצלחה ומתחייבים להשיג אותה, כולם יכולים להגיע לרגע שבו הם מגשימים את החלומות הכמוסים (או לא) שלהם.

אני מזמין אתכם להגשים את ה חלומות שלכם ולבחור בהצלחה.

איתן



ספרים מומלצים:
הגל הרביעי-שיווק מרושת במאה ה 21 - מאת: ריצארד פו
חשוב והתעשר - מאת: נפוליון היל
בית הספר לעסקים - מאת: רוברט קיוסאקי
להיות הכי טוב שאתה יכול בשר"ש - מאת: ג'ון קאלנץ
יצירת כסף-מפתחות לשפע - מאת:סאניה רומן
שנתכם הראשונה בשיווק הרשתי - מאת: מארק יארנל ורנה ריד יארנל
להעיר את הענק שבפנים - מאת אנטוני רובינס



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב