דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופק מדיני - והחזון של הליכוד 

מאת    [ 17/11/2008 ]

מילים במאמר: 1022   [ נצפה 2932 פעמים ]

 

המנטרות: "החזון מדיני והביטחוני של הליכוד" - "יוזמה מדינית" - חוזרות בגדול.

ככל שהבחירות יתחממו, כך נשמע יותר ויותר את הקלישאות השחוקות הפוליטיות האלו.

החזון המדיני והפוליטי של הליכוד - גבולות בטוחים בני הגנה, מדינה יהודית ציונית דמוקרטית משגשגת. קיימת עדיין גם האופציה של "תכנית אלון". תתפלאו - כן! הליכוד יכול.

 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר

 

 

כל מי שמתעניין ומבין בניווט (יבשתי-ימי-אווירי), יודע שקו האופק - הוא קו דמיוני, מתעתע, היוצר אשליה וטעות אופטית, וככל שאתה מתקרב יותר, כך הוא מתרחק.

לכן, הצעתי לכל הפוליטיקאים, היועצים והמומחים המדברים גבוהה גבוהה, על אופק מדיני, ללמוד כללי ניווט בסיסיים, לשנות כיוון, ציפיות, הצהרות נבובות ולהתרכז בעובדות בשטח, בנתונים הפוליטיים ביטחוניים של אזורינו ואוייבנו, לחפש ולמצוא פתרון יצירתי שיהיה טוב ליהודים.

בכל שיח פוליטי מדיני ובמיוחד בתקופה של טרום בחירות, המושגים "אופק מדיני" - "הסדר מדיני", נשמעים חדשות לבקרים ותמיד דורשים ממשלת ישראל להיות היוזמים, היוצרים, הדוחפים והמציעים. והשאלה היא למה?

למה תמיד ממשלת ישראל או מפלגה פוליטית צריכה, בכל עת ליזום ולחפש הסדר מדיני. המציאות הוכיחה שכל הניסיונות של ישראל למצוא פתרון סביר הגון, שיתן ביטחון לישראל בגבולות "בני הגנה", תוך קבלת ביטחונות ממשיים מהמדינות איתן נוהלו השיחות, לרבות התחייבויות וביטחונות בינלאומיים, עלו עד עתה בתוהו.

יתירה מכך, כל הניסיונות, ההצעות, ההצהרות המיותרות של פוליטיקאים הן מהימין והן מהשמאל, רק הביאו לסטגנציה - וחמור מכך התפרשו לא נכון ע"י אוייבנו.

מרבה הצעות - מרבה צרות

ככל שרבו, ההצעות להסדרים מדיניים, כך התפרשו ההצעות כחולשה של ישראל, הן ביטחונית והן פוליטית וכולן נדחו ע"י הצד היריב.

ארצות ערב, לא מעוניינות ולא חפצות ככלל יסודי בנוכחות מדינת ישראל באיזור. אין בכך חידוש ולא הפתעה. השמדת ישראל מופיעה בכל "האמנות" של ארצות ערב, אם כתורה בעל פה ואם כתורה בכתב. ראה את אמנת הפת"ח ואמנת החמאס - המציינים זאת בגלוי כמטרה בת השגה.

אם נעשה סקירה היסטורית קצרה נראה: כי כאשר האומות המאוחדות לחצו על בריטניה לסיים את המנדט הבריטי בישראל, הציעה האו"מ את תכנית החלוקה. לאמור מדינה לפלסטינאים ומדינה ליהודים בגבולות מצומצמים.

התגובה של מדינות ערב: פלישה ממצרים, ירדן, סוריה, מיד לאחר ההכרזה על הקמת מדינת ישראל ע"י דוד בן-גוריון, במטרה לכבוש, להשמיד ולבטל כל הישג יהודי ציוני.

כך היה ב-67, כך היה ב-73 במלחמת יום הכיפורים וכך יהיה גם בעתיד.

כלומר: גבולות 67 - אינם בני הגנה בטוחים, והלקח הוא (שאותו רבים לא למדו) שהטרף, קרי מדינת ישראל, נראה כטרף קל, טעים, וניתן להשגה ולהשמדה. אם נוסיף לכך את האמנה האיראנית, הנשק הגרעיני שברשותם ומטרתם המוצהרת הפומבית למחיקת ישראל מהמפה - התמונה ברורה.

לכן - כאשר ראש הממשלה המתפטר, או יותר נכון המפוטר בלחץ ציבורי, הנחקר הסדרתי בפלילים, מצהיר בימי גסיסתו הפוליטית, כי עלינו לחזור לגבולות 67, לחלק את ירושלים ולעשות ויתורים כואבים, הוא משחק לידי אויבי ישראל, נותן חומר בעירה טוב להסברה ותעמולה הערבית ואולי יקבל הזמנה לטהרן, לפגישה עם אחמאניג'ר כמו נציגי נטורי קרתא.

אולמרט "ירד מהפסים" של הליכוד: אין ספק בכך שמאז ערק מהליכוד עם עריקי קדימה, הוא עבר "אירוע מוחי פוליטי", שרק כך ניתן להסביר את נטייתו שמאלה מ"מרצ". להזכיר לציבור: שיו"ר "מרצ" יוסי בילין (בדימוס) - התנגד לפינוי גוש קטיף, ללא הסכם חתום ומחייב עם הפלסטינאים, ואילו אולמרט היה מיוזמי ומתכנני ההתנתקות.

המטרה של אולמרט: להערכתי, היוזמה הפוליטית המאוחרת של אולמרט (איפה היה כל השנים), הוא ניסיון נואש ונואל - להשכיח מהציבור את הכישלון הקולוסאלי של מלחמת לבנון השנייה, את החקירות והתיקים הפליליים (אולמרט נחקר עד כה 10 פעמים), ולהשאיר בטעם הציבור, שובל של וויכוח פוליטי ער במקום שובל של כישלון ופלילים.

גבולות בני הגנה:

יש קונצנזוס כללי בציבור, בצורך בגבולות בני-הגנה, ואפילו ממשל בוש ועכשיו גם ממשל אובמה, לפי הצהרתו האישית, במסע הבחירות - חזר והצהיר, כי ארה"ב ערבה ותדאג לביטחון ישראל והיא זכאית למדינה עם גבולות ביטחון.

גבולות ביטחון מהם?

אלה גבולות וקווים שיכולים לספק למדינת ישראל בעת צרה ובימים שיבואו, בכל מקרה של התנגשות, הפרת הסכמים, שינויים בשלטון ובמנהיגים אצל שכננו, את הביטחון שלא נהיה מופקרים ופגיעים מיידית ובמכה הראשונה ע"י שכננו.

פירוש הדבר - עומק אסטרטגי, פירושו זמן ושטח התראה מספיקים לעבור ממצב שלום למלחמה, פירושו המעשי - שליטה פיזית + בינלאומית + אלקטרונית על בקעת הירדן או פירוזם.

אותו כלל חייב לחול על רמת הגולן, שבכל הסדר - הרמה תהיה מפורזת + אמצעי התראה, בקרה בינלאומיים וישראליים להבטחת ביטחון האיזור + נוכחות ישראלית ברמת-הגולן. קיימת גם האופציה של הונג-קונג, לאמור: לשכור את רמת הגולן, בפיקוח בינלאומי לתקופה של 49 שנים (הונג-קונג הושכרה ע"י הסינים לבריטים ל-99 שנה), למרות שאופציה זו נראית - לא ריאלית.

רק מדינה חזקה - יכולה לעשות שלום. את המשפט הזה אמר הנשיא אסד, בכנס של הפרלמנט הכל ערבי שהיה לאחרונה בדמשק, כלומר: הוא מבין את מה שרבים מהפוליטיקאים בישראל לא מבינים - שרק ישראל חזקה, עם כוח הרתעה מאיים ואפקטיבי - היא ערובה לשלום באיזור ולעשייה או מציאת הסדר מדיני יצירתי.

החזון המדיני והביטחוני של הליכוד - מבטיח לכאורה אלמנטים בסיסיים לביטחונה של ישראל, לא רק לתקופה הקצרה אלא לעתיד רחוק יותר. לא להיבהל, לא להירתע, לא להיכנע, לא להתקפל - הדדיות ובעיקר יצירת הרתעה מאיימת, שגם בה עצמה יש משום הגנה בסיסית על הביטחון והשלום.

הנבחרת שמציג ביבי לציבור - בתוספת הרמטכ"ל, בוגי יעלון, אכן יכולה לקיים ולקדם הבטחה זו. לאמור: מדינה יהודית ציונית דמוקרטית שבירתה ירושלים, בגבולות בטוחים ומלחמה בלתי מתפשרת בטרור, באשר הוא - אם תקווה לעתיד.

נקודות למחשבה (רק בישראל):

1. נציגי הרשות הפלסטינית (פת"ח) - טוענים שחמאס מחמם את הגזרה בעזה - כדי שנתניהו ינצח בבחירות, כי הוא נגד ההסדר עם הפלסטינאים. האמת העירומה - חמס וגם פת"ח (בעידוד סוריה ואיראן) - לא רוצים בהסדר עם ישראל - נוח להם המצב הלוחמני כמו שהוא.

2. חמאס משגר רקטות (קסאם + גראד) על אשקלון, ליד טורבינות החשמל המספקות 90% מהחשמל בעזה - ואנחנו מספקים להם את החשמל הזה, לייצור ולירי קסאמים - אבסורד במיטבו - רק בישראל.

3. מאז כניסתו לתפקיד, מצהיר ברק - כי לא תהיה ברירה אלא לבצע מבצע גדול בעזה - נו אז תפסיקו לאונן - ותעשו.

4. אין צורך לכבוש את עזה - אפשר לכתוש אותה. אפשר להגיב על ירי הטילים, בהריסת מבני ציבור, משטרות, מחנות צבאים, תשתיות צבאיות, ואם צריך גם במנהיגי חמאס ועוזריהם.

5. ראה מאמרים שכתבתי בנושא זה: "קסמים על שדרות - יש פתרון", "לא לכבוש את עזה - לפרק אותה" ואחרים...

6. להזכיר לציבור את "תוכנית אלון" - להסדר עם פלסטינאים, זה עדיין אקטואלי.

 

 

 

 

 

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב