דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם שיווק רשתי = פירמידה? 

מאת    [ 16/11/2008 ]

מילים במאמר: 771   [ נצפה 4949 פעמים ]

 

האם שיווק רשתי = פירמידה?

אחת השאלות הראשונות שמעלים מועמדים ומתעניינים ב שיווק רשתי היא זו: "האם זו פירמידה?"

השאלה נובעת מכמה סיבות, העיקרית מביניהן היא חוסר ידע בסיסי בנושא, והליכה אחרי שמועות ופרדיגמות על הנושא...

במאמר זה אנסה לעמוד על ההבדלים בין פירמידה לשיווק רשתי , ואני בטוחה שאחרי הבנת המאמר, תוכלו לצאת לדרך בראש שקט ובטוח הרבה יותר.

שיווק רשתי- המוכר גם כ שיווק רב שכבתי , שיווק מרושת ,  MLM , זוהי שיטת שיווק ייחודית שמאפיינת חברות רבות בעולם. חברה שבחרה לשווק את מוצריה בשיטת שיווק רשתי, מעבירה את תקציב הפרסום והשיווק שלה למפיציה. כלומר, במקום לשלם תקציב שיווק לדיילות מכירה, שכ"ד בפארמים, פירסומות בעיתונות ובטלוויזיה וכו', התקציב מתבטא בעמלות למפיצים שעושים את עבודת השיווק עבור החברה! במהלך השנים החברות שיכללו את שיטת התגמול שלהן, והגיעו למצב שאנשים שעושים פעילות עסקית עמן, מצליחים לייצר הכנסות לא רעות בכלל ממכירות של המוצרים ומצליחים לייצר הכנסה פאסיבית מבניית רשת/ אירגון של מפיצים שלומדים לעשות בדיוק אותו דבר...

שיטת השיווק הרשתי הולכת ומתעצמת, ותופסת מעמד של עסק אמיתי לכל דבר ועניין, שבאמצעותו ניתן לייצר הכנסה נוספת או עיקרית. חברות שיווק רשתי הנחשבות לטובות ואמינות, מספקות מערך הדרכה מלא וצמוד למפיצים בתחילת דרכם. מעין בי"ס לעסקים שמלמד כיצד לייצר הצלחה בתחום, כיצד לשווק נכון, כיצד להתמודד עם תיסכולים, כיצד לנהל לו"ז וכו',   כאשר מי שמלמד את החדשים אלו אותם אנשים שנחשבים למצליחנים בתחום, המנהיגים שהיו בדיוק באותה נקודה לפני מס' חודשים/ שנים... לא תאוריות על הנייר, אלא לימוד מתוך ניסיון וחוויה אישית של אותם מנהיגים.

שיווק רשתי זהו עסק רציני, שמי שמתחיל אותו יודע שהסיכוי להרוויח הוא מאוד גבוה, עם סיכון כספי מינימלי, הוצאות מינימליות, ללא הנהלת חשבונות, ללא מלאי, ללא גביה. עסק אמיתי בלי כאבי הראש של מאחורי הקלעים!

תעשיית שיווק רשתי מקבלת היום מעין אשרור צד ג' מאנשים כמו דונאלד טראמפ( שכתב שאם היה צריך להתחיל את כל הונו מחדש, היה בוחר בשיווק רשתי), רוברט קיוסקי (שכותב ספרים על התעשייה) ואפילו ביל קלינטון שאמר בכנס של חברות שיווק רשתי - "אתם מחזקים את ארצנו ואת הכלכלה שלנו, לא רק משום שאתם חותרים להצלחה, אלא מפני שאתם מציעים הזדמנות גם לאחרים. עקבתי אחר הצמיחה של הענף במשך השנים, ככלות הכל הענף שלכם נותן לאנשים סיכוי להפיק את המירב מחייהם, ובעיניי זהו ליבו ועיקרו של החלום האמריקאי..."

הפירמידה-  פירמידה זהו משחק כסף לא חוקי. יש העברת כסף ללא מוצר. אנשים משלמים סכומי כסף כדי להיכנס לפירמידה, מגייסים עוד אנשים שיעשו בדיוק כמוהם, וכך מרוויחים חלק מהכסף של מי שגייסו. תמיד מי שלמעלה ירוויח את הסכומים הגבוהים ביותר, ובאיזשהו שלב הפירמידה תיפול, ואנשים רבים יאבדו את כספם.  ישנן חברות פירמידה שמתמשות במוצר כתירוץ, מוצר שהוא לא באמת מוצר צריכה, ומסתתרות תחת הכותרת של חברת שיווק רשתי.

ומכאן נובעות הסיבות להשוואה  בין שיווק רשתי לפירמידה:


    • - חוסר ידע על תעשיית השיווק הרשתי.
    • - הסתמכות על שמועות ופרדיגמות- כולנו מכירים אנשים ש"נכשלו" ב שיווק רשתי , מסיבות רבות (חוסר הדרכה, חוסר רצינות, חוסר עשייה...) והם אלו שמשמיצים את התעשייה. בד"כ אלו אנשים שאנו מעריכים ואוהבים, ואם הם נכשלו אז גם אנחנו ניכשל... רובנו לא בודקים מדוע הם לא הצליחו, מדוע הם שוללים את התעשייה, רבים מאיתנו לא יודעים לשאול את אותם אנשים את השאלות הנכונות ובכך מפספסים הזדמנות נהדרת לשפר את חייהם מבחינה כלכלית ובריאותית.
    • - פחד- ממשהו לא מוכר, לא נפוץ ולא ידוע. משהו שהוא לא רגיל, לא סטנדרטי, עסק שונה... רובנו חיים את חיינו כמו כולם. הולכים אחרי הזרם. וזה בסדר גמור. החוכמה היא לדעת להתגבר על פחדים על מנת לשפר את חייך!
    • - שימוש בחוסר יושר וחוסר אמינות- מפיצים רבים מתביישים לקרוא לגברת בשמה- שיווק רשתי - ומזמינים אנשים למצגות תחת כותרות של חיפושעבודה, כסף קל ומהיר, דרושים אנשי הדרכה וניהול וכו'.
    • - נדנוד- מפיצים רבים מתנהגים כ"שטופי מוח" והופכים להיות בלתי נסבלים כלפי מכריהם. הם לא מבינים שרק מי שמעוניין, יצטרף אליהם, ומי שלא מעונייןואנחנו ממשיכים לנדנד לו, יפתח עמדה שלילית על השיווק הרשתי!!!
    • - חוסר מקצועיות- לא כל החברות מלמדות שיווק אמיתי מהו. חברות רציניות מלמדות את מפיציהן כיצד לשווק, כיצד להציג את הפיתרון לבעיה של המועמד, כיצד להבין שאנשים אוהבים לקנות ולא אוהבים שמוכרים להם!!

יש עוד סיבות רבות, ועליהן נדבר בהמשך המאמרים. אבל אני מקווה שהבנתם את העיקרון.

שיווק רשתי הוא לא פירמידה מכיוון שהחברה מתגמלת אותך על עשייה. ללא קשר למיקומך ההיררכי, אתה תמיד תתוגמל על העשייה שלך. אם צירפת מישהו שיעבוד בקצב יותר מהיר משלך, הוא ירוויח יותר ממך. נקודה.

זהו העסק הכי ישר בעולם. הכי הוגן בעולם. הכי רווחי בעולם.

אני מזמינה אתכם לחקור, ללמוד ולהבין את הנושא לעומקו, ואני יכולה לקוות בשבילכם שתתאהבו במודל  העסקי הזה.

כדי לקבל עוד פרטים על תעשיית השיווק הרשתי היכנסו לאתר שלי- http://chentis.synthasite.com

ועד המייל הבא, המון בהצלחה.

שמי חן טיסון, נשואה לאריאל ואמא של יובל. כשנולדה יובל החלטתי שאני רוצה להיות לה אמא אמיתית, התפטרתי מעבודתי והצלחתי למצוא את הדרך לשלב בין אימהות לבין עסק של שיווק רשתי .אני "אמא מהבית",שמלמדת כיצד כל אמא יכולה לבנות עסק מהבית, להרוויח כסף דרך האינטרנט וגם להיות אמא במלוא מובן המילה!
כדי להכיר אותי ולקבל מידע על שיווק רשתי ,היכנסו לבלוג שלי http://momfromhome.blogspot.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב