דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתר במנועי חיפוש 

מאת    [ 16/11/2008 ]

מילים במאמר: 904   [ נצפה 2342 פעמים ]

הקמתם אתר? תתחדשו! עכשיו הגיע הזמן להביא אליו את הגולשים. תוכלו להביאם בדרכים שונות: אפשר ליצור קמפיין באנרים ברחבי רשת האינטרנט. אם יש לכם את התקציב, תוכלו להקים קמפיין חוצות ענק כמו זה שדפי זהב מעלים מפעם לפעם. עבור רוב האתרים - קידום האתר במנועי החיפוש, עם דגש על מנוע החיפוש Google, הוא הדרך להביא את הגולשים. קידום אתרים אינו מתאים במיוחד לאתר קטן או לאתר גדול - גם אלו וגם אלו ישמחו לקבל תנועה ממנועי החיפוש.


מנוע החיפוש Google הוא כיום מנוע החיפוש המשמעותי ביותר באינטרנט. לפי סטטיסטיקות, המנוע אחראי לשלושה מכל ארבעה חיפושים המבוצעים על-ידי משתמשי האינטרנט. בארץ הנתון גבוה אף יותר - 9 מכל 10 חיפושים בישראל מבוצעים בגוגל! לכן, כשנבוא לקדם את האתר שלנו נשקיע מאמץ רב לשיפור הדירוג שלנו במנוע חיפוש זה.


הופעה טובה במנועי חיפוש הינה הופעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, גבוה ככל האפשר, עבור המילים הרלוונטיות לאתר שלנו. רוב האנשים כיום המבצעים חיפושים באינטרנט אינם טורחים להסתכל כלל מעבר לדף התוצאות הראשון, ולכן אם האתר שלנו לא יופיע בדף הראשון הוא פשוט לא יהיה קיים.


לא רק המיקומים חשובים, גם המילים שאותן אנו בוחרים לקדם. כמעט כל מקדם אתרים יכול לקדם את אתרכם עבור המונח "בלונים ירוקים בכפר סבא" אך האם זה המונח שיביא אליכם את הלקוחות המבוקשים? לא בהכרח. חלק חשוב מתהליך הקידום המקצועי הינו בחירת המילים אותן נרצה לקדם.


איך מקדמי אתרים מבצעים את "הקסם" ודואגים לכך שאתרכם יופיע גבוה בגוגל? המשיכו לקרוא, ואנחנו נחשוף מעט מהסודות.


התוכן הוא המלך

משפט זה הפך כבר לקלישאה בקרב מקדמי אתרים, אך עדיין הוא נכון. אתרים בעלי תוכן רלוונטי רב הם האתרים שגוגל אוהב. מאמרים רלוונטים, תכנים בנושא אתרכם - יביאו את התנועה. גוגל אוהב לראות אתרים בעלי תוכן רב, אתרים שבהם תוכן מתעדכן - גוגל מחפש אתרים חיים ולא אנדרטאות אינטרנט.


מבנה הדף: את המאמרים יש לכתוב ב-"גוגלית", כלומר בעברית, אך מותאמים למנועי החיפוש. הדרך הפשוטה ביותר להסביר את הרעיון היא באמצעות דוגמא. דמיינו 2 דפי נייר כתובים מולכם. בראש אחד מהם בגדול מופיעה הכותרת "מודעות דרושים" ובדף השני אין כלל כותרת. אילו מהדפים רלוונטי לדעתכם יותר כאשר תחפשו מודעות דרושים? התשובה ברורה. כאשר גוגל סורק את דף האינטרנט שלכם הוא בודק מאות פרמטרים שונים - מיקום הכותרות, המילים בהן בחרתם להשתמש ופרמטרים רבים אחרים, וקובע מי מהדפים הינו הרלוונטי ביותר לפי פרמטרים אלו. מקדם אתרים מקצועי מכיר פרמטרים אלו של גוגל ומשנה בהתאם את הדפים כך שגוגל יבין מה התוכן שלהם, ויקדם אותם גבוה עבור המונחים הרלוונטיים.


מבנה האתר

לא טוב היות הדף לבדו. גוגל מחליט האם תמוקמו גבוה עבור מונח מסויים בהתאם לדפים האחרים שמסביבו ולנושאים שלהם. כאשר דף חדש מתווסף לאתר, סיכוייו גבוהים יותר להתברג במנועי חיפוש אם באתר דפים הקרובים לו בנושאם. דף בנושא שאינו קשור לאתר עלול להתברג פחות טוב.


המבנה ההיררכישל האתר חשוב לא פחות. כאשר האתר בנוי במבנה היררכי מהנושאים הגדולים אל הפרטים, כאשר הדפים השונים באתר מקשרים אחד אל השני בצורה נכונה - תעזרו לגוגל להבין מה הם התכנים שבאתרכם, ואיך להגיע אליהם. וכאשר גוגל יבין את אתרכם, הוא ימקם אותו מעל אתרים שאותם אינו מבין, והתנועה תגיע.


קישורים - מה אחרים אומרים עלייך?

מיקום האתר בתוצאות גוגל לא נקבע רק על סמך התכנים באתרכם. כל אתר יכול לספר לגוגל על כך שהוא האתר המוביל בתחום מסוים, וכדי להחליט מי האתר הטוב ביותר, זה שצריך להופיע במקומות הראשונים, גוגל בודק גם מה השכנים ברשת האינטרנט אומרים עליכם.

"אומרים עליכם" בשפת מקדמי האתרים פירושו "מקשרים אליכם". כאשר אתר ברשת האינטרנט שם קישור אל אתר האינטרנט שלכם הוא בעצם מצביע אמון באתרכם, ואומר "שווה לבקר באתר ההוא". כמות קישורים גדולה, בייחוד כאשר זו מגיעה מאתרים בנושאים הקרובים לנושא אתרכם, מהווה הצבעה בעד אתרכם, ומעלה אותו גבוה במיקומי גוגל.


לפני הכל - מחקר המילים ומחקר השוק

לפני שתרוצו לקדם את אתרכם, השלב הראשון הוא הכרות עם הלקוחות שלכם וחשיבה.


השאלה הראשונה: מי הם הלקוחות שלכם?

*
האם אלו בני נוער?
*
האם אלו אנשי עסקים?
*
מתי הלקוחות שלכם מחפשים את שירותיכם?

השאלה השנייה: מה הם מחפשים?

מטרת קידום האתר היא להביא תנועה רלוונטית של גולשים. מה הן מילות החיפוש שיחפשו גולשים אלו? אחרי שאפיינו את הגולשים בהם אנו מעוניינים נתחיל בתהליך מחקר המילים. תהליך זה מתחיל בקבוצת מילים ראשוניות הקשורות לתחום. כלים אוטומטים שונים מאפשרים להרחיב רשימה זו, וכן להעריך את כמות התנועה שהתמקמות על מונחים אלו תביא. מגע אנושי יסייע לבחור את המונחים הטובים ביותר לקידום, וקדימה לדרך.


שלב מחקר המילים קריטי להצלחת הקידום. בחירת מילים לא נכונה לא תביא את התנועה הרצויה (או תביא מעט מדי תנועה). ההמלצה שלנו היא לוודא שמקדם מקצועי מבצע את ההחלטה. קידום כל מילה הינו תהליך של חודשים ופספוס בבחירת המילים הראשונית עלולה לעלות בממון רב.


תקופת הקידום

אחת השאלות שחוזרות שוב ושוב היא השאלה כמה זמן לוקחת פעולת הקידום?

התשובה עשויה קצת להפתיע: תהליך הקידום הינו תהליך מתמשך, ולא פעולת "זבנג-וגמרנו". אתר טוב הוא אתר שמתפתח כל הזמן, וכן תהליך הקידום הינו תהליך שממשיך לאורך כל תקופת האתר. כל העת צצים מתחרים חדשים ויש לשמור על המיקומים שהשגתם עבור אתרכם. בהנחה שאתרכם חי, כל הזמן מצטרפים תכנים חדשים אשר גם אותם יש לקדם. ולסיום, כדי להפוך את עבודת מקדם האתרים למעניינת עוד יותר - גוגל משנים את האלגוריתם לפיו הם קובעים את מיקומי האתרים פעם במספר חודשים. בכל עדכון כזה יש לבצע התאמות באתר על מנת שישמור על מיקומיו ולא יתדרדר. לפיכך יש להשאר עם היד על הדופק כל הזמן, לעלות על חידושי גוגל, להטמיעם באתר ולוודא שהאתר לא מאבד ממיקומיו.


צריכים לקדם את אתרכם? הצוות המקצועי של חברת Optiwise ישמח לעמוד לרשותכם. הצוות המקצועי של Optiwise כולל מומחים מהשורה הראשונה בישראל. נשמח לעמוד לרשותכם ולהעמיד את הידע שלנו להצלחת אתרכם.
רן מגל
מומחה קידום אתרים (SEO)
http://www.optiwise.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב