דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרולוגיה - ממה היא מורכבת? 

מאת    [ 16/11/2008 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 3193 פעמים ]

ממה מורכבת אסטרולוגיה
 

כולם יודעים שאסטרולוגיה מורכבת מ-12 מזלות. אבל הרי בכל זאת, יש מגוון עצום של טיפוסי אנשים וסיפוריהם, ובעצם אין שניים דומים. אז מה קורה פה בעצם?

הזודיאק (גלגל המזלות) בנוי מ-12 ארכיטיפים, כאשר כל ארכיטיפ מוגש לנו בארבעה צורות שונות: מזל, בית, כוכב וזוית. 
למה הדבר דומה? ילד שיש לו 12 צבעים. בכל צבע הוא יכול לצייר: ריבוע, משולש, עיגול וקו. האפשרות להשתמש בארבע הצורות השונות מרחיבה את יכולת הביטוי של הילד, למרות שהוא מצייר תמיד באותם 12 צבעים קבועים ובלתי משתנים.
בנוסף, השילובים בין הצבעים השונים נותנים לו עוד גוונים ובני-גוונים, עד אינסוף. טוב, לא אינסוף, אבל כמה מאות מילארדים... כך משיג הילד אפשרויות אינספור לציוריו.

בשפה אסטרולוגית אומרים: 
- מזל הוא הארכיטיפ הטהור והקבוע; 
- בית הוא האופן שהארכיטיפ מתבטא בפועל; 
- כוכב הוא ישות נעה, בה תכונות הארכיטיפ מתבטאות בחריפות. היא מבטאת את תכונות הארכיטיפ בעולם ונושאת אותם עימה למקומות שונים; 
- זוית היא סוג החיבור בין שתי ישויות, בין שני כוכבים.

הערה חשובה - אנחנו אומרים אחד לשני "אני מזל דגים, אני מזל עקרב". מה שאנחנו בעצם אומרים זה קיצור ל "במפת הלידה שלי כוכב השמש נמצא במזל דגים או עקרב". כי את מזל השמש הכי קל לחשב, לפי החודש. אבל יש עוד הרבה מזלות לכל אחד מאיתנו...

לדוגמא - ארכיטיפ סרטן:
- מזל סרטן הוא ארכיטיפ טהור שתכונותיו, בין היתר: רגישות, חיפוש ביטחון, תלות ואיכפתיות, התקשרות נפשית ורגשית לאנשים "שלי", יכולת לתפישת השלם ככלל והטמעתו בתוכי - סך כל הגורמים היוצרים זהות עצמית. 
- בית 4, הבית של סרטן, מסמל את המקום בו אנו רוכשים תחושת זהות. - בין השאר, בית ילדותנו ומשפחתנו, המולדת, היחס והטיפול שקיבלנו ( או לא קיבלנו) כילדים קטנים. בית 4 מסמל גם את האב שקובע אם נהיה בן או בת עוד בהיותנו זרע ברחם, ועוד ועוד דברים נמצאים בבית 4. 
- הירח, שליט סרטן, נע בעולם, ונשאר תמיד במהותו בעל תכונות מובהקות וברורות של ארכיטיפ סרטן (רגישות, שייכות וכו') - אבל תגובותיו משתנות בהתאם למקומות אליהם הוא נקלע.
מה זאת אומרת "מקומות אליהם הוא נקלע"?
ז"א, הבית והמזל בו נמצא הירח. בדיוק כמו שישראלי בחו"ל יישאר ישראלי (ולפעמים אפילו יותר מאשר בארץ...) אבל יושפע מהמקום שבו הוא גר, וישפיע עליו.
- זוית של 90 מעלות היא זוית סרטנית (או גדיית) ומגע של 90 מעלות בין שני כוכבים כלשהם יכול לשאת אופי סרטני (או גדיי). מערכת היחסים ביניהם תדבר על נושאים רגשיים ונפשיים של האדם.

במילים אחרות: - הארכיטיפ הטהור, מזל סרטן הוא קבוע ואינו משתנה. 
בית 4 מתפקד בהתאם למזל המסויים בו הוא נמצא ובהתאם לישויות-כוכבים שנמצאים בו, שהם המספרים כיצד מתעצבת זהותנו בחיים אלה.  
הכוכב הירח (בדוגמא זו) - משנה את התנהגותו ותגובותיו והשפעתו בהתאם לבית ולמזל בו הוא נמצא. אבל לא את מהותו, הנשארת תמיד סרטנית: תמיד רגיש, קולט, מבטא את הצורך בביטחון ועוד ועוד.
הזוית - במקרה זה זוית 90 - היא איכות המגע שיש בין כל שני כוכבים שהם במפה. דוגמא שטחית: אם נניח שבין מרס לשבתאי, המדברים על עיסוק וקריירה, קיימת זוית 90 סרטנית - לאדם נטייה לעסוק במקצוע סרטני.

לסיכום, הירח משנה את מיקומו ואת קשריו עם כוכבים אחרים אחרת בכל מפה. אבל הוא תמיד בעל מהות סרטנית חדה ובעל תפקידים של בית 4, אבל בכל מפה יבטא את תכונות הסרטן הבסיסיות קצת אחרת, בהתאם לאותו מיקום ואותם מגעים שהוא יוצר. דרכי הביטוי השונות של הירח שלו מצביעות על יכולת הזיכרון, נותנות לאדם הזדמנות לקליטה שונה של העולם והתנהגויות מובנות אחרות, לביטוי רגשי מקורי וייחודי משלו ובסך הכל למצב הירח תפקיד מכריע בעיצוב הזהות של האדם. 

וכמו הירח, כך קורה גם עם שאר הגורמים המרכיבים מפה - הבתים מתבטאים אחרת, כל כוכב רוכש דרכי ביטוי חדשות בהתאם למזל והבית שבו הוא נמצא, והיחסים בין הכוכבים יוצרים תוצאות והתנסויות שונות.

לזהות את מכלול כל ההשפעות ההדדיות הללו, ולהיות מסוגל להפיק מהן מסקנות בעלות משמעות - בזה טמון כל העניין של להיות אסטרולוג.

 

נשימה. 

האמת שזה לא כל כך מסובך כמו שזה נשמע. אחרי שלומדים ותופסים את הפרינציפ, זה נעשה מרתק ביותר. בדיוק כמו שאחרי שערבבת פעם אחת שני צבעי בסיס כמו כחול וצהוב - שוב לא צריך להסביר לך יותר מה זה ירוק, ומה יקרה לירוק כשתערבב אותו עם ... :-) הנה תכנן אלוהים, למטרותיו שלו, תוכנה מופלאה, המאפשרת לו לקבל מ-12 צבעי יסוד עשירים כשלעצמם, המשתלבים ביניהם ב-4 אופנים - גיוון אינספור של דרכי ביטוי ואפשרויות.

מגי 


מגי אדם
מורה לאסטרולוגיה
מוסמכת בשיטת אסטרולוגיה והתפתחות הנשמה
מחברת הספר "לומדים אסטרולוגיה"
http://www.MegiAdam.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב