דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ונוס המופלאה - אהבה ומלחמה 

מאת    [ 16/11/2008 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 2438 פעמים ]

ונוס המופלאה - אהבה ומלחמה


ונוס, שליטת מאזניים ושליטת שור, היא הכוכב האהוב ביותר על הכל, וכל כתרי המחמאות האפשריים מחולקים לה בדרך כלל. ואכן כן, ונוס מדברת על תבונה, חיפוש צדק, התבוננות אובייקטיבית והקשבה לאחר; ונוס מדברת על שפע, צמיחה ובריאות; עצם העלאת שמה - ונוס, אפרודיטה או נגה - מזכיר מיד חן, יופי, טעם, פרחים, אור ומתנות... ונוס מעוררת התפעמות ומייצגת את החשוב כל כך לכולנו: אהבה.  

 

ונוס מדברת על ערך עצמי ומחפשת קשר של שווים, וכך מנסה להעלות את ערכו של הזולת ביחס אלי, ולהעלות את ערכי שלי למקסימום - על מנת להיות ראויים לאדם בעל הערך הגבוה ביותר שבנמצא. על כן ונוס מעודדת אותנו להיות יותר יפים, יותר חכמים, יותר תרבותיים, יותר מושכים, יותר הוגנים - אך גם דורשת להקשיב לאחר באוזניים פקוחות ולבחון אותו היטב.

ונוס כשליטת מאזניים, הראשון ביסוד האוויר, היא ערש התרבות. היא מסמלת את חיפוש הדרך הנכונה והצודקת על-מנת לחיות ביחד, את החוק הכתוב והבלתי-כתוב, העובר כחוט השני ורוקם את חיי החברה שלנו.

ונוס מבקשת הרמוניה, איזון ושיוויון במערכות יחסים. אולם בחושבנו על ונוס המופלאה אנו שוכחים לרוב דבר אחד חשוב: בדרך לחיפוש הרמוניה ואיזון - ונוס היא כוכב תחרותי ונלחם. ונוס היא בת-זוגו של מרס (וידידתו של מרקור). מרס שליט טלה ועקרב, נמצא בזודיאק הן לצידה והן ממולה. ונוס איננה תחרותית ומלחמתית כמרס הישיר, שהוא אש ומים, המבטא את כעסו ורגשותיו מתוך דחף סובייקטיבי ובתוקפנות גלויה, והרבה פעמים יוזם התקפות ומתחיל קרבות ללא סיבה מובנת. ונוס, ככוכב הגיוני של אוויר ואדמה, איננה מתלהטת ואיננה מתלהמת - אולם בווכחנות בלתי-מתפשרת ועוצמה עקשנית היא מוצאת עצמה מעורבת במלחמות, גם אם אינה יוזמת אותן. "לא לשווא", ציינה מורתי מאז אביבה סטן, "נשק ונשיקה הינם מאותו השורש".

בחושבנו על ונוס כדאי לנו שלא לזלזל בה ולא להתבלבל מהתנהגותה המתוקה. בפנימיותה היא נחושה ולא מוותרת, כוח הלחימה שלה אינו נבלם בקלות. ונוס שולטת במאזניים הקרדינלי ושור הפיקסי - קרדינל ופיקס מייצגים עוצמה וכוח, תנופה והתקדמות וכוח לשנות, סיבולת וכושר עמידה. כשליטת שני אלה ונוס איננה רק יפה ונעימה למראה, ובוודאי שאיננה רכה. היא מדברת על עקשנות והיאחזות, ודרכה לחיפוש האיזון, ההרמוניה והצדק רצופה במעורבות באירועים המפרים את האיזון עד מאד. יחד עם בן-זוגה מרס, היא מדברת על נכונות להילחם על האמת שלה.

אך שלא כמרס, הנאמן לעצמו - ונוס קשובה לאחר ורואה את שני הצדדים; שלא כמרס, ההולך עד הסוף - ונוס מתקשה להגיע להכרעה ולסיים עימותים נצחיים; שלא כמרס היוזם, שיודע גם לחתוך על-מנת שאפשר יהיה ללכת הלאה, לכיוונים חדשים - ונוס מעדיפה לנקוט בדרך של תגובה ולהשאיר את האפשרויות פתוחות, וכך דברים נגררים להם עד אינסוף בהתלבטויות ונוסיות ודיבורים ארכניים שאינם מובילים לשום מקום... ונוס מסתכלת על הרוחב, לא על העומק, בעודה עושה כל אשר לאל ידה על מנת להימנע מישירות ומהכרעה, אינה לוקחת צד ואינה סוגרת דברים אלא מחפשת תדיר את קו האמצע, ונוקטת בסבר פנים, בדיפלומטיות וחיוביות.  

*

ונוס היא שליטת המפה של מדינת ישראל, שיש לה שמש בשור ואופק מאזניים, ואין זה מקרה כלל וכלל: הדת היהודית והחשיבה היהודית הן מאזניים, והעם קשה-העורף הזה, העם השורד ביותר בעולם, העם אשר ממשיך להתקיים דרך ההיסטוריה האנושית העתיקה אל העתיד - עם זה  הינו עם שורי. אף שוונוס מושיטה יד לשלום ותמיד תעדיף דרכים צודקות ותרבותיות לחיים ביחד ומלחמות מלל על מלחמות בנשק - כשצריך להילחם היא נלחמת בעקשנות ולא מוותרת.

ונוס, אהבה וצדק - תנצח, בסופו של דבר את הכעס והתוקפנות המרסיאליים. מרס מנצח בקרבות, ונוס מנצחת את המלחמה; מרס אינו פוחד למות , אך ונוס מצביעה בעד החיים.

מדינת ישראל הקטנה והעיקשת, שבריאתה בסימן ונוס - בסופו של דבר, תשרוד, תשגשג ותמשיך לצמוח ולהתקיים, גם אם דרכה לשם רצופה תהליכים של חיפוש, מבחנים קשים ומאבקים מתמשכים.

 

 

מגי אדם
מורה לאסטרולוגיה
מוסמכת בשיטת אסטרולוגיה והתפתחות הנשמה
מחברת הספר "לומדים אסטרולוגיה"
http://www.MegiAdam.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב