דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון לחיים טובים 

מאת    [ 15/11/2008 ]

מילים במאמר: 854   [ נצפה 3981 פעמים ]

אימון אישי- לחיים זורמים וחופשיים

שירית בן- ישראל, מנכ"לית STEPS TO SUCCESS לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ

יועצת ארגונית ועסקית, מרצה, מאמנת אישית, ארגונית ועסקית 

 

"אנחנו נולדים חופשיים ומבלים את חיינו, כשאנו כבולים בשלשלאות"

אמר רוסו, הוגה הדעות המפורסם וצדק.רגע לאחר הולדתנו מתחילים היקרים לנו לעצב את המחסומים הראשונים שילוו אותנו מרבית חיינו.

אם אנחנו שקטים מידי- הם מודאגים

אם אנחנו אקטיביים מידי- הם מוטרדים

אם אנחנו סתם מתבוננים ולא משתפים פעולה- זו בעיה

ואם אנחנו מביעים דעה כל הזמן- גם זו בעיה לסביבה. 

כיום אתם גדולים.

בוגרים. רוצים לקחת שליטה על חייכם. הצעד הראשון המתחייב, הוא ניקיון כללי. ניקיון של כל התפיסות המקבעות, על ברכיהן גדלתם, אלו שמונעות ועוצרות אתכם מלממש את מהותכם. 

אימון לחיים הופך- חיים תקועים לזורמים,חיים עם חלומות לחיים של מימושיםחיים עם עצב לחיים עם שמחהחיים עם כעס ובלי יכולת מחילה לחים עם רוגע וסליחה גדולה ובכך, אתם פנויים טכנית, רגשית ומנטאלית לעשות את הדבר החשוב שלכם, שהתמהמה שנים רבות, מהסיבות הלא נכונות. אתם פנויים לממש את המהות שלכם. אתם פנויים לעצב לכם חיים. 

אימון לחיים משחרר אנשים. השחרור, כמו שחרור מכל חסם אחר בכל תחום מיצר קלילות, מייצר אפשרויות. השחרור הוא חופש.על  10 חופשים אני מדברת באימון לחיים. כל חופש חשוב.כל החופשים יחד חשובים לאדם, במיוחד לזה הרוצה לצמוח ולממש את מהותו.כל חופש פותח תיבת פנדורה, שהעיקה על האדם עד אותו רגע.כל חופש משחרר עוד מעטפת שהקשתה על האדם לנוע. אחרי המעטפת האחרונה, הוא פנוי כל כולו לנוע לעבר מימוש ייעודו.    

החופש לחשוב בענק

בכל גיל, בכל מצב, מותר לאדם וצריך האדם להעז לחשוב גדול. לצאת ממסגרת החשיבה הקטנה, הרגילה, המפוחדת, המזיעה ולא מעזה. לחלום, לגבש חזון, לנסות לראות אותו כחיזיון אמיתי בחייו. בכל גיל. בכל רגע. בכל צומת בחיים. ללא פחדים, ללא הקשבה לקולות רעים ומרעים, שמנסים לעצור, להרגיע, להפסיק את הצמיחה.

 

החופש לעשות

 לנסות. לנסות ושוב לנסות. ליזום, לייצר דברים חדשים, מפתיעים ומרגשים. לבצע ולא רק לחלום. לעשות ולא רק לדבר על העשייה. לעבור מעולם האו-טו-טו לעולם הכאן ועכשיו. מעולם המילים   לעולם המעשים.

 

החופש לטעות

המפחדים מעשייה בעצם חוששים מכישלון אפשרי. מי שלא עושה לא טועה. העולם שלנו בנוי על העושים, טועים, שוב עושים ולעיתים שוב טועים, עד שמצליחים. אילו התייאש אברהם לינקולן ולא התמודד 46 פעמים לא היה נבחר בפעם ה- 46, ואילו התייאש תומס אלווה אדיסון לא היה לנו חשמל. החופש לדעת, שלטעות זה בסדר. כי לעשות זה בסדר. כי אין הבטחה מוחלטת של הצלחה בחיים. רק לא לעשות מתוך פחד- זה, ממש לא בסדר. וזה, ממש לא חופש.זה בית סוהר לכל החיים.

החופש לעצור ולנוח

להקשיב ללב, לראש, לגוף. להקשיב לסביבה. לקלוט את המידע. לפענח ולנוח כשהנסיבות, פנימיות או חיצוניות, דורשות. לא לחכות לקריסה הגדולה. לקחת רגיעה, המתנה, מנוחה כשהגוף משדר שהוא עייף. כשהנפש מאותתת שהיא לחוצה ובקרוב תהיה מרוקנת. לא לחכות ולא להגיע לנקודת האל- חזור. להשתמש במעצור רגע ארוך לפני.  לעצור. לנוח. להתעדכן, להתמלא ולהמשיך קדימה.

החופש לקחת אחריות

על רעיונות, הצעות, בקשות, דרישות והצעות. אל תעמדו בצל של אחרים, צאו לקדמת הבמה עם רעיון שלכם בגאווה. עמדו במרכז כשאתם מגישים הצעה. קחו אחריות על הרעיון, על הביצוע וגם על התוצאה.  

החופש לשחרר

אנשים, רעיונות, המלצות, הצעות, בקשות. לא הכל צריך שתעשו בעצמכם. תנו לאחרים לגדול תחת חסותכם ושחררו עצמכם מהעבודה השחורה. שחררו אנשים שתלויים בכם, כי אתם מעכבים גם אותם וגם אתכם. שחרור מיצר חופש גם למשחרר וגם למשוחרר. זה הדדי, מפרה, מעצים ובונה.

החופש לדבר מהלב

לומר מה אתם מרגישים, גם לאנשים שלא מסוגלים לדבר על רגשות. להביע דעה גם מול אדם שהוא מומחה העל בנושא. הדעה שלכם עשויה להיות חידוש מרענן מול הדעה המקצועית הממוחזרת של מומחה העל. בחרתם להיפגע- אמרו זאת לאדם שמדבריו נפגעתם. אתם משועממים, רוצים שינוי- אמרו זאת. אל תחששו מהתגובה. המציאות בה אתם נמצאים הרבה פחות טובה ממנה. מרגע שתשחררו את הדיבור מהלב- המצב רק ילך וישתפר.

החופש לשנות דעה או החלטה

דעה או החלטה הם עניין של בחירה. בחירות מותר לשנות. אם השתנו הנתונים, התחושה, המצב- מותר ואף חיוני, שתרגיש חופשי לשנות דעה ולהציגה בגאווה.זה לא אומר שאתה לא יציב, או חלש, או לא מגובש. זה כן אומר שאתה אמיץ, בודק את המצב ומרגיש חזק לשנות כשצריך.

החופש לשנות סדרי עדיפות

מה שהיה חשוב לפני שנה, לא בהכרח חשוב באותה מידה היום. מי שהכי חשוב לך היום, לא בהכרח יהיה הכי חשוב, או חשוב בכלל מחר, בעוד שנה או עשור. חייה עם יד על הדופק של הדברים החשובים לך, בדוק אותם, רענן אותם, הרגש חופשי לשנות את הסדר שלהם, כל מה שיעשה לך טוב, נוח, קל ומפרגן בחיים.

 

החופש להיות חופשי

שהוא שילוב העל של כל 9 החופשים שהרשית ופרגנת לעצמך עד רגע זה.זהו. אתה בן- חורין.משוחרר.משוחרר מפחד.משוחרר מחרדות.משוחרר מקיבעונות.משוחרר מחששות.משוחרר מעכבות.

אתה אדם חופשי בנוף גופך, בתבנית נשמתך, במסגרת משפחתך, עבודתך, לימודיך.

אתה יוצא ומעצב לך חיים מתוך חופש. החופש שהענקת לעצמך להיות אתה.

שירית בן- ישראל
מרצה ויועצת ארגונית ועסקית
מאמנת אישית ועסקית
חוקרת, עיתונאית וסופרת

מיסדת ומנכ"לית חברת STS
הדרכה לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ

ליצירת קשר באימייל: sts4u@bezeqint.net







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב