דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזוקה וניהול אתרים - איך לשמור על אתר רלוונטי ואפקטיבי לאורך זמן? 

מאת    [ 14/11/2008 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2383 פעמים ]

מה החשיבות בשמירה על אתר מעודכן?

חשיבות עדכון האתר הינה כפולה ומתייחסת לשני גורמים משמעותיים ברשת: הגולשים ומנועי החיפוש. נתחיל מהגורם האנושי: אתר ובו מידע לא עדכני או מיושן, מקרין באופן שלילי על האתר כולו ועלול לפגוע בעסק. חברה שלא טורחת לעדכן את האתר שלה נתפסת כחברה מיושנת שלא הפנימה את חשיבות האינטרנט ומראה יחס מזלזל בגולשים. הדוגמא הנפוצה לכל היא גלילת חדשות שלא מתעדכנת ומציינת אירועים ישנים. מקום נוסף בו אתר יכול להיתפס כלא רלוונטי הוא פורום "מת" בו אין תנועת גולשים, מודעות או אינפורמציה חדשה.

הגורם השני, המשמעותי לא פחות, הוא מנוע החיפוש. מנועי חיפוש, ובראשם גוגל, אוהבים אתרים שמתעדכנים תדיר. אתרים "סטטיים" (במובן שלא משתנה בהם כלום לאורך זמן) נענשים על-ידי מנועי חיפוש ונדחפים לא פעם למקומות נמוכים לאור מיעוט התכנים החדשים בהם. הרציונל הוא שבאתר המתעדכן תדיר, קיים סיכוי גבוה יותר לגולש לקבל מענה רלוונטי לשאילתא שלו. אתרים שמנוע החיפוש מזהה כמתעדכנים תדיר, יזכו לסריקות תכופות יותר מצד מנוע החיפוש ומיפוי טוב יותר של תכניו.

שיקולים בעת הקמת האתר

היזהרו ממלכודות: בעת אפיון האתר, היזהרו ממלכודות כגון גלילת חדשות או פורום באתר אלא אם אתם משוכנעים שתוכלו לעדכן את האתר באופן שוטף או לדאוג לתחזוקת הפורום. המקומות הללו, בייחוד אם הם מוצגים באופן בולט באתר, מחייבים תשומת לב ועדכון שוטף. דרך אלגנטית לנטרל את מלכודת ה"חדשות ועדכונים" היא למצוא שם פחות מחייב, כגון, "זרקור על..." ושם להתייחס לנושא או נושאים ספציפיים כך שגם אם לא עדכנתם את הנושא זמן מה, הכותרת "חדשות" אינה נתפסת כצורמת.

הולכים על דינאמי - הקמת אתר דינאמי תקל באופן משמעותי על מלאכת עדכון האתר בעתיד. אתרים סטטיים ידרשו לרוב התערבות של תוכניתן לצורך שינוי התכנים, ונוכח העלויות, רוב האתרים הסטטיים לא משתנים לאחר הקמתם ודועכים בחלוף הזמן. באתר דינאמי, מערכת ניהול התוכן מאפשרת הוספה מהירה של תכנים חדשים לאתר, הוספת תמונות וסרטונים והסתרה של מידע שאינו עדכני (באופן שניתן יהיה להציגו שוב בעתיד, כגון מבצעים מסוימים). 

כיצד תשמרו על אתר עדכני לאחר ההקמה

Just do it: הטיפ הראשון והבנאלי יותר הוא פשוט לעדכן את האתר. נכון, זה מציק ודורש זמן אבל נסו להקצות אחת לשבוע או חודש (בתלות בסוג האתר) 20-10 דקות לעדכן את האתר בהתפתחויות האחרונות בעסק, במידע חדש, ופרויקטים עדכניים. אם לא קרה שום דבר מרתק בעסק עצמו, חפשו ברשת נושאים קרובים לתחום העיסוק והציגו התייחסויות או תמציות של המידע. גם אם העדכון הוא מינורי, מנועי החיפוש מזהים שהתכנים השתנו באתר ומתייחסים לכך בהתאם.

הוסיפו מאמרים ותכנים - מנועי חיפוש אוהבים טקסט. זה הכוח שמניע אותם ומכאן, את האתר שלכם במנועי החיפוש. לכו לקראת המנוע וצרו תכנים איכותיים באתר העוסקים בתחום העניין שלכם. אם אין לכם זמן/כוח, יש חברות המתמחות בכתיבת תכנים לאינטרנט ומסוגלות לספק לכם חומרים מקוריים בכל נושא. כמו-כן, ישנם אתרים המספקים שירותי סינדיקציה של מאמרים ותכנים (articles.co.il לדוג') שמאפשרים שימוש במאמרים המפורסמים בהם באופן חופשי בתמורה לקרדיט לאתר ולמחבר המאמר. כך ניתן לרענן את מלאי המאמרים באתר באופן פשוט. 

הישארו מובילים - הרוב המכריע של התחומים העסקיים והחברתיים היום הינו דינאמי ומשתנה באופן תדיר. כניסה של טכנולוגיות חדשות, גישות מודרניות ונקודות מבט מקוריות מקרינות על העסק שלכם כל הזמן. חברה שלא מסוגלת להתפתח עם הזמן, תישאר מאחור ותיהפך, עם הזמן, ללא רלוונטית. דאגו שהאתר ישקף את ההבנה הזו ואת הפוקוס שאתם נותנים לנושאים עדכניים ולהתפתחויות האחרונות במציאות העסקית שהעסק שלכם מתפקד בה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב