מה החשיבות בשמירה על אתר מעודכן?
חשיבות עדכון האתר הינה כפולה ומתייחסת לשני גורמים משמעותיים ברשת: הגולשים ומנועי החיפוש. נתחיל מהגורם האנושי: אתר ובו מידע לא עדכני או מיושן, מקרין באופן שלילי על האתר כולו ועלול לפגוע בעסק. חברה שלא טורחת לעדכן את האתר שלה נתפסת כחברה מיושנת שלא הפנימה את חשיבות האינטרנט ומראה יחס מזלזל בגולשים. הדוגמא הנפוצה לכל היא גלילת חדשות שלא מתעדכנת ומציינת אירועים ישנים. מקום נוסף בו אתר יכול להיתפס כלא רלוונטי הוא פורום "מת" בו אין תנועת גולשים, מודעות או אינפורמציה חדשה.
הגורם השני, המשמעותי לא פחות, הוא מנוע החיפוש. מנועי חיפוש, ובראשם גוגל, אוהבים אתרים שמתעדכנים תדיר. אתרים "סטטיים" (במובן שלא משתנה בהם כלום לאורך זמן) נענשים על-ידי מנועי חיפוש ונדחפים לא פעם למקומות נמוכים לאור מיעוט התכנים החדשים בהם. הרציונל הוא שבאתר המתעדכן תדיר, קיים סיכוי גבוה יותר לגולש לקבל מענה רלוונטי לשאילתא שלו. אתרים שמנוע החיפוש מזהה כמתעדכנים תדיר, יזכו לסריקות תכופות יותר מצד מנוע החיפוש ומיפוי טוב יותר של תכניו.
שיקולים בעת הקמת האתר
היזהרו ממלכודות: בעת אפיון האתר, היזהרו ממלכודות כגון גלילת חדשות או פורום באתר אלא אם אתם משוכנעים שתוכלו לעדכן את האתר באופן שוטף או לדאוג לתחזוקת הפורום. המקומות הללו, בייחוד אם הם מוצגים באופן בולט באתר, מחייבים תשומת לב ועדכון שוטף. דרך אלגנטית לנטרל את מלכודת ה"חדשות ועדכונים" היא למצוא שם פחות מחייב, כגון, "זרקור על..." ושם להתייחס לנושא או נושאים ספציפיים כך שגם אם לא עדכנתם את הנושא זמן מה, הכותרת "חדשות" אינה נתפסת כצורמת.
הולכים על דינאמי - הקמת אתר דינאמי תקל באופן משמעותי על מלאכת עדכון האתר בעתיד. אתרים סטטיים ידרשו לרוב התערבות של תוכניתן לצורך שינוי התכנים, ונוכח העלויות, רוב האתרים הסטטיים לא משתנים לאחר הקמתם ודועכים בחלוף הזמן. באתר דינאמי, מערכת ניהול התוכן מאפשרת הוספה מהירה של תכנים חדשים לאתר, הוספת תמונות וסרטונים והסתרה של מידע שאינו עדכני (באופן שניתן יהיה להציגו שוב בעתיד, כגון מבצעים מסוימים).
כיצד תשמרו על אתר עדכני לאחר ההקמה
Just do it: הטיפ הראשון והבנאלי יותר הוא פשוט לעדכן את האתר. נכון, זה מציק ודורש זמן אבל נסו להקצות אחת לשבוע או חודש (בתלות בסוג האתר) 20-10 דקות לעדכן את האתר בהתפתחויות האחרונות בעסק, במידע חדש, ופרויקטים עדכניים. אם לא קרה שום דבר מרתק בעסק עצמו, חפשו ברשת נושאים קרובים לתחום העיסוק והציגו התייחסויות או תמציות של המידע. גם אם העדכון הוא מינורי, מנועי החיפוש מזהים שהתכנים השתנו באתר ומתייחסים לכך בהתאם.
הוסיפו מאמרים ותכנים - מנועי חיפוש אוהבים טקסט. זה הכוח שמניע אותם ומכאן, את האתר שלכם במנועי החיפוש. לכו לקראת המנוע וצרו תכנים איכותיים באתר העוסקים בתחום העניין שלכם. אם אין לכם זמן/כוח, יש חברות המתמחות בכתיבת תכנים לאינטרנט ומסוגלות לספק לכם חומרים מקוריים בכל נושא. כמו-כן, ישנם אתרים המספקים שירותי סינדיקציה של מאמרים ותכנים (articles.co.il לדוג') שמאפשרים שימוש במאמרים המפורסמים בהם באופן חופשי בתמורה לקרדיט לאתר ולמחבר המאמר. כך ניתן לרענן את מלאי המאמרים באתר באופן פשוט.
הישארו מובילים - הרוב המכריע של התחומים העסקיים והחברתיים היום הינו דינאמי ומשתנה באופן תדיר. כניסה של טכנולוגיות חדשות, גישות מודרניות ונקודות מבט מקוריות מקרינות על העסק שלכם כל הזמן. חברה שלא מסוגלת להתפתח עם הזמן, תישאר מאחור ותיהפך, עם הזמן, ללא רלוונטית. דאגו שהאתר ישקף את ההבנה הזו ואת הפוקוס שאתם נותנים לנושאים עדכניים ולהתפתחויות האחרונות במציאות העסקית שהעסק שלכם מתפקד בה.