דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 הדיברות ללקוח יחסי ציבור! 

מאת    [ 13/11/2008 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 3249 פעמים ]

כל חברה צריכה יחסי ציבור! כל חברה אשר הוקמה, רוצה שיידעו עליה ורוצה לקוחות.
חברה לא צריכה בהכרח מחלקת שיווק שלמה היא צריכה משרד טוב שילווה וידריך לגבי התנהלות החברה מול המדיה ומול קהל היעד.
המשפט הידוע אומר "צריך שניים לטנגו" והוא נכון גם לגבי חברה אשר שוכרת משרד יחסי ציבור,לפעמים ישנה נטייה לחשוב שמרגע שנשכר משרד היח"צ עליו לשאת בכל ולנהל את הכול ובכן לא כך הדבר ואפרט זאת במספר שלבים להם אני קוראת:

10 הדיברות ללקוח יחסי הציבור:

1) אל תנוח על זרי הדפנה - משרד היח"צ עובד בשבילך אך בראש ובראשונה איתך!
סיוע במחקר יעזור למשרד לתכנן תכנית אסטרטגית המותאמת במיוחד לצרכיה הספציפיים של החברה.

2) הבן את חשיבות יחסי הציבור - מנכ"ל החברה צריך להיות מחובר לנושא היח"צ על בסיס יומיומי, ולאשר ידיעות בזמן המהיר ביותר.

א. על מנת שיהיה בשליטה מלאה שכן אלו יחסי הציבור של החברה.

ב. מהירות אישור החומרים נדרשת מכיוון שבסופו של דבר המדיה עובדת לפי לוח זמנים משלה ובמערכות העיתון קיים ה"דד ליין" הנודע אשר מגביל בזמנים ויש צורך להספיק להכניס כתבות או ידיעות בזמן הרלוונטי להם.

3) חומר שיווקי - למשרד יחסי הציבור המייצג את החברה צריכים להיות בהישג יד חומרים זמינים ליח"צ. הכוונה לתמונות עדכניות של הבכירים ,תמונות מפרויקטים או אירועים של החברה , תמונות של מוצרי החברה ועוד.
לא מומלץ להסתפק בחומר תיאורטי שכן ידוע שתמונה אחת שווה אלף מילים.

4) מסרים ברורים ורהוטים - לעיתים השפה המקצועית כל כך שגורה בפי הלקוח עד שהוא שוכח שקהל היעד חייב להבין מה הוא מוכר. על מנת שיוכל לקנות זאת. מילה לא מובנת היא המחסום העיקרי בתקשורת ומכירה שלמה יכולה להתפספס בגלל העברת המסר בצורה מסובכת. כמו כן, אם למדיה מועבר חומר לא ברור המסרים כלל לא עברו וכל המטרה מתפספסת על משרד יחסי הציבור יחד עם אנשי החברה לתרגם את החומר המקצועי למסרים ברורים אשר יגיעו אל קהל היעד.

5) מנה למשרד יחסי הציבור איש קשר - מאחר וברור וידוע שמנכ"ל החברה לא אמור לקפוץ בכל פעם שאיש היח"צ מטלפן על מנת לברר משהו יש למנות איש קשר מטעמו אשר ידאג להעברת המסרים, החומרים ,תיאום הפגישות ולעניינים האדמיניסטרטיביים אשר נדרשים לעיתים.

6) כמו בכל מקום לפעמים ישנם גם שינויים - הצרכים היחצנים משתנים לעיתים גם בחברה לפעמים נדמה כי יש צורך רק בתוכנית עבודה ולאחר מספר חודשי פעילות מתבקש ניוזלטר(מגזין אלקטרוני) ,אירוע ,או פרויקט ,אשר לא דובר עליו קודם על החברה לדעת שהשוק הוא המכתיב את הביקוש ומאחר ויש צורך בחידוש תמידי גם שינויים צריכים להילקח בחשבון.


7) יחסי הציבור מתחילים בבית - החל ממראה המשרד אשר משדר טעם טוב או לחילופין חוסר טעם...
מקום נקי ומעוצב משרה אוירה של איכות, מקום מוזנח או לא נקי משקף חוסר רצינות או מקצועיות. לבוש העובדים וחזותם החיצונית חשובה מאוד לתדמיתה של חברה אם וכאשר מוחלט על קונספט מסוים בין אם זה הסגנון הצעיר (הג'ינס והטישרט) ובין אם זה הסגנון הסולידי יותר ואפילו מחויט אזיי כל העובדים בחברה צריכים להיות לבושים באותו קו הרי יהיה זה מצחיק לראות עובד אחד מחויט ומעונב בעוד העובד השני עם ג'ינס וכפכפים... אלו הם פרטים קטנים המרכיבים תמונה גדולה לגבי חברה ואין להקל בהם ראש גם בנושא זה מייעץ משרד יחסי הציבור.

8) מי אמר אמת ולא קיבל? - יחסי ציבור בהגדרתם הם הבאת דברים טובים לידיעת הציבור ולכן אוסיף אך ורק דברים אמיתיים. תחום היח"צ מושפע מקיבעון האומר שיחסי ציבור הם סוג של "לדחוף משהו שלא הולך" טעות מחשבתית יסודית היא הנחת יסוד זו. יחסי הציבור מתוקף היותם המתווכים בין החברה לציבור חייבים להעביר מסרים נכונים ואמיתיים ,אם המשרד מוציא הודעה לעיתונות על שירות לקוחות מצוין שהחברה מעניקה אז על החברה להיות אכן מוכנה לספק את השירות המפורסם שכן אם לא כל תוכנית יחסי הציבור יורדת לטמיון.

9) שותפים לאורך כל הדרך - על הלקוח להבין שמדובר בשותפות וכל הצלחה היא הדדית. אין כזה דבר " אני עשיתי את זה" ו" אתם עשיתם את זה" את הכל עושים יחד והתוצאה המתקבלת היא שילוב של שני הגורמים. אם קורים דברים טובים בעסק סימן ששיתוף הפעולה הוא מפרה וחיובי.איש יחסי הציבור שלך הוא חבר וחלק מהצוות שתף אותו בכל שינוי ,דילמה ,רצון או גחמה על מנת לשמור אותו מעודכן ומעורה באופן תמידי בכל המתרחש בעסק.

10) תתכונן לחשיבה יצירתית - תצפה מאיש היח"צ שלך לדברים שלא חשבת עליהם קוראים לזה חשיבה יצירתית והיא הדבר הנדרש כדי לקדם עסק.הרי לשם כך שכרת אותו כדי שיחדש וימציא כיוונים חדשים ואופציות חדשות לקידום. לפעמים קיבעונות לגבי "איך צריך להיות ולהיראות" מעכבים ומשבשים את עבודת היח"צ שמטרתה העיקרית היא לגדול ולפרוץ קדימה!

נכון לכאורה הכול ברור וידוע אך תמיד צריך לזכור שיחסי ציבור נבנים מתוך מחשבה עמוקה ומקצועית לטווח הארוך והשפעתם היא לאורך תקופה לכן יש צורך בשיתוף פעולה מלא תוך "שחרור החבל" למשרד יחסי הציבור ונתינת אמון במקצועיותו.
הרי בתור מנכ"ל לא תוכל להיות איש יח"צ ואיש היח"צ לא יוכל להיות מנכ"ל


כאשר כל אחד מבצע את תפקידו התוצאה המתקבלת היא הצלחה מסחררת!

כתבה:

יעל לוטן

מנכ"ל

לוטן תדמיות

03-5667474

lotan@lotan.org.il

לקבלת מגזין לוטן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב