דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב - איפה כל זה התחיל ? 

מאת    [ 12/11/2008 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2973 פעמים ]

השכרת רכב – איפה כל זה התחיל עסקי השכרת רכב החלו בתחילת המאה ה-20 בשיקגו, שם פתח צעיר מקומי עסק להשכרת מכוניות פורד שתחזק בעצמו. לאחר מספר שנים, מכר הצעיר את העסק לאיש עסקים מקומי בשם ג'ון הרץ, אשר קרא את העסק על שמו. זמן מה לאחר מכן, מכר אותו ג'ון הרץ לתאגיד ג'נרל מוטורס, יחד עם עסקים נוספים אשר היו ברשותו. בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה החלו עסקי השכרת רכב לפרוח והטייס האמריקאי וורן אויס פתח חברת השכרת רכב, אשר התמקדה בסוכנויות השכרה בשדות תעופה.  

בשנות השישים קמו חברות השכרת רכב מקומיות רבות, אשר יצרו תחרות רבה והביאו את שוק השכרת הרכב למצב התחרותי בו הוא מצוי מאז. חברות השכרת רכב משמשות כיום אנשים פרטיים ועסקים רבים ברחבי העולם ומציעות מגוון רחב של פתרונות רכב לעסקים ולפרטיים, החל מהשכרה פשוטה וכלה בליסינג, טרייד-אין ושיטות מימון שונות. סוכנויות השכרת רכב הפכו בשנים האחרונות למרכזי שרות, המציעים את כלל הפתרונות לרכב בארץ ובחו"ל.  

השכרה של רכב או ליסינגהשכרה היא רק אחד הפתרונות לרכב ויש לקחת בחשבון שני פתרונות נוספים- ליסינג מימוני וליסינג תפעולי. ליסינג תפעולי הוא למעשה סוג של השכרת רכבים, הנבדל בכך שהלקוח משלם מקדמה מסוימת בתחילת העסקה ורשאי בסוף העסקה לקבל לידיו את הרכב, בתמורה לפירעון יתרת התשלום. במהלך העסקה, המתפרסת לרוב על פני 3 שנים, משלם הלקוח דמי שכירות חודשיים ובדומה להשכרת רכב אחראית חברת הליסינג לטיפול ברישוי, לטיפול בתקלות ולביצוע הטיפולים. דמי השכירות החודשיים יכולים להיות גבוהים או נמוכים מהתשלום בגין השכרה, הכל בהתאם לסכומים המשולמים בתחילתה ובסיומה של העסקה. 

ליסינג מימוני הוא למעשה הלוואה והוא מתבצע ע"י גופי מימון או ע"י חברות השכרת רכב בשיתוף עם גופי מימון. גם בשיטה זו משולמת מקדמה ע"ח עלות הרכב, תשלומים חודשיים המתפרסים לרוב על פני 3 שנים ופרעון של יתרת התשלום בסוף התקופה. בשיטה זו, בשונה משכירות או מליסינג תפעולי, עלות הטיפולים, התיקונים והרישוי חלה לרוב על הלקוח. עם זאת התשלום נמוך מהתשלום עבור ליסינג תפעולי. 

בשונה משתי שיטות הליסינג, השכרת רכב אינה כרוכה בהתחייבות. ניתן לשכור רכב לכל תקופה, החל מהשכרה למספר שעות ועד להשכרה למספר שנים. דמי השכירות החודשיים גבוהים יותר, לרוב, מהתשלומים בליסינג מימוני או תפעולי, אך הלקוח משוחרר מדאגה לטיפולים ותיקונים ופטור מהתחייבות. ככל ששכירות הרכב תהיה לתקופה ארוכה יותר כך ירד המחיר עבור ההשכרה. 

שוק השכרת הרכב

השוק של חברות השכרת רכב בישראל מורכב ממספר חברות בינלאומיות גדולות ובהן אוויס, הרץ, באדג'ט ושלמה סיקסט. בנוסף להן, ניתן למצוא סוכנויות השכרת רכב מקומיות רבות. השכרת רכב לעסקים תופסת חלק רחב משוק השכרת הרכב. עסקים מפיקים יתרון מהשכרת רכב על פני ליסינג או שיטות מימון אחרות, בכך שהם נמנעים מהשקעה כספית גדולה וזוכים להוצאות רכב חודשיות קבועות וידועות מראש. כמו-כן משתמשות בשירותי חברות להשכרת רכב חברות ביטוח המספקות "רכב חלופי" לאחר גניבה או תאונה וכן אנשים פרטיים השוכרים רכב למטרות שונות. 

חלק גדול מחברות השכרת הרכב בארץ מקדישות חלק נרחב מפעילותן לשירותי השכרת רכב בחו"ל. השכרת רכב בחו"ל פופולארית מאוד בקרב המטיילים הישראלים ובשנים האחרונות אף נפתחו בשל כך סוכנויות השכרת רכב המתמקדות בהשכרת רכב לחו"ל. שוק השכרת הרכב לחו"ל נשלט בעיקר על ידי החברות הבינלאומיות, אשר להן סניפים בכל רחבי העולם, אולם גם סוכנויות מקומיות יוצרות קשרים עם חברות שונות בחו"ל במטרה לספק את השירות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב