דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדרגות, אלמנט עיצובי ושימושי. 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 334   [ נצפה 5073 פעמים ]

שונה המצב בבתים פרטיים בני יותר מקומה אחת, בהם חייבים להתקין מדרגות פנימיות לשם מעבר בין הקומות. יחסית לשטח הבניין, חדר מדרגות בבית פרטי תופס נפח גדול מאד ומשמעותי מאד - הרבה יותר משמעותי מאשר בבית מרובה דירות. איזור מדרגות כזה שמקשר בין הקומות תקוע בדרך כלל כעצם בגרונו של הבית הפרטי, וההתמודדות עם מדרגות אלו היא אתגר קשה לחברות המספקות שרות של אחזקת מבנים ולאדריכלים. למגינת ליבם של הדיירים, התוצאה בדרך כלל אינה מיטיבה עם עיצוב הבית: או כמות גדולה של קירות אטומים המסתירים מאחוריהם חדר מדרגות קודר, או גרם מדרגות פתוח, מרכזי וחשוף המכתיב סידור חדרים וחללים שאיננו ניתן לשינוי מאוחר יותר.

פתרון מעניין ויצירתי לבעיה של מדרגות בבית הקטן או הפרטי הם גרמי מדרגות ממתכת. אנו רגילים לראות גרמי מדרגות חיצוניים ממתכת המשמשים כמדרגות חירום בלבד, ולכן הם בדרך כלל פשוטים, קודרים, מוזנחים ואפילו חלודים; אבל ניתן לתכנן גרם מדרגות פנימי ממתכת כך שישתלב בבית הפרטי כאלמנט ארכיטקטוני שהוא גם יפה וגם פונקציונלי, או בחצר מדרגות מתחת המובילות אל פרגולה מוצלת. סוגי מדרגות המתאימים לכך הינם: מדרגות מתכת, מדרגות עץ, מדרגות זכוכית, מדרגות משולבות נירוסטה וזכוכית, מדרגות משולבות מתכת ועץ, מדרגות מצופות בשטיח - שפע אפשרויות מעניינות מאד בעיצובן. בנוסף לכך, אם הצורך המרכזי הוא חיסכון במקום, ניתן לתכנן גרם מדרגות ספירלי תוך שימוש באותם חומרים ועיצובים. כמובן, גרמי מדרגות אלו יהיו מלווים תמיד במעקה בטיחותי ממתכת, עץ או אפילו זכוכית, שעיצובו משתלב היטב בעיצוב הכללי של גרם המדרגות ומוסיף ליופיו.

כאן תמצאו עוד פרטים דבוש מדרגות


מדרגות הן אלמנט ארכיטקטוני והנדסי מרכזי בכל בניין. בבנייני ציבור גדולים ובארמונות, מדרגות מהוות סמל של עלייה והתרוממות רוח, ולכן הן תמיד רחבות, מפוארות, מודגשות ומרכזיות. בבנייני מגורים גדולים ובבנייני משרדים, בהם תנועת האנשים מתבססת על שימוש במעליות, תפקידם של חדרי מדרגות מצטמצם למילוט והצלה, ועל כן חדרי מדרגות אלו נסתרים מן העין ומידת השימוש בהם נמוכה. בבניינים קטנים יותר שאין בהם מעלית, חדרי מדרגות הם אלמנט פונקציונלי בעיקרו; למרבה הצער, חדרי מדרגות אלו אינם זוכים לתשומת לב מספקת מבחינה עיצובית למרות חשיבותם הרבה בחיי היום-יום של הדיירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב