דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדברות של לימודי עיצוב 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 2994 פעמים ]

לימודי עיצוב מהווים תחום לימודי נרחב ביותר, הכולל בתוכו תחומים רבים: מעיצוב פנים, עיצוב גרפי, עיצוב טכני, ועוד. אפשר לטעון כי כמעט כל אחד ואחת המתעניינים ביצירת אסתטיקה של המרחב יכולים ללמוד עיצוב. לימודי עיצוב הם חוויה מעניינת, מקצועית ויצירתית, המספקת חידושים מרגשים בכל עת, ומלווה בהתערבות ובהתעניינות הסטודנט בתחום, באופן מקומי ובין-לאומי.

לימודי עיצוב - רקע, תחומים ומיקוד
כפי שנאמר, תחום העיצוב הוא תחום נרחב המקיף את כולנו- החל מהבית שלנו, דרך הבגדים שלנו וכלה באריזות המזון שלנו. כל המוצרים המשווקים, מעוצבים ומתוכננים בהתאם לפונקציונאליות של המוצר, לדרישתו בשוק ולאסתטיקה שלו. העיצוב מהווה גורם בלתי נפרד מכל אלה.

לימודי עיצוב - אהבה יצירתית אמיתית
אין ספק שלימודי עיצוב אמיתיים נובעים מסקרנות, יצירתיות ועניין. אל תלמדו לימודי עיצוב אם אינכם מוכנים להשקיע מעצמכם, במובן היצירתי והאישי- לימודי עיצוב הם לימודים ייחודיים- המתחילים ביסודות החומרים או התורות של תחום העיצוב שבחרתם ומסתיימים במוצרים מוגמרים פרי ידיכם.
לימודי עיצוב בתחום של עיצוב פנים, למשל, יעניקו לכם את כל התורות הבסיסיות בעיצוב כמו- יסודות עיצוב הבית, צבעים, חומרים ועוד; וניתן אף לגוון ולשלב עם תורות סיניות לעיצוב פנים, כדוגמת הפאנג שוואי. הלימודים ממשיכים ביישום התורות והמידע הבסיסי, כדוגמת פרויקט סיום, תערוכה, קולקציית בגדים ותכשיטים ועוד.

לימודי עיצוב - מקצועיות וניסיון
יש לבדוק היטב את מוסד הלימודים בו אתם מתכוונים ללמוד לימודי עיצוב, המגוון רחב ולא תמיד מקצועי. אל 'תתפתו' למכללות קטנות ולא-מוכרות המבטיחות הרים וגבעות, לכו על בטוח, ובחרו במוסדות המוכרים והמובילים, כל אחת בתחום העיצוב שלה. מבין המוסדות המובילים בתחום העיצוב ניתן למנות את- הטכניון בחיפה, בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי בחולון ועוד. בדקו עם מכרים ובני משפחה על המוסדות, הווי הלימודים והמרצים. היו מוכנים לתקופה עמוסה, עם השקעה רבה בכל המובנים.

לימודי עיצוב - לימודים יסודיים המשלבים פרקטיקה
לימודי עיצוב מעניקים לסטודנט את הכלים לתכנון ולפיתוח מוצרים פונקציונאליים ומעוצבים באופן אישי, תוך התבססות על הידע היסודי שנלמד ועל ההתנסות האישית.
לימודי עיצוב במוסדות המובילים נמשכים ארבע שנות לימוד, ומורכבים מתוכנית לימודים הכוללת קורסי חובה, קורסי בחירה עיוניים קורסים טכניים, לרוב סדנאות שונות. קיימות גם מכינות לעיצוב, המיועדים לשיפור סיכויי הקבלה לאחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בתחום העיצוב, בארץ או בחו"ל.
בשנה הראשונה נלמדים המבואות לתורות הבסיסיות וההכרחיות, ההיסטוריה של התחום, ההקשרים התרבותיים, חומרים בסיסיים ותכונותיהם ועוד.
בשנה השנייה של לימודי עיצוב נלמדים קורסים של טכנולוגיות תעשייתיות וקורסים בתולדות העיצוב בתחומים שונים, וכן, מיישמים את הכלים שנרכשו בשנה הראשונה, תוך שילוב פרויקטים בעיצוב, ברמות מדורגות, כאשר בסוף השנה מגיעים ליצירת מוצר שלם.
בשנה השלישית ישנה התנסות בעבודה בצוותים ובתחומי עיצוב ממוקדים כמו עיצוב פנים עסקי, עיצוב וירטואלי ועוד תוך כדי פיתוח חוש עיצוב אישי. יש מוסדות מסוימים ללימודי עיצוב בהם סטודנטים יכולים, בשנת הלימודים השלישית, להשתתף בתוכנית חילופי סטודנטים עם אקדמיות בחו"ל.
לימודי עיצוב בשנה הרביעית מגלמים את כל שלוש שנות הלימודים בפרויקט גמר אישי, המהווה רוב הפעמים את 'כרטיס הביקור' של הסטודנט, בו ניתן להשתמש גם מחוץ למוסד בו הוא נוצר.
מעבר לפרויקט הגמר, הסטודנטים צריכים להשלים את כל קורסי החובה, ולצבור את מינימום נקודות הזכות הנדרשות במחלקה.

לימודי עיצוב - תיק עבודות
תיק עבודות כאמור, מהווה את כרטיס הביקור האישי והרשמי של בוגר לימודי עיצוב ומוגש לוועדות קבלה שונות, בהתאם לרצון הבוגר, כחלק מהליכי מיון וקבלה בסיסיים. על תיק העבודות להיות מרשים ולשקף את עיצוביו הייחודיים בתחומי עיסוקו השונים. תיק עבודות מורכב מאלמנטים שונים- רישומים, תצלומים, עבודות, תכשיטים, מוצרים שונים, מודלים, סרטים ועוד.
ניתן להכין תיק העבודות בטכניקה ידנית לחלוטין, אפקט מרשים כל עוד הסטודנט שולט במיומנויות הדרושות, כן, ניתן לשלב בין עבודות ממוחשבות לבין מוצרים שנעשו ביד [מצגת ורישומים לדוגמא], וכמובן שניתן להגיש בליווי פורמט דיגיטלי.


מכינה לעיצוב ללימודי עיצוב/בעזרה בהכנת תיק עבודות ללימודי עיצוב פנים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב