דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקומות הנפוצים ללימודים בחול 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 3189 פעמים ]

המקומות הנפוצים ללימודים בחו"ל
רבים מהאנשים המבקשים לרכוש השכלה, בודקים את האופציה של לימודים בחו"ל. פרט לאוניברסיטאות יוקרתיות ומוסדות לימוד בעלי שם עולמי, לימודים בחו"ל מאפשרים היחשפות לתרבויות אחרות והתנסות בחיים עצמאיים מעבר לים. ברם, יש לזכור כי אופציה זו טומנת בתוכה הוצאות כספיות גדולות וארגון מוקדם שעשוי לקחת זמן רב. בתוך כך, למשל, יש לבחון את אופציות הלימוד לפי המדינות השונות, מסלולי הלימוד, עלויות המחייה, אפשרויות תעסוקה וכדומה. אז איפה הכי כדאי ללמוד ומה הם המקומות הנפוצים למטרה זו?

ארצות הברית
ארצות הברית היא אולי המקום הנפוץ ביותר עבור אלו המעוניינים למצוא לימודים בחו"ל. כאחת ממרכזי ההשכלה הטובים בעולם, מציעה ארצות הברית שלל אוניברסיטאות יוקרתיות הפתוחות לסטודנטים מרחבי העולם. אוניברסיטאות אלו מפוזרות בכל רחבי ארצות הברית ומאפשרות בחירה בין מסלולי לימוד שונים ומגוונים. יש להזכיר כי תארים מאוניברסיטאות בארצות הברית, בדרך כלל מוכרים בישראל ויש בכך יתרון ברור מול מוסדות אחרים שהם פחות ידועים. כמו כן, עלות הלימודים הממוצעת בארצות הברית היא כ- 20,000 דולר בשנה, ללא התחשבות בהוצאות השוטפות האחרות. מידע על לימודים בארצות הברית ניתן למצוא באופן ישיר באתרי האוניברסיטאות או דרך ארגונים ישראלים הדואגים לתווך בין הצדדים.

אירופה
אופציית לימודים בחו"ל אחרת היא אירופה, אשר בשנים האחרונות מציע שלל אוניברסיטאות ומסלולי לימוד אטרקטיביים. לונדון, ברלין, איטליה וצרפת, הן רק חלק מהמדינות המציעות אוניברסיטאות מעולות לצד איכות חיים אירופאית וקרבה פיזית למדינת ישראל. אם זאת, המטבע האירופי ייקר את שכר הלימוד ואת המחייה עבור ישראלים רבים המחפשים לימודים בחו"ל. בנוסף למדינות אלו, קיימות מדינות אירופאיות אחרות, בעיקר במזרח אירופה, המציעות לימודים בחו"ל בשכר סביר ובמסלולים מבוקשים. בין מדינות אלו, למשל, ניתן למצוא את רומניה המאפשרת קבלה ללימודי רפואה או וטרינריה בתנאי קבלה נמוכים יחסית ובעלות יותר סבירה. גם כאן, האינטרנט מספק מידע רב וניתן אף לפנות באופן ישיר לאוניברסיטאות השונות. חשוב לזכור כי לימודים בחו"ל הם בדרך כלל לתקופות ממושכות של מספר שנים. קרבתה הפיזית של אירופה לישראל והמחיר היחסית נמוך של טיסות בין היעדים, דוחף רבים למצוא מסלולי לימוד דווקא במדינות אלו.

אוסטרליה
יעד לימודים בחו"ל נוסף, אשר בשנים האחרונות הופך לאטרקטיבי יותר ויותר, הוא היבשת האוסטרלית. למעלה מ- 200,000 סטודנטים מרחבי העולם מגיעים לאוסטרליה מדי שנה לצורך לימודי השכלה גבוהה. רמת הלימודים ברוב האוניברסיטאות באוסטרליה מפוקחת על-ידי השלטון והיא נחשבת לגבוהה ביותר. באוסטרליה קיימים כמה עשרות אוניברסיטאות המפוזרות לכל אורכה של המדינה והיא מציעה מגוון מסלולי לימוד- מתואר ראשון ועד דוקטורט. בשונה מהיבשת האירופית, מרחקה הרב של אוסטרליה מישראל והמחיר הגבוהה של טיסות בין היעדים, צריך שיילקח בחשבון במידה ונמצא מוסד לימוד בו נרצה ללמוד. בכל מקרה, ייחודה של אוסטרליה הוא גם באופייה התיירותי המיוחד, המאפשר למבקרים בה היכרות עם יבשת מלאה בטבע אינסופי ומרחבי ענק.

לסיכום
לימודים בחו"ל יכולים להיות חוויה מעולה אך יש צורך להתארגן אליהם באופן מושכל ולבצע חישובי עלות כדי לא "להיתקע" ללא כסף בהמשך. כאמור, אתרים רבים באינטרנט מציעים מידע על לימודים בחו"ל ובדרך כלל מקיפים את רוב הנושאים אותם יש לקחת בחשבון. לבסוף, אם בכל זאת החלטתם על לימודים בחו"ל אז סעו לשלום ותפיקו את המקסימום מזמנכם רק אל תשכחו לחזור כי כאן בטוח שמאוד יתגעגעו אליכם...



אורץ שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי לאתר MAKA - פורטל עבודה בחו"ל המספק מידע רב אודות לימודים בחו"ל ועזרה במציאת עבודה בחו"ל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב