דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אתרים מאז ועד היום 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 3063 פעמים ]

בימים עברו, שילוב המילים "עיצוב אתרים" התייחס לעיצוב ובניית אתרים ממשיים בהם יכול אדם להניח את כף רגלו. כיום, האסוציאציה המיידית בשימוש צמד המילים: "עיצוב אתר" קשורה בעבותות לאינטרנט.

עיצוב אתרים בסוף המאה העשרים של האלף הקודם היה מושג שאף אחד לא הכיר. עד אמצע שנות התשעים - אז הוחדר המחשב האישי הראשון לבית הצרכן הפרטי - היה האינטרנט נחלתם של מתי מעט אשר הסתובבו בחוגים הסגורים של האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר, וניהלו שיחות חדשניות ברומו של עולם על דרך התקשורת החדשה אשר "אמורה היתה תיאורטית" להאפיל על המצאתו של אלכסנדר גראהם בל, ממציא הטלפון, ולצמצם את אוכלוסיית כדור הארץ לכפר גלובלי באופן שישנה את חיינו לתמיד. אנשי האליטות הללו כלל לא העלו על דעתם שעשרים שנה מאוחר יותר יגלגל כמעט כל ילד בעולם המערבי על לשונו שמות של חברות עיצוב אתרים אשר מספקות שירותי חינם להעלאת בלוגים אישיים, אתרי מכירה, עיתונות בזמן אמת, רדיו משודר, קטעי וידיאו וחנויות המוכרות משרוך הנעל ועד לדירה ולבני זוג - הכל מכל בכל ניתן להשיג דרך האינטרנט בלחיצת כפתור, ובלי לזוז מהכיסא.

זאת הסיבה שעיצוב אתרים, כיום, הוא אחד התחומים המשגשגים ביותר בעולם המדיה האלקטרונית. חברות גדולות כבר מזמן החליטו להעסיק מומחים בתחום עיצוב ובניית אתרי אינטרנט, ולו בשל העובדה שהשכילו להבין כי "אם אתה לא שם, אתה לא קיים".

חברות עיצוב אתרים צצו, בתחילת הדרך, כפטריות אחרי הגשם. פתאום, כל אחד יכול היה לבנות דף ולקרוא לשירות הייחודי: "עיצוב אתר". בהמשך הדרך, התברר כי היכולת הספציפית הזו - בבואה לשרת את הלקוח - עשויה להזיק לחברות אשר אינן רואות צורך בעיצוב אתר אינטרנט או לחלופין מייתרת את בניית האתרים.

עיצוב אתרים היא תורה בפני עצמה אשר עשויה לדון את עסקך לכף זכות או לכף חובה. חברות עיצוב האתרים המובילות בשוק כבר השכילו להבין כי בבואן ליצור אתר שכזה, הן אמורות לקרוא הן את צרכי הלקוח שלהן והן את צרכיו של זה האמור לרכוש ממנו את מוצריו, קרי: האדם הפרטי.

עיצוב אתרים, ככלל, מהווה מקצוע הנלמד במרבית האוניברסיטאות והמכללות בארץ ובעולם. מעצבי אתרי אינטרנט נלחמים כיום על פלח שוק בלתי מוגבל, שכן גם האדם הפרטי היום מעז לפתוח עסק קטן שימכור את מרכולתו, לעתים קרובות, אך ורק באמצעות האתר שלו ברשת.

לפיכך, עיצוב אתרים כמקצוע הפך ליוקרתי ולמבוקש עד כי משרד העבודה, התעסוקה והמסחר של מדינה ישראל הסכים להכיר בו כמקצוע נדרש, ואף אישר את תחום בניית אתרי האינטרנט כחלק מתוכניות לימודי הגרפיקה, למשל, או אפילו כמקצוע בפני עצמו המזכה בתעודת מקצוע / גמר.

בלוגרים, אנשי רוח, אנשי תקשורת, פרסומאים ויחצ"נים - כולם כאחד מודעים לאפקט המשמעותי שיש לעיצוב האתרים ברשת. עיצוב אתר כמוהו ככרטיס ביקור: יש לו כללים ברורים אשר ימשכו את הלקוח או יגרמו לו לדפדף הלאה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב