דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטרפסק ספריי STREPSEC SPRAY 

מאת    [ 08/11/2008 ]

מילים במאמר: 774   [ נצפה 3624 פעמים ]



וירוס השפעת - "רוצח המונים שקט".
סטרפסק ספריי ילדים&מבוגרים STREPSEC SPRAY ADULT&JUNIOR

וירוס השפעת תוקף כל שנה בחודשי החורף ברחבי העולם. בארה"ב לבדה מראה הסטטיסטיקה על ממוצע של 36.000 מקרי מוות . כל שכבות הגיל חשופות להדבקה אך היא מתרחשת בתדירות הגדולה ביותר בילדים. פאנדמיות (מגיפות כלל עולמיות) מתרחשות אף הן ואחת כזו שהתרחשה בתחילת המאה ה-20,לאחר מלחמת העולם הראשונה נחשבת למגיפה הקטלנית ביותר מאז ומעולם,מאחר וגרמה ל כ-40 מליון מקרי מוות מסביב לעולם. מקרי המוות הרבים ביותר מתרחשים בבני 65 ומעלה ובאוכלוסיות יעד החשופות יותר לפעילותו של הנגיף .

ביולוגיה של וירוס השפעת :

קיימים שני סוגים של וירוס השפעת הגורמים למגיפות . הם מכונים A ו-B. סוג A מסווג לתת-סוגים לפי השוני בין 2 מולקולות: המאגלוטינין- H ונוירואמינידאז- N. סוג B אינו מחולק לתת-סוגי. כל תת סוג ניתן לחלוקה הלאה לזנים לפי זהות אנטיגנית ספציפית של מולקולות אילו. מאז 1977 סובבים סביב העולם 3 סוגי וירוסים עקריים : סוג A מתת-סוג H1N1 ומתת סוג H3N2 וכן סוג B.
בשנת 2001 הופיע נגיף מסוג A תת סוג HIN2,כנראה עקב שחלוף גנטי בין שני הסוגים שהוזכרו קודם והחל להתפשט ברחבי העולם.
סחיפה גנטית במולקולות פני השטח של הוירוס גורם להופעת זנים חדשים מדי שנה. תופעה זו משמעותית יותר עבור סוג A ופחות עבור סוג B.
סחף גנטי זה הוא המאפשר את התחמקותו של הנגיף מפני מערכת החיסון, עד שנוצרת תגובה מתאימה המייצרת נוגדנים כנגד אותו זן ספציפי. אותם נוגדנים לא ימנעו תחלואה באותו סוג וירוס שהינו מזן שונה ולכן אפשר לחלות מדי שנה בשפעת מחדש,כשהזן אינו אותו הזן של השנה שעברה.

איך נדבקים ?

ההדבקה היא מאדם לאדם לרוב דרך עיטוש או שיעול. תקופת הדגירה היא 1-4 ימים. תקופת ההדבקה היא יום טרם הסימנים ועד 5 ימים מסיום המחלה.ילדים ממשיכים לדבק עד 10 ימים מתום המחלה . בחולים בעלי בעיה חיסונית הפרשת הוירוס עלולה להמשך שבועות וחודשים לאחר התחלואה.

סימני המחלה :

לרוב מדובר בהתחלת מחלה חדה המלווה חום, כאבי שרירים,כאבי ראש,חולשה,שיעול יבש,כאב גרון ונזלת. בילדים מדווחים גם לעיתים קרובות תסמינים בטניים הכוללים בחילות והקאות וכן דלקות אוזניים. קשה להבדיל קלינית בין שפעת ובין מחלות וירליות אחרות ובילדים האבחנה הספציפית קשה יותר מבמבוגרים ולכן השיטה ה"בטוחה" (עד כמה שניתן) היחידה לאבחנה היא בעזרת בדיקות מעבדה יעודיות לזיהוי הנגיף.החלמה מתרחשת לרוב תוך מספר ימים אך החולשה עולה להמשך שבוע-שבועיים. בחלק מהמקרים עלולה להתרחש דלקת ריאות חיידקית או דלקת ריאות וירלית מוירוס השפעת . בחולים שלהם מחלות לב או ריאה או מחלות כרוניות אחרות עלולה להתרחש החמרה במחלת הרקע עקב התחלואה בשפעת.חולים אילו זקוקים למעקב וטיפול צמודים יותר. בילדים מאושפזים מתועדים עד 20 אחוז של פרכוסי חום במהלך האישפוז. מחלות מלוות שקושרו לתחלואה בשפעת הן : דלקות שונות במערכת העצבים, דלקת שרירים,דלקת של שריר הלב (מיוקרדיטיס) ושל קרום הלב (פריקרדיטיס).


תופעות לוואי מהחיסון נגד שפעת :

הנפוצה ביותר היא כאב באיזור החיסון החולף לרוב תוך 48 שעות תגובות מקומיות כגון אודם ונפיחות מתוארות אף הן אך בשיעורים נמוכים.
בילדים שזה להם חיסון השפעת ראשון מתוארים חום,כאבי שרירים וחולשה, סימנים אילו מופעים 6-12 שעות לאחר החיסון ונמשכים עד 48 שעות. עלית חום בילדים בריאים שחוסנו מתרחשת בכ-10% בני 1-5 וב-5% מהילדים בני 6-15 . בילדים עם מחלות רקע נמצאה עלית חום בכ-25% מהילדים. תופעות רגישות מיידיות עקב חיסון מומת לשפעת הן נדירות, לא תועדה החמרה בסימנים הראתיים בילדים חולי אסטמה לאחר החיסון, רוב תופעות הרגישות הן כנראה לחלבון ביצה ולכן יש לשקול את הסיכויים מול הסיכונים בחולים בהם ידוע על תגובת רגישות לביצים. תגובת רגישות בעבר לחיסון שפעת דורשת גם היא שיקול דעת רפואי לגבי חיסון חוזר.

תופעות לוואי של התרופות נגד שפעת :

עבור אמנטידין ורימנטידין מדווחות תופעות לוואי במערכת העצבים המרכזית - עצבנות,חרדות,תופעות לוואי, הפרעה בריכוז ועוד, וכן תופעות לוואי במערכת העיכול. לפי אחד המחקרים במבוגרים נראה שלאמנטידין יש שעור גבוהה יותר של תופעות לוואי במע"מ מלרימנטידין: 13% באמנטידין לעומת 6% ברימנטידין. השפעות בטניות מתרחשות כנראה ב1-3 % מהלוקחים.
התופעות חולפות לרוב במהירות בשבוע שלאחר הפסקת הטיפול. יש לציין שלאמנטידין השפעה כולינרגית המסוכנת לחולים בעלי גלאוקומה עם זוית "סגורה". תופעות לוואי חמורות יותר משוייכות לרוב לריכוזי חומר גבוהים עקב אי ספיקת כליות.
זאנאמביר אינו מומלץ לשימוש באנשים שלהם תחלואה ראתית כרונית כגון אסתמה או COPD עקב תופעות לוואי אפשריות של החמרה במצב הריאתי הבסיסי. בנוסף דווחו גם פה השפעות במערכת העיכול. גם עבור אוסלטמביר תוארו תופעות לוואי של בחילה והקאות בילדים .דווח באחד המחקרים הראה על 14 אחוזי הקאה (האינבו המקביל הראה 8 אחוזים) . תופעות הלוואי הקייבתיות היו קלות יותר באם התרופה נלקחה עם אוכל.

פורמולת הצמחים מבית מגיסטר משיח סטרפסק ספריי לילדים ומבוגרים STREPSEC SPRAY ) ) לשמירה על גוף בריא מחזקת את מערכת החיסונית, ובעלת פעילות כוללת אנטי-מיקרוביאלית ואמטי- ויראלית, מחזקת את הגוף בהתמודדות הגוף מול וירוס השפעת .
מתאימה גם במקרים של: זיהומים בדרכי הנשימה, כאב גרון,נזלות, דלקות אוזניים,פיטריות פה,אפטות,שיאול לח יבש וצרידות.

מגיסטר משיח אליהו בעל תואר שני ברוקחות קלינית בארופה ובישראל
MASHIAH@HOTMAIL.COM
MAGISTER-MASHIAH.IOS.ST
Mobile: +972-54-260-2-760

מגיסטר משיח M.A. בעל תואר שני ברוקחות קלינית בארופה ובישראל
http://www.magister-mashiah.ios.st
054-2602760




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב