דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת ביוגרפיה ככלי להעצמה אישית 

מאת    [ 07/11/2008 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2702 פעמים ]

ותיקים, בני גיל הזה"ב מעידים, כי ההחלטה לקחת חלק בכתיבת סיפור החיים שלהם - היא החלטה קשה ואף מפחידה. ואולם זמן קצר לאחר תחילת הפרויקט - לעיתים כבר במפגש הראשון או השני - הם מבינים לפתע את העוצמות של תהליך איסוף המידע ואת תרומתו להם, לביטחונם העצמי ולתחושת הסיפוק שלהם מעצמם ומחייהם. מתוך נסיוננו ב"טקסטים הוצאה לאור" ניתן לספר, שלאחר סיום הכתיבה אנו שומעים מרוב הקשישים את המסר הבא: "התהליך היה חשוב לי יותר מהתוצאה. משמח אותי שהפקנו ספר ושאחרים יוכלו לקרוא בו, אבל התחקיר תרם לי יותר מהספר עצמו." ואכן, תחקיר העומק שמתבצע בשלב הראשון של הכנת ביוגרפיה, כולל איסוף מידע שחלקים ממנו השתכחו; מעמיק פרטים על אירועי עבר שהמבוגר או בן זוגו היו חלק מהם; משלים תמונה כוללת על אירועים, גם אם הם מוכרים ברבים; מעניק פרספקטיבה חדשה להתרחשויות פרטיות והיסטוריות ולבסוף, חושף את חלקו של נשוא הביוגרפיה באירועים אלו. תושבת תל אביב, שיזמה כתיבת ביוגרפיה על בעלה המנוח אומרת: "ידעתי תמיד שהוא היה אדם אמיץ, יוזם ובעל חזון. ידעתי תמיד שביבי סיפורים על תרומה חשובה שלו למלחמת יום הכיפורים, אבל הוא עצמו היה צנוע ושנא להתהדר בסיפורי גבורה. רק כשקראתי את מכלול העדויות של חבריו ושל אנשים שהיו לצידו בימים הראשונים של המלחמה, הבנתי מה באמת הוא תרם למען המולדת." בחברות הוצאה לאור אומרים: "יותר ויותר מבוגרים שוכרים כעת את שירותיו של כותב ביוגרפיות כדי לתעד את סיפורם שלהם, או כדי להנציח את בן זוגם שהלך לעולמו. בשני המקרים, מצליח הפרויקט לחשוף מידע חדש, או לחדד תובנות שרק חלקים מהן היו גלויים לכל. אין סיפוק גדול יותר מחשיפת פיסת מידע שמאוששת את תרומתו של אדם לאירוע היסטורי, כאשר בני משפחתו הקרובים יודעים על כך רק המעורפל, או לא מכירים את הסיפור כלל." בהוצאת טקסטים, שכבר הוציאה לאור יותר מ-60 סיפורי חיים, ביוגרפיות וספרי הנצחה הצטברו מקרים רבים בהם בני משפחה קרובים של נפטר או של נשוא ביוגרפיה, מגלים בספר פרטים רבים אודותיו, שלא ידעו מעולם. אחת האמירות החזקות בעקבות זאת היתה של אשת עסקים מהקהילה היהודית בפריס, שאמרה לצוות התחקירנים של טקסטים: "אני חושבת, שבשלב זה של העבודה, אתם יודעים על אבי הרבה יותר ממני. היתה לכם הזדמנות להיחשף לסיפורים, עדויות וחוות דעת של אנשים רבים, שמעולם לא ספרו לי על אבי דבר וחצי דבר."
שלמה אברמוביץ, מחלוצי התקשורת המקומית בישראל, בעל ניסיון של 24 שנה בתקשורת המונים, מהן 20 שנה בקבוצת "ידיעות אחרונות". שימש כעיתונאי חוקר בכיר במוספי "7 ימים" ו"המוסף לשבת". צבר מוניטין בעקבות חשיפת פרשיות ישראליות ובינלאומיות בתחומי כלכלה, עסקים, ביטחון, ביון ופשיעה.
שלמה אברמוביץ' זכה באות אמית"י על אומץ הלב שגילה במהלך מאבקו נגד השחיתות ולמען טוהר המידות בישראל. בין הפרשיות הגדולות שחשף: פרשת הפנסיות הסוציאליות מגרמניה, חדירת המאפיה הרוסית לישראל, האמת מאחורי התרסקות מטוס אל על באמסטרדם, הקרב על מתן אפשרות לניתוחים בישראל של מנתח המוח היוגוסלבי, ד"ר וינקו דולנס, חשיפת סכנות שיטת הפל-קל - שנה לפני אסון ורסאי, פנסיית המיליונים במפעל הפיס, האמת מאחורי סדרת מקרי המוות בבית המעצר קישון ועוד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב