דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יבוא אישי של רכבים - כמה זה באמת כדאי? 

מאת    [ 06/11/2008 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 14981 פעמים ]

בשנים האחרונות הולכת וגוברת התופעה בישראל של יבוא אישי של כלי רכב. החוק הישראלי מתיר לכל אחד מאזרחי המדינה להזמין רכבים בייבוא אישי מחו"ל, אך הלכה למעשה מדובר ברוב המקרים בפרוצדורה לא פשוטה, אשר לוקחת זמן רב, אך בעיקר משאבים רבים. לא ניתמם - יבוא אישי של רכבים נעשה בעיקר ע"י אנשים שמוכנים לשלם בעבור כך סכומי כסף רבים מאוד, בסדר גודל ממוצע של כמה מאות אלפי שקלים. יבוא אישי של רכבים מחו"ל אינה עסקה כדאית עבור כולם, אבל עבור מי שבכל זאת יכול לעמוד בהוצאה הכספית הכנו כאן מדריך קצר בנושא. יבוא אישי לשימוש עצמי בחוק הישראלי שעוסק ביבוא כלי רכב מחו"ל נכתב ש"ניתן לייבא רכב ע"י יחיד לשימוש עצמאי", כלומר, כלי רכב שתייבאו מחו"ל יוכל לשמש אתכם לשימוש אישי ועצמאי בלבד.

 על פניו מדובר בסתירה מסוימת, שכן קיימות בארץ סוכנויות רכב רבות העוסקות בייבוא עצמאי של כלי רכב לארץ. סוכנויות הרכב הללו יוכלו לסייע לרבים מכם לייבא לארץ רכבים אקסקלוסיביים בהם אתם חושקים, אך תהיו מוכרחים לקחת בחשבון שבמקרים כאלו יגבו מכם סוכנויות הרכב עמלה מסוימת על ביצועה של העסקה. במידה ותחליטו לייבא כלי רכב בעצמכם (בלי להיעזר בשירותיה של סוכנות רכבים), הרי שתאלצו לבדוק האם משרד התחבורה הישראלי מאשר יבוא רכבים ספציפיים מדגם זה ארצה. במידה ולא קיים אישור מפורש של משרד התחבורה על ייבוא כלי רכב מדגם ספציפי, תוכלו לעבור פרוצדורה של קבלת אישורים בנושא, אשר במקרים רבים אורכת בין מספר שבועות למספר חודשים. אישורים, מסים ואגרות תהליך יבוא אישי של כלי רכב ארצה כרוך במסכת ארוכה של קבלת אישורים, תשלום מסים ואגרות. אם צלחתם את אישור משרד התחבורה ליבוא כלי רכב, הרי שכעת תצטרכו לקבל את אישור היבואן הרשמי בישראל המייצג את סוג הרכב שאתם מבקשים לייבא. אחרי שעברתם את שלב קבלת האישורים, תאלצו להתמודד עם החלק הכי פחות סימפטי - תשלום המסים. ייבוא אישי של רכבים כרוך בתשלום מס, תשלום מכס וכן תשלום מע"מ אשר נקבעים עפ"י שווי הרכב שרכשתם (במידה ומדובר בכלי רכב משומש - העלויות יהיו פחותות). וזו רק תחילת תהליך המיסוי - עד שתקבלו את הרכב הנכסף לידיכם תיאלצו לעבור סאגה ארוכה ומורכבת של מילוי טפסים, קבלת אישורים שונים, תהליכים שעשויים לארוך מספר שבועות. האם זה כדאי אחרי הכול? לאור הפרוצדורות המורכבות והמעייפות שכרוכות ביבוא רכבים מחו"ל רבים תוהים האם שווה בכלל להתעסק בכל העניין המתיש הזה.

 תשובתנו במקרה הזה היא: "תלוי את מי שואלים". במידה ויש לכם זמן, אהבה גדולה לעניין, אך בעיקר כסף - הרי שיבוא רכבים מחו"ל לא אמור להטריד אתכם, שכן מדובר במשימה ברת ביצוע עבורכם. אך אנו מפצירים בכם - אל תחליטו על יבוא רכבים עצמאיים בקלות דעת. במידה וזו הפעם הראשונה בה אתם מייבאים כלי רכב מחו"ל, המלצתנו היא להיעזר במומחים בתחום, או בשירותיהן של סוכנויות רכב. מספיקה טעות קטנה בתהליך יבוא רכבים, כדי שתספגו הפסדים כספיים של מאות אלפי שקלים. תהליכי קבלות האישורים בתחום יבוא רכב הם מורכבים ומתישים, ודורשים במקרים רבים הבנה עמוקה בסוגיות רישוי רכב ובחוקים של מיסוי רכבים. חברות לייבוא כלי רכב, שכמוהן תוכלו למצוא עשרות ברחבי הארץ, יסייעו לכם לרוב לייבא כל סוג של רכבים, מכל מותג רכב שעולה על דעתכם, תוך ליווי מקצועי ושקט אישי.

יבוא אישי של רכבים מחו"ל אינה עסקה כדאית עבור כולם, אבל עבור מי שבכל זאת יכול לעמוד בהוצאה הכספית הכנו כאן מדריך קצר בנושא.יבוא אישי לשימוש עצמי בחוק הישראלי שעוסק ביבוא כלי רכב מחו"ל נכתב ש"ניתן לייבא רכב ע"י יחיד לשימוש עצמאי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב