דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לכנס טוב 

מאת    [ 05/11/2008 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 2389 פעמים ]

בימנו כל שני וחמישי במינימום נולד כנס לעולם , יש הרגשה שלכולנו אין מה לעשות חוץ מלהסתובב בכנסים גדולים / קטנים ובינונים .


--------------------------------------------------------------------------------
כנסים שלבושים בתחפושת של ימי עיון , מפגשי פסגה , מפגשי תוכן ולימודים למינהם .

בגדול , מפת האינטרסים של המפיקים היא די ברורה :
רוצים לייצר מודל הכנסה נוסף על בסיס פרסום וחסויות כולל שותפויות תוכן
רוצים לחשוף את המותג / שירות / אגנדה .
רוצים לעלות על הבמה ולחוות את מפגן האגו .

מפת האינטרס של הקהל שמגיע לכנס :
קשורים ברמה זו או אחרת לארגונים ולשותפים
מעונינים "להתמנגל " ולייצר קשרים
ויש את אלו (הבודדים) שגם רוצים לצרוך תוכן טוב / טיפים / חדשנות - אם ניתן .


--------------------------------------------------------------------------------
בפוסט הזה אני רוצה להתייחס לטיפים עבור המפיקים / היזמים של הכנס -
במתכונת של עשה לא תעשה ,
זהו פוסט ממוקד , אינו מקיף את כל התחום , ממצה ונותן את עיקר ההמלצות לתחילת דרכו של יזם בתחום .

1. תוכן , למרות שהעניין בתוכן בפועל בכנסים אינו מהגדולים בסך השיקולים של הצרכן , התוכן הוא המלך .
חשוב להבין שהוא זה שמוביל את המהלך השיווקי , הוא זה שיכניס את הפן הסקסי והעניין .
הוא זה שיתרום לכך שהכנס יעורר הדים ויביא קהל חדש של מתעניינים.

2. שיווק - כנס לא מתחיל ביום הכנס , העוצמה השיווקית שכנס יכול להעניק למותג / למתעניין
מתחילה בשיווק ופרסום הכנס כמה שבועות טרום הכינוס עצמו , בידיעות וכתבות של יחסי ציבור , זהו בעצם המעגל הראשון של החשיפה , גם אם בסופו של דבר אני כצרכן הסופי לא אגיע לכנס , עדיין דרך הכתבות והחומר המתוקשר אני ארוויח ואלמד על התחום כי הוא צף על פני השטח.


כמו כן ,
כנס לא נגמר במעמד הכנס עצמו , חשוב לקחת בחשבון שעשייה תקשורתית אחרי הכנס חשובה כמעט כמו הכנס עצמו , בעולם האפשרויות הקיים היום - מדיה דיגיטלית , אינטרנט , זירות קוד פתוח - חשובה השיתופיות , מי שלא יכול להגיע לכנס יכול לחוות וועידה שלמה מהבית , בזמנו החופשי , במסגרות שונות של "פוד קאסטים" ולהנות באותה מידה.

היזם של הכנס מרוויח חשיפה הרבה יותר גדולה ומשמעותית מבאי הכנס , בכך הוא מגדיל את טבעת ה"משתתפים בכנס" זה חשוב גם ברמת השותפיים העסקיים וגם ברמת החשיפה למותג.

3. איך להביא את הקהל פיזית לכנס .
לא יעזור כלום , לא פרסום לא שיווק לא דיוור אגרסבי ולא הזמנות חינם , אם לא תערכו טלמרקטינג קשיח
"עצבני " וממוקד על רשימות דיוור במעגלים שונים - לעולם לא תגיעו ליעד המבוקש .
בשביל שנגיע לכמות רלוונטית שמכבדת את המאמץ ומחזירה את ההשקעה לשותפים העסקיים ,
צריך "לעבוד בזה " וקשה .

יש מעט מאוד כינוסים בעולם שמגיע אליהם קהל באופן וולנטארי - דוגמת כינוס הניצחון של אובמה .
בדרך כלל , כינוסים שמתמלאים בקהל אקטיבי ופעיל קשורים באג'נדות - אמוציונליות , מילטנטיות , פוליטיות .

בכנס תוכן צריך להשקיע תשומות , צריך "לכייל " את הארגון למוד שמניע את כולם לרצות להזמין ולקחת חלק פעיל מהשיווק האקטיבי .

4. תמהול הכנס .

יש חשיבות מאוד גדולה בתמהיל התכנים של הכנס , הטיימינג קובע !
כנס שנע על ציר זמן של יום - מהבוקר עד אחר הצהריים , לרוב יתחיל בקול תרועה ויחלש בהמשך היום , הדילול הטבעי של הקהל מתרחש באופן טבעי .

גם אם נכניס עוגנים מופלאים לסוף יום הפעילות - כולל הרצאה חזקה , פרס / חשיפה של חדשה מרעישה , הסבירות היא, שעדיין יהיה דילול טבעי .

חשוב שיום "העבודה " בכנס יתוכנן מראש בהתחשב בעודה הזו ויסתיים מוקדם יחסית .

5. מינגלינג
הקהל שלנו מגיע לשמוע אותנו , מגיע לראות אותנו , מגיע לקחת שנים שלושה טיפים , אבל , בעיקר , הוא מגיע לצורך ההתמנגלות , לראות ולהראות - התפישה השיווקית של הכנס צריכה אי לכך להתייחס בכובד ראש בחללים המתיחסים לתוכן , אבל לא פחות חשוב בחללים הפתוחים , החללים של המפגש , כניסה , אזור האכלה , אזור שותפים עסקיים - בית קפה , מפגש אינטרנט ועוד ...

החשוב ביותר לזכור ולסיכום , "גנבנו לקהל שלנו יום / חצי יום עבודה , בואו נשאיר לו הד תקשורתי כזה שישכנע אותו שהוא עשה את המהלך ממקום איכותי ומושכל ולא ממקום של ביזבוז זמן .

צריך לטמון בכנס עוגנים שמבטיחים שהקהל שלנו יצא החוצה וימשיך לשווק את הכנס , את האגנדה , את התוכן , את המותג / שירות שלנו .

בקיצור - צריך לתת לו הרגשה שהוא "הרוויח "

בעולם של היום , בתפישת הווב 2.0 - צריך לתת לקהל את הבמה להשפיע ,
לקחת חלק מהכינוס ,
להתראיין ,
לעלות לאתר אינטרנט יעודי ,
לפתוח רשת חברתית ממוקדת שתתן לכל משתתף כרטיס השתתפות ,
לפתוח להם במה בזירה קיימת ועוד ....

בהצלחה .
בעלת עסק
למיתוג ושיווק תוכן
תהליכים , אסטרטגיה , תוכניות לביצוע

הכרות והבנה בשיווק ופרסום, וכמו כן התמצאות בעולם התקשורת והתמקצעות ייחודית בעולם האינטרנט.

- הבנה מסחרית מעמיקה בכל שטחי השיווק והפרסום ובפרט בשיתופי פעולה.

- מומחיות : מעצבת תקשורת חזותית ובעלת תואר בתקשורת שיווקית.

- רקורד של עבודה מול יזמויות בעולם התקשורת וניסיון רב בבניית מערכי אסטרטגיה וטקטיקה פעילים .

- הכרת השוק האקדמאי ברמה הארצית ובצפון בפרט כגון :
המכללה האקדמית עמק יזרעאל , מכללת אורנים , מכללת תל חי , מכללת בית ברל , מכללת גורדון ,

- ניסיון במשרדי פרסום ובמחלקת שיווק של
The Marker.

054-2383634
077-7995749
http://zoharurian.wordpress.com/
zohar.urian@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב