דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרנות השתלמות בעת משבר כלכלי 

מאת    [ 05/11/2008 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 5356 פעמים ]

קרן השתלמות היא למעשה קופת חיסכון, אשר במקור נועדה למימון של לימודים שונים, השתלמויות וכנסים ומכאן שמה. אך כיום היא משמשת לכל מטרה ונחשבת לאפיק חיסכון לטווח בינוני. קרנות השתלמות משמשות שכירים ועצמאיים וכן חברי קיבוצים ומושבים, כאפיק חיסכון משתלם שלא לטווח ארוך ומיועדות, בין היתר, למימון לימודים, שיפוץ או מעבר דירה, אירועים וכדומה. לאחר הרפורמות שהתרחשו בשוק ההון בשנים האחרונות, הפכה קרן השתלמות לאטרקטיבית עוד יותר, מאחר והיא נשארה האפיק היחיד הפטור ממס שאינו לטווח ארוך. מורים וגננות נוהגים להשתמש בקרנות השתלמות שלא לשם חיסכון, אלא לשם יציאה לשנת שבתון לאחר מספר שנים. את כספי הקרן ניתן למשוך כבר לאחר שלוש שנים, אך במקרה כזה הם יהיו פטורים ממס רק אם הם מיועדים למטרת לימודים. לאחר שש שנים ניתן למשוך את הכספים ללא תשלום מס עבור כל מטרה שהיא. הפקדות לקרן מתבצעות הן על ידי המעסיק והן על ידי העובד בניכוי ממשכורתו.

הפקדה לטובת קרן השתלמות פטורה ממס עד 2.5% משכר הברוטו של העובד ועד 7.5% מהשכר ברוטו המשולמים על ידי המעביד. קרן השתלמות , בדומה לקרנות נאמנות אחרות, משקיעה את הכספים המופקדים בה בשוק ההון. משמעות הדבר היא כי הקרן נושאת תשואה מסוימת, אך כרוך בה גם סיכון מסוים. כלומר, בדיוק כפי שבתקופות של עליות בשווקים הפיננסים יגדל הסכום העומד לרשותנו בקרן, כך גם בתקופות של ירידות בשווקים הפיננסיים ירד הסכום העומד לזכותנו בקרן. לאחרונה, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי והידרדרות השווקים הפיננסיים בארץ ובעולם, הביעו עובדים רבים דאגה באשר לסכומים שהפסידו בקרנות השתלמות, מבלי שידעו כלל כי קרנות השתלמות מושפעות מביצועי שוק ההון.

לפניכם 3 עקרונות חשובים, אשר יסייעו בידיכם לשמור על קרנות ההשתלמות שלכם בעיתות משבר-
1. משבר פיננסי הוא הזמן הגרוע ביותר למשיכת כספי קרן השתלמות .שוק ההון מתנהל באופן תזזיתי וכולל עליות וירידות רבות. לאחר ירידה גדולה ופתאומית מגיעה לרוב עליה הדרגתית. לכן יציאה בשיא השפל אינה נכונה. מעבר לכך, משיכה לפני המועד גוררת קנסות, אשר הופכים את היציאה מהקרן ללא כדאית עוד יותר. כמו-כן, לא ניתן להתחרט ולחזור לתוכנית לאחר משיכת הכספים.
2. גם אם רק עכשיו למדתם כי קרן השתלמות משקיעות את כספכם בשוק ההון, עדיין לא מאוחר להתחיל ללמוד כיצד מורכב תיק ההשקעות של קרן השתלמות בה מופקד כספכם. את תמהיל ההשקעות של כל קרן ניתן לראות במערכת "גמל נט" באתר משרד האוצר. בידקו האם תמהיל ההשקעות של הקרן מתאים לרמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת. אם לא, זיכרו כי העברת כספים לטובת קרן השתלמות אחרת אינה פוגעת בהטבות המס. גם אם זה לא יעזור כרגע, זה ימנע הפתעות נוספות בעתיד.
3. אל תיתפסו לפניקה. בשוק ההון ישנן תנודות רבות ובהחלט יתכן כי הסכום שהפסדתם בעקבות המשבר קטן מהסכום אותו הרווחתם במהלך השנים האחרונות. השפעת המשבר על קרנות הנאמנות בישראל היתה קטנה יחסית למימדים העולמיים וסביר כי המצב יחזור אט אט לקדמותו. בנוסף, זיכרו כי למרות הכל, קרן השתלמות היא קרן סולידית יחסית, אשר עדיין נהנית מיתרונות רבים על פני קרנות אחרות. במידת ויש לכם שאלות נוספות, אל תתביישו להתייעץ עם יועץ ההשקעות שלכם. אם אין לכם יועץ השקעות מומלץ למצוא אחד כזה וכדאי להתחיל את החיפוש בסניף הבנק שלכם. יועץ ההשקעות ירגיע אתכם ובמידת הצורך יבצע עמכם פעולות נוספות בכדי למזער את הנזק.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש לאתר כספים המספק מידע אודות שירותים פיננסים כגון קופות גמל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב