דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתחילים עם עיצוב הבית 

מאת    [ 04/11/2008 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 4486 פעמים ]

עיצוב הבית הוא מונח רחב, הכולל מגוון של אפשרויות ומובנים. עיצוב הבית יכול לכלול הן את עיצובו החיצוני של הבית, הן את עיצובו הפנימי והן את עיצוב הגן המקיף את הבית. ואמנם, עיון קצר באחד מכתבי העת הרבים המתפרסמים בנושא עיצוב הבית, יראה כי הם עוסקים בכל המובנים הללו של עיצוב בית.
בסקירה זו נעסוק בעיצוב הבית במובן של עיצוב פנים. נניח כי עיצובו החיצוני של הבית כבר נתון לנו ואת עיצוב הגן נותיר לדיון נפרד.

ניתן לזהות שתי אסכולות שונות של עיצוב פנים. האסכולה הראשונה מתייחסת אל כל הבית כמקשה אחת ושואפת להשיג שלמות הרמונית בין כל יחידותיו השונות של הבית. כך למשל ניתן להציג עיצוב פנים בסגנון ים תיכוני, המושפע, ממקומות כמו פרובנס, ספרד או איטליה. ניתן להציג עיצוב פנים אוריינטלי, המושפע ממדינות כמו מרוקו. ניתן לעצב את פנימו של הבית בסגנון מינימליסטי, המושפע מאסכולות בעלות אוריינטציה מערבית ועוד.

האסכולה השנייה של עיצוב פנים אינה שואפת להשיג שלמות, או להציג קו אחיד המאפיין את כל הבית, אלא מתייחסת לכל חדר או יחידת מגורים באופן נפרד. ניתן גם שלא להתייחס לחדר כיחידה בעלת אופי מחייב, אלא פשוט לאכלס את הבית בחפצים ובסגנון המוצאים חן בעינינו, בין אם יש ביניהם קשר כלשהו ובין אם לאו. סגנון זה הוא סגנון אקלקטי באופיו.

בפני בעלי הבית המבקשים לעצב את ביתם, ניצבות שוב שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לפנות לאיש מקצוע העוסק בתחום של עיצוב פנים. ניתן להפקיד בידיו את כל מלאכת עיצוב הפנים ולציין רק את תקציבו של העיצוב, או, עבור ברי המזל שבינינו, לתת לו יד חופשית מבחינה תקציבית. ניתן גם לשתף פעולה עם איש המקצוע, להגדיר לו את הצרכים, הרצונות והחלומות של בעלי הבית ולהסתייע בכלים ובידע המקצועיים שלו בתחום של עיצוב פנים, בכדי להגיע אל הבית המוגמר. אפשרות שנייה היא לעצב את הבית בעצמנו. אפשרות זו היא האפשרות הקשה, אך גם המאתגרת יותר. נסקור עתה מספר שלבים בקביעת עיצוב פנים.

ראשית, עלינו להחליט לאיזו משתי האסכולות אנו משתייכים - האם ברצוננו לעצב בית בעל קו אחיד, המאפיין את כל חלקיו, או להתייחס לכל חדר בנפרד? אם אנו משתייכים לאסכולת הקו האחיד, עלינו לבחור, כמובן, מה יהיה אופיו של עיצוב הפנים של הבית. האם אנו נמשכים למראה הטכנולוגי והקר, או שמא למראה הביתי והחמים? האם אנו מבקשים לעצב בית שכל מאפייניו שאובים מתרבות אחת ואם כן מהי?
אם, מנגד, אנו מעדיפים להתייחס לכל חדר בנפרד, יהיה עלינו לקבל החלטות לגבי כל חלל מגורים בנפרד.

כך או כך, יקל עלינו להתחיל במלאכה של עיצוב פנים, אם נגדיר לעצמנו מראש את שאיפותינו, את צרכינו ואת אפשרויותינו. שלושה גורמים אלה הם הציר המרכזי ממנו מתחיל עיצוב פנים של בית. לאחר שנדע מה אנו רוצים, מה אנו צריכים ומה אנו יכולים, נוכל לפנות אל המלאכה הקשה של מציאת הפשרה הטובה ביותר בין שלושתם.

לאחר שסיימנו את מלאכת ההחלטות, נוכל לפנות ולראות כיצד ניתן לממש את ההחלטה שקיבלנו. מה קיים בשוק, אילו אפשרויות עומדות בפנינו וכיצד ניתן לשלב בין הרצוי למצוי. כאן עלינו להתחיל לפרוט לפרוטות את ההחלטות הכלליות שקיבלנו. יש להתחיל ולטפל בכל ההיבטים השונים המרכיבים את השלם הנקרא עיצוב בית. החלטות כאלה מחייבות בחירות בתחומים שונים.

עלינו לקבוע, ראשית, כיצד נעצב את המרכיבים הנייחים בבית - הרצפה, הקירות, התקרה, הדלתות והחלונות. שנית, יש לבחון את נושא התאורה. האם התאורה היא טבעית או מלאכותית, או שילוב של שניהם. מרכיב שלישי הוא הריהוט בבית וכל האביזרים הנלווים לו - שטיחים ווילונות. המרכיב האחרון הוא חפצי הנוי.

המלאכה, ללא ספק, היא מלאכה קשה. אך כמו גם בתחומים אחרים, הסיפוק שחש מי שעיצב את ביתו בעצמו, אינו דומה לסיפוקו של מי שגר בבית שעיצבו אחרים עבורו.

למידע נוסף אודות מכינה לעיצוב לקראת לימודים בבתי ספר לעיצוב כגון שנקר או בצלאל או לשם עזרה בהכנת תיק עבודות ללימודי עיצוב פנים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב