דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשאת אומרת מצלמה דיגיטלית למה את מתכוונת? 

מאת    [ 03/11/2008 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 3430 פעמים ]

מצלמות דיגיטליות מקצועיות עם מחבר עדשה המאפשר החלפת עדשות:
מצלמות אלו הן התשובה הדיגיטלית למצלמות הפילם 35 מ"מ הישנות (SLR) ורובן בעלות מנגנון אופטי דומה בבסיסו ולכן הן נקראות מצלמותDSLR (Digital single lens reflex). בעוד שבתחילת דרכן היו המצלמות הדיגיטליות המקצועיות נחותות מבחינת ביצועים ומחירן יקר למדי בהשוואה למצלמות הפילם, היום כבר ניתן להכריז כי הפילם הוא נחלת העבר (או משוגעים לדבר) והמצלמות הדיגיטליות הן למעשה האופציה היחידה (והטובה). בכל הקשור למחיר, בשנים האחרונות הוזלו המצלמות הדיגיטליות המקצועיות בעשרות אחוזים וניתן לצפות שבדומה למצלמות הפילם בעבר, גם ה-DSLR ימשכו יותר ויותר צלמים חובבים ומתחילים ולא ימצאו רק בידי המקצוענים.

ההתלבטות העיקרית של חובבי צילום מתחילים כיום היא שמצד אחד מציעות מצלמות ה DSLR מחיר סביר ומצבים אוטומטיים חכמים ההופכים אותן לקלות להפעלה מתמיד, מצד שני ישנן מצלמות דיגיטליות מדרג הביניים המציעות אפשרויות מקצועיות ויצירתיות הולכות וגדלות, ללא צורך בקניית ציוד נוסף כבד ויקר כגון עדשות, תאורה וכד'

מצלמות דיגיטליות "דמויות SLR" עם עדשה אחת קבועה
קטגוריה נוספת של מצלמות דיגיטליות מהווה דרג ביניים המגשר בין מצלמות ה- DSLR המקצועיות לבין מצלמות דיגיטליות קומפקטיות החסרות מאפיינים מתקדמים מבחינה מקצועית, באנגלית אכן קוראים להן Bridge Digital Cameras או SLR-Like בשל דמיונן החיצוני למצלמות ה SLR המקצועיות. בגודלן הן מזכירות DSLR קטנה וקלה, העדשה הקבועה מזכירה בצורתה עדשה מקצועית ובמרבית הדגמים היא בעלת טווח זום רחב ולכן נקראות מצלמות אלו לעיתים גם High Zoom או Super Zoom.
בדגמים רבים מגיעות המצלמות עם מאפיינים מקצועיים כמו מייצב תמונה אופטי, אוטופוקוס מזהה פנים, מזהה תנועה ועוד. בניגוד למרבית המצלמות המקצועיות לרב המצלמות דמויות ה SLR יש פונקציית צילום וידאו (מה שמסתמן כדבר הבא גם במצלמות המקצועיות).
מצלמות דיגיטליות דמויות SLR מציעות שליטה ידנית על מרבית מרכיבי הצילום, מהירות סגר, צמצם, איזון לבן, רגישות לאור וכו' וחלקן מאפשרות גם פוקוס ידני.
מצלמות SLR-Like הן חסכוניות בעיקר בגלל מה שחסר בהן, העובדה שאין אפשרות להוסיף עדשות שונות ויקרות, מצלמת SLR-Like טובה נמדדת בכך שהצלם החובב ירגיש גם שאין לו צורך בעדשה אחרת, מכיוון שהמצלמה מציעה לו גמישות יצירתית ומרחב פעולה גדול בעדשתה היחידה.

מצלמות דיגיטליות קומפקטיות
בקטגוריה השלישית והרחבה ביותר נמצאות מצלמות דיגיטליות קומפקטיות, הנקראות כך מפני שהן... קומפקטיות, במשקלן ובגודלן הנע בין הבינוני לקטן ביותר, ולא פחות מכך בפשטות ההפעלה ובתוכניות הצילום האוטומטיות המאפשרות גם לחסרי ניסיון או כישרון צילום בסיסי להוציא תחת ידם תמונות מוצלחות. עד כמה מוצלחות יהיו התמונות בתנאי צילום שונים או בידיים פחות יציבות? זה כבר שונה למדי ממצלמה למצלמה וכך גם טווח המחירים בקטגוריה זו, ממצלמות זולות ביותר (שהן לא בהכרח לא מספקות) למחירים המתקרבים למחירי מצלמות סמי-מקצועיות בדגמים שאפתניים יותר.
תת קטגוריה יוקרתית של מצלמות קומפקטיות היא המצלמה האולטרה קומפקטית ((ultra-compact או סופר קומפקטית, שהן בפשטות המצלמות הדיגיטליות הקטנות ביותר, או באופן קולע יותר, מצלמות דיגיטליות "דקות במיוחד". בדומה לתחומים דיגיטליים אחרים השאיפה היא תמיד להכניס כמה שיותר בכמה שפחות ולייצר אותן לא רק דקות יותר אלא גם משוכללות יותר.

כמו בכל ניסיון לקטלג, גם כאן תקף הכלל שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, ובמקרים רבים הגבולות בין הקטגוריות השונות אינם חדים וברורים, מצלמה קומפקטית יכולה להציע אלמנטים יותר מקצועיים ממצלמה דמוית SLR, דגמים מסוימים בעלי עדשה קבועה מכוונים לשוק מקצועי יותר, ולעולם יתקיים המרוץ הטכנולוגי לפיתוח הדבר הבא שיטרוף את הקלפים ויגדיר את התחום מחדש.
חברת MDK מתמחה בייבוא, שיווק, הפצה ומכירת מצלמות וידאו , מצלמות דיגיטליות ומגוון אביזרים נלווים למצלמות של מיטב היצרנים בעולם. החברה המשווקת הרשמית של מצלמות Panasonic בישראל וכן מייבאת ומשווקת בכל הארץ את מגוון המותגים המובילים בעולם בתחום מצלמות דיגיטליות, מצלמות וידיאו דיגיטליות, ציוד צילום ואביזרים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב