דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לקמפיינר המתחיל 

מאת    [ 03/11/2008 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 1739 פעמים ]

"עדיף להיות צעיר, בריא ועשיר מחולה, תשוש ומכוער", זאת המסקנה הראשונה מניהול מטה דל תקציב בתקופת בחירות. אבל אחרי ששמים בצד את כל הקלישאות יש לי גם כמה תובנות מעשיות אחרי הקמפיין האינטנסיבי שניהלתי בשלושת החודשים האחרונים בתקציב דל ועם מוטיבציה בשמיים.

העצה הראשונה שאני יכול לתת מניסיוני הוא להתארגן לפחות ארבעה חודשים לפני הבחירות. "זמן שווה כסף" ובבחירות הוא שווה זהב. שכירת אנשי מקצוע, ארגון כנסים ובניית מטה, כל אלה הם עניין של שבועות במקרה הטוב וחודשים במקרה של תקלות (וכאלה לא חסרות).

הרעיון הבסיסי בבניית מטה הוא האבחנה בין עובדים בשכר ומתנדבים. מטה דל תקציב זקוק למתנדבים רבים ככל האפשר, אבל הישענות על אנשים טובים, שרובם עובדים במשרה מלאה, עלולה ליצור בעיות רבות, במיוחד בפן הלוגיסטי. מתנדב יכול לעבוד במטה, בקלפי או בדוכני רחוב, אבל עבודה פיזית תובענית כמו חלוקת פליירים או תליית שלטים, לעתים בחמסין או במבול, צריכה להיעשות על ידי אנשים בשכר.

לאחר שבנית את התשתית של המטה אתה מתפנה לגייס תומכים. השאלה המרכזית היא האם כדאי לאתר אנשים בודדים או קבוצות שלמות. נכון שקבוצה גדולה עדיפה על עבודה פרטנית, אולם בעיניי ניסיון ללכת על קבוצות הומוגניות, כמו עולים, נכים, ועדי הורים, זו פעולה שאפתנית וחסרת טעם, בבחינת "תפסת מרובה - לא תפסת". הדרך הנכונה לעבודה עם קבוצות
תומכים היא לאתר אנשים מרכזיים בכל קבוצתה ודרכם לחדור לתוך הארגון.

מרגע שגייסת קבוצה נכבדת של תומכים אתה יוצא לשטח ודואג להכין מבעוד מועד פליירים, שלטים, בלונים ושלל גימיקים שיתפסו את העין.

בעניין הפליירים אני סבור שזה אמצעי לא יעיל. נכון שכולם עושים זאת, אבל אם יש לך תקציב מצומצם לא שם הייתי שם את הכסף. פליירים הם כמו מודעות בעיתונות המודפסת - שריד לתקופה שבה אנשים היו קוראים עיתונים ומאמרי דעה. כל יחצ"ן מתחיל יודע שהפרסום בעיתונות המודפסת בירידה והרבה יותר אפקטיבי לפנות לאינטרנט, אלא אם כן אתה פונה לאוכלוסייה המבוגרת, שם שיעור החשיפה לאינטרנט עדיין נמוך משמעותית.

עוד כלי שאבד עליו הכלח הוא חוג בית. מחוגי הבית שאני הגעתי אליהם התרשמתי שהם בגדר לשכנע את המשוכנעים. אם יש לך תומך משוכנע אל תבזבז אותו על חוג בית - בקש ממנו לתלות שלט על הבית, שהוא העדות הכי בולטת שהוא איתך.

לוחות המודעות של העירייה גם הם אמצעי יעיל וזול (כ-250 שקל ללוח לכל תקופת הבחירות), הרבה יותר מהלוחות הפרטיים (כ-600 שקל לשבועיים), שנתפסים כמו מודעה בעיתון.

ואם עוסקים במחירים, אי אפשר שלא להתייחס למחיר של הגימיקים למיניהם - מגבונים, דגלים, בלונים. מנהלי מטה נוטים לעשות שימוש בגימיקים האלה, שעלותם נמוכה וצבעוניותם רבה. הבעיה היא שבתקופת בחירות אנשים מוצפים בגימיקים כאלה ולכן הם כמעט לא עושים את העבודה. אורך החיים של בלון בתקופת בחירות הוא חמש דקות, סוכריות שורדות שתי דקות ואילו חייו של מגבון נמדדים בשניות. אחרי הניגוב הראשוני המגבון מושלך לפח, וגם ההשקעה הכספית בו.

ההצלחה הגדולה ביותר של הגימיק היא ברגע שהוא עובר את מפתן הדלת. כדי שזה יקרה הגימיק צריך להיות שימושי, נניח לוח שנה או כדור צבעוני לילד, וחשוב להקפיד שהפרסומת לא תהיה בוטה מדי.

בעיה נוספת שצריך לקחת בחשבון כשמפיקים כדורים או סוכריות היא הסוגיה המשפטית. פעילים ברשימה שלי חילקו סוכריות עם אותיות הרשימה לעוברים ושבים ברחוב, בהם גם ילדים. בעקבות כך הגיש תושב העיר תלונה ליו"ר ועדת הבחירות וטען כי הדבר מהווה עבירה על החוק בגלל השימוש בילדים לצורכי תעמולה.

בזכות היועצת המשפטית של הרשימה הצלחנו להוכיח כי לא מדובר בעבירה על החוק, אולם עד שנדחתה התלונה עברו עלינו כמה רגעים לא נעימים, שגזלו זמן ומחשבה שהיו צריכים להיות מופנים לקמפיין.

אחרי כל העצות וההפחדות לעיל, חובה להזכיר את הלב של הקמפיין שבלעדיו אין דרך להצליח - נשמה. מי שמגיע לקמפיין פוליטי חייב להתפנות לעניין בראשו ובליבו. קמפיין זה כמו חומוס - עושים באהבה או לא עושים בכלל.


הכותב הוא מנהל המטה של הרשימה למען התושבים ברעננה, בראשות דן ברוך



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב