דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו Coaching 

מאת    [ 19/02/2006 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 3974 פעמים ]

האימון האישי, אימון לחיים, צמח מתוך עולם הספורט המקצועי בארהב, שם מצליחים המאמנים שוב ושוב לגרום לקבוצות מדשדשות להעפיל לרום טבלת המנצחים. המאמן, ה- Coach , מציב דרישות ברורות לשחקניו, מתעלם מהרגלים ודפוסים שמנעו מהם בעבר להעפיל במעלה הטבלה, מציע חלופיים, דורש יישומיות גבוהה וביצוע, יודע לדחוף, להניע, לדרוש ולעודד את שחקניו בזמן הנכון ובמקום הנכון. ה- Coach הראשון נלקח היישר ממגרש המשחקים אל העולם העסקי, והשאר הוא כבר היסטוריה.

האימון האישי הוא אחת הדרכים הממוקדות והאפקטיביות ביותר כדי להשיג הישגים, סיפוק, הצלחה ואיזון בחיים.

את מקומם של החונכות, הליווי והייעוץ, תפס האימון. הוא אינו תהליך טיפולי, אלא תהליך של כיוון, הדרכה, דרבון והנעת המאומנת לעשייה והשגת יעדים. הערך המוסף של האימון הוא ביישומיות הגבוהה שלו, בקצב, בדרישה הבלתי מתפשרת לזוז קדימה למרות המגבלות, הדרישה לתוצאות והתפיסה שהתוצאה של היום היא נקודת הפתיחה של מחר. ה- Coaching , האימון האישי, רענן את המקצוע, הוסיף לו קצב מוגבר והתלהבות. האימון האישי בא להפיק ממך את המיטב שבך ולהעניק לך יכולות לפרוץ דרך, ולחוות את חוויית ההתקדמות, המימוש העצמי וההצלחה.

למה אימון לחיים?

הכישורים והיכולות שמפתח/ת המאומנ/ת בתהליך האימון, משרתים אותו/ה בכל מקום. מאומנ/ת שבא/ה לאימון על מנת להגיע דרכו להישג (פריצת דרך בלשון האימון) בתחום המקצועי, י/תדע מעתה ואילך להתגבר על מעצורים סובייקטיביים וליצור בעתיד פריצות דרך נוספות גם בחיי המשפחה, הקהילה ובכל תחום אחר בחייו/ה. כי המאומנ/ת היא אותו/ה מאומנ/ת, עם אותם מעצורים סובייקטיביים. ברגע שחלפ/ה מעליהם ופרצ/ה לעתיד דינאמי של קידום אישי מתמיד, רכש/ה לה כלי לחיים: לעבודה, למשפחה, לחברה. אותו/ה מאומנ/ת, עם אותן מגבלות - אבל עם כלים חדשים שיסייעו לו/ה לצלוח אותן!

מה קורה באימון?

בשונה מיתר הטיפולים המוכרים, כמו הטיפול הפסיכולוגי, או התרפיות השונות, המתמקדים בבעיות קיימות, מתמקד האימון בקורה בהווה - במטרה לשפר את העתיד. השיטה מבוססת על כבוד הדדי, שותפות בין המאמנת למאומנת ועל אמון ביכולתה של המאומנת להגשמה עצמית, לגילוי הפתרונות באופן עצמאי, ולהסרת המכשולים העומדים בדרכה ליעד הנכסף.

האימון מתקיים בסדרה של מפגשי-שיחה, בהן יוצרת המאומנת, בשיתוף עם המאמנת, רשימה של המטרות העיקריות בחייה, בתחומים כמו: זוגיות, קריירה, רווחה כלכלית, תחושת שלווה פנימית, צמיחה אישית, יצירת שינויים מהותיים בחיים ועוד. תהליך האימון מתחיל בהצהרת האני של המאומנת ופורט את המטרות שהציבה למשימות, אשר ביצוען בין פגישה לפגישה מאפשר להן לקרום עור וגידים. תהליך הצבת היעדים, שיפור היכולת לבטא צרכים ורצונות באופן אסרטיבי ולהוביל דרך תחנות שונות לפריצת דרך אישית, והשחרור מחסמים אישיים על ידי עבודה קצבית העוקפת אותם, הם לב ליבו של האימון האישי לחיים.

מה תפקיד המאמנת?

המאמנת מנווטת את האימון כדי להביאך לגלות את מה שאפילו לא ידעת שאת/ה לא יודע/ת - על עצמך ועל מקומך מול העולם. תפקידה לשקף לך את משאבייך הפנימיים והחיצוניים ולמפות איתך את הידע הנוסף, הדרוש לך להגשמת יעדיך. תפקידה להקשיב, להבחין ולהתאים את גישתה לצרכיך ולאישיותך הייחודיים, לחשוף, לעודד ולפתח את הכישורים, המשאבים והיצירתיות החבויים אצלך.

בין הכלים בהם משתמשת המאמנת במהלך האימון: העמדת תנאים (חלקם נוקשים וברורים) לאימון, הצבת גבולות ומסגרת לתיעול מאמצייך, הקשבה ממוקדת, שאלות מעוררות מחשבה, בקשות לחקירה פנימית, אמפתיה והבנת המצב לעומקו, הבהרת עמדותיך, עבודה אינטואיטיבית ודימויים מבהירים, סיעור מוחות, תרגילים המעודדים חשיבה מחוץ לקופסה, משימות מחוץ למסגרת האימון שעל המאומנ/ת לעמוד בהן, אתגרים מעוררים, וכל זאת תוך כדי זרימה איתך בהתאם להוויה המתרחשת בעת הפגישה.

לאורך כל תהליך האימון, המאמנת מכוונת, מעודדת, מנווטת, מלווה, תומכת, ושותפה מלאה בתהליך, תוך נאמנות מלאה למאומנת עד להשגת המטרות שהוצבו.

למה אימון אישי?

משום שרבים ורבות מאיתנו זקוקים/ות להכוונה אישית תומכת ויציבה, על מנת לסייע לנו להשיג את יעדינו. אי אפשר להתאמן עם מישהו/י אחר/ת, על קשייה/ו הסובייקטיביים, אלא רק באופן אישי, לידו/ה ומולו/ה. האימון האישי בא לקדם את האינדיבידואל. גם בקבוצת ספורט, עובד/ת ה- Coach על שיפור ביצועי כל שחקן או שחקנית בנפרד, כמו גם פועל לפיתוח יכולותיהם כ- Team Players.

(לאימון אישי קבוצתי - ראו כאן: http://www.hbh.co.il/article_page.asp?id=13&scid=32 )

חנה בית הלחמי הינה מאמנת אישית, מנחה ומדריכה מזה כ- 15 שנים, יועצת שיווקית ואסטרטגית לעסקים וארגונים.
בעלת האתר http://www.hbh.co.il בו תמצאו חומרי רקע נוספים על תחומי עיסוקה ועל שירותי החברה ללקוחותיה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב